Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeNnZ

Forumguru
• Wimpers ingeschakeld bij DRL

Is dit niet wat je wimpers zijn, je DRL?
Bedoel je wellicht dat je wimpers nu aan staan tezamen met het dimlicht?
Of zie ik het verkeerd?

[EDIT] Aaah ik weet al wat je bedoeld, die dunne 'verticale' lijntjes! Laat maar, het is me al duidelijk :D[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:

Klaasje

Forumguru
Deze dingen heb ik ook allemaal met mijn ODBeleven kunnen aanpassen

Ik heb ook personalisation aangezet. Handig als je electrische voorstoel hebt
 

Japanese Power

Donateur
ODBeleven is voor mij geen optie, ik laat de aanpassingen liever even door een vakman doen dan zelf te gaan proberen. Ik heb daar de tijd niet voor en wil ook zeker geen risico's hierin nemen.
 

Japanese Power

Donateur
Doen ze dat niet standaard bij een trekhaak?
Hoort idd. standaard met een trekhaak wel aan te staan maar de praktijk is dat dit vaak niet gebeurd.
Dealer heeft de wegklapbare trekhaak achteraf ingebouwd maar heeft dit niet geactiveerd.
Wist dit ook niet maar hier kwam Mark gisteren achter toen hij de laptop aan de ODB-poort hing...

Klein minpuntje voor de dealer waar ik verder overigens heel erg tevreden over ben...
 

Japanese Power

Donateur
Het ligt waarschijnlijk niet aan de dealer maar aan de instructies van Pon/VW.
De dealer plaatst de trekhaak en is daarmee i.m.o. verantwoordelijk voor een deugdelijke montage, incl. de benodigde software aanpassingen. Maar goed, dan kom je bij het tere punt: welke dealer kan (en mag) zelf software-aanpassingen doen...
 

Antera

Donateur
@G.P. TSC staat eigenlijk nooit aan. Alleen een paar dealers die ik persoon goed ken willen dit wel doen achteras. Maar zelfs fabrieksaf staat het systeem uit.

Ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven staat.
Vingervlug en onderstussen ook uitleggen wat er is veranderd in je bediening/menustructuur.
Wel handig als je jezelf een beetje inleest voor je gaat, dan snap beter waar Mark het over heeft en kun je het thuis ook navertellen....

Ga ik te snel met vertellen? Je mag altijd me tot stoppen roepen hoor en leg ik het nogmaals uit of laat ik de werking nogmaals zien. Voor mij is het vrij standaard ;)

PS Ben druk bezig filmpjes te maken van alle instellingen zodat het altijd terug te bekijken is.

Mocht je het naderhand niet meer weten, je krijgt nogal wat info te verwerken, dan kan je me altijd bellen of appen
 
Laatst bewerkt:

907

Senior Member
Nee hoor! Ga vooral zo door.

Als leek is het voor je zelf handiger je een beetje in al die opties te verdiepen en zelf in te schatten wat je belangrijk vind.
 
• Rechterspiegel kantelen bij inschakelen achteruit
@Japanese Power Heb je dit nu zo ingesteld dat de spiegel altijd kantelt en niet alleen wanneer de bedieningsknop in de stand R staat?
Persoonlijk krijg ik het in mijn SB beer niet voor elkaar dat de spiegel weer terug gesteld wordt wanneer ik weer vooruit rijd :bloos:
En ja IRTFM, maar heb het dus nog niet gevonden.
PS ik heb 1 jaar in een Auris ST hybrid gereden en daar werkte het perfect :jaja:
 

Japanese Power

Donateur
@Blomska De bedieningsknop moet idd in R staan en de spiegel gaat weer in de goede stand terug op het moment dat je weer vooruit schakelt. Waarom hij bij jou niet terugkantelt is vreemd. Heb jij het af fabriek of zelf met VCDS aangepast?

Maar het is meer een aanpassing die past in de categorie "hoog-gadget-gehalte" en die we gelijk mee konden aanpassen dan dat hij echt ver doorkantelt. Ik ben meerdere keren met een Discovery 3 op vakantie geweest en daar kantelen de beide spiegels echt ver zodat je de trottoirrand naast je kunt zien als je inparkeert, dat is pas echt kantelen. Maar goed, over enkele jaren is 360-cameraview ook gemeengoed en heb je het kantelen van je spiegels ook niet meer nodig ;)
 
Waarom hij bij jou niet terugkantelt is vreemd. Heb jij het af fabriek of zelf met VCDS aangepast?
Dank voor je reactie. Bij mij is het af fabriek.
Om volledig te zijn kantelen mijn spiegels wel terug, maar ze gaan niet volledig terug naar de juiste stand. Ik ben wel aan het puzzelen geweest met de programmeer stand. Ik denk dat ik hier nog een fout maak qua instellen. :pieker:
Binnenkort maar eens in Hoogland uitleg gaan vragen.
 

CDK

Forumguru
Dank voor je reactie. Bij mij is het af fabriek.
Om volledig te zijn kantelen mijn spiegels wel terug, maar ze gaan niet volledig terug naar de juiste stand. Ik ben wel aan het puzzelen geweest met de programmeer stand. Ik denk dat ik hier nog een fout maak qua instellen. :pieker:
Binnenkort maar eens in Hoogland uitleg gaan vragen.

Exact daarom gebruik ik de functie niet of in uitzonderlijke gevallen handmatig door de functieknop voor de spiegelverstelling op R te zetten.
Dit is nu de 3e Skoda op rij waarmee ik dit ‘probleem’ ervaar. Waarschijnlijk zijn wij net wat scherper als de rest @Blomska en is het bij alle Skoda’s het geval ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Dat probleem met het terug kantelen van de spiegel had mijn Passat ook, het heeft volgens mij te maken met het ontbreken van de geheugen module voor de spiegels.
Uiteindelijk heb ik het weer uitgezet, ik gebruikte het niet
 

CDK

Forumguru
Dat probleem met het terug kantelen van de spiegel had mijn Passat ook, het heeft volgens mij te maken met het ontbreken van de geheugen module voor de spiegels.
Uiteindelijk heb ik het weer uitgezet, ik gebruikte het niet

Er is wel degelijk een geheugen functie, gekoppeld aan sleutel en stoelgeheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan