Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Grmbl. Ben je een avondje night-geocachen met je dochter krijg je ineens een melding op je scherm: drukverlies geconstateerd. Zucht. Dan maar even bandje wisselen. Alleen is de maat winterband niet op voorraad (gaatje aan de zijkant) en moet hij worden besteld maandag. Dat wordt een weekendje thuiskomer rijden...

C7AE8471-C84A-4122-A0EB-346B55D7E665.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Zet jij de velg zomaar tegen de wagen :nono::nono:

Heb met de vRS zo eens een week met een thuiskommertje gereden. Redelijk frustrerend.
 

CDK

Forumguru
@japanese-power, wat vervelend, maar gelukkig blijft je dochter er vrij vrolijk onder :thumbsup:

p.s. geniale foto ;)
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Klopt @MaxN maar momenteel is de weg naar ons industrieterrein bedekt met een dikke laag modder en dan wacht ik liever even met schoonmaken ;). Maar je hebt gelijk, hij is heeeel smerig aan de buitenzijde.
 

s-line

Forumguru
Ja hoor. Zo’n Kodiaq heeft een hele dikke kunststof onderdorpel. Best praktisch :-)[/QUOTE zei:
Mijn auto ook maar daar ga ik nog steeds geen wiel tegen aan zetten. Beschadigd net zo goed die zwarte plastic zooi zeker als ze vuil zijn.
Maar fijn om te weten dat ze bij Skoda er wel voor gemaakt zijn, kan ik mooi mijn fiets er tegen zetten bij de supermarkt..:jaja:
 

EdK

Forumguru
Dat wordt een weekendje thuiskomer rijden...

Tot 120 blijft alles nog te doen.

Tsja waarom zou er nu in GEEL/ZWART op die band 50 en 80 staan.....:pieker::banghead:
Maar goed zou wel ff aan @Antera vragen om verlagingsveren, want dit is zo geen smoelwerk dat open gat!
Maar heb je dan niet een tweetal zomerbanden die je dan ff voor die week op de achteras zet !?
Is altijd nog prettiger en veiliger rijden dan met dat THUIS komertje... :pieker:
 

EdK

Forumguru
Wel @Spector ik kan zien dat je op de lagere school in ieder geval hebt opgelet met het optellen......:banghead:
Maar op de middelbare school en die les over veiligheid toen zat je waarschijnlijk weer te dromen...:pardon:
Of was dat die week dat je geschorst was ?? :D

Maar ga verder niet uitleggen waarom het niet echt save is om met 120 of in jouw geval 130 met een thuiskomer te gaan rijden... vermoed zo maar dat je de reden zelf ook wel weet..:pieker::lezen:
 

Hakar

Donateur
@EdK Die snelheden op de thuiskomer geven het al aan, met 80 naar huis, en achteruit met max 50 de oprit op, of garage in.:pardon:
Als je er gewoon mee naar je werk rijdt, of boodschappen gaat doen, is het geen thuiskomer meer, maar gewoon een wiel.;)
 

Japanese Power

Donateur
Nog een uurtje en dan gaat er een andere band omheen. Precies op tijd. Want om nu met Kerst naar Ede te kachelen lijkt me geen goed idee. Zeker niet met m’n gezin in de auto.

En de zomerbanden had ik ook voorgesteld @EdK maar die lagen allemaal opgeslagen in een loods waar ze pas donderdag bij kunnen.

Net via Profile een nieuwe (Continental winter contact TS850P 235/50 R19 V XL) besteld en deze gaat er zometeen op. Dan mag Profile het verder financieel met Pon regelen.
 

Japanese Power

Donateur
Vanavond even naar Breda gewaaid voor een aantal VCDS-aanpassingen op mijn beer: dit had ik een jaar eerder moeten doen... Uurtje werk en uiteindelijk met veel meer mods dan van te voren bedacht weer naar huis gereden.

De beste aanpassing vind ik de gasrespons: deze kan ik iedereen aanraden, wat een wereld van verschil. Geen dode momenten in de lage toeren en een veel snellere reactie als je je gaspedaal intrapt. Breda nog niet achter me en al helemaal happy met deze aanpassing.

De eerste 5 mods hieronder waren een must, de rest is er min of meer ter plekke bijgekomen. Mark z'n vingers vliegen sneller over het toetsenbord van z'n laptop heen dan dat het systeem het kan bijhouden. Man, wat is die kerel vingervlug en kundig. Kortom: topwerk en bedankt voor de aanpassingen @Antera !

• Start/Stop systeem permanent uitgeschakeld
• DRL achterlichten meegeschakeld met DRL voor
• Wimpers ingeschakeld bij DRL
• Comfortfunctie knipperlicht aangepast naar 5x
• Gasrespons aangepast

• CH activatie standaard bij deur openen
• CH/LH tijd instelbaar tot maximaal 90 seconden
• DRL alleen aan in auto-stand
• DRL instelbaar gemaakt in het MFA
• 3e remlicht mee laten knipperen met openen en afsluiten
• Mistlampen aan bij seinen grootlicht
• Alarm activeren zonder OEM alarm (via claxon)
• Rechterspiegel kantelen bij inschakelen achteruit
• Ramen blijven bedienen voor bepaalde tijd met deur open en contact uit
• Portieren afsluiten terwijl de motor loopt
• Needle sweep
• Off-road display
• TSC (trailer stability control) activeren
 

907

Senior Member
Ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven staat.
Vingervlug en onderstussen ook uitleggen wat er is veranderd in je bediening/menustructuur.
Wel handig als je jezelf een beetje inleest voor je gaat, dan snap beter waar Mark het over heeft en kun je het thuis ook navertellen....
 
Ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven staat.
Vingervlug en onderstussen ook uitleggen wat er is veranderd in je bediening/menustructuur.
Wel handig als je jezelf een beetje inleest voor je gaat, dan snap beter waar Mark het over heeft en kun je het thuis ook navertellen....
Ch, drl, geen idee wat er allemaal is aangepast. Inlezen is dus wel een must!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan