EdK

Forumguru
Miste die Santa Fe soms één ruitenwisser ???
Lijkt net of alleen bestuurderskant van raam schoon is en bijrijderskant totaal niet !?
 

Canon-Eye

Forumguru
je kunt goed zien dat de trekhaak enorm veel van de impact heeft opgevangen.
Zo'n trekhaak is op zichzelf een behoorlijk onbuigzaam stuk staal. Logisch gevolg daarvan is inderdaad dat de schade aan de achterkant mee lijkt te vallen. De downside daarvan is echter de natuurkundige zekerheid dat een groot deel van de botsingsenergie door de trekhaakconstructie als geheel simpelweg wordt doorgegeven aan (=opgenomen door) de bevestigingspunten ervan. Die energie moet érgens blijven
Anders gezegd: de auto wordt op een ander punt "opgerold" oftewel vervormd. Ooit kreeg de niet zo nieuwe Opel Astra van een collega ook bezoek van een achterligger op zijn (vaste) trekhaak. Die achteroprijder hield daar een ingevouwen front en lekke radiator aan over, aan de Astra was zo op het eerste gezicht vrijwel niets te zien. Maar de schade zat daar dus niet in de kreukelzone maar in de carrosseriebodem vóór de trekhaakbevestiging.
Resultaat: toch total loss... Moraal: erg goed opletten wat de expert erover te melden heeft!
 

Japanese Power

Donateur
Zo. Nog 1 dag en dan gaat de Enyaq een week logeren bij de schadehersteller. Ben benieuwd wat er nog aan verborgen schade te voorschijn komt vanachter het kunststof…

98DDF1E5-1D1D-47B3-8593-A4171379A2FB.jpeg
 

EdK

Forumguru
Laatste 3 foto's is duidelijk uit de verkeerde hoek !
Maar voor je hem inlevert gooi je toch wel ff de hogedrukspuit erover neem ik aan ??
Die monteur houd ook wel van schone handen tijdens zijn werk....
 

leon-cupra

Forumguru
Ik probeer toch ook altijd mijn wagen proper af te geven. Voor een mechanieker ook aangenamer om aan een propere wagen te werken dan aan een vuile en hoop dat die persoon dan ook ziet dat jij als eigenaar er zorg voor draagt en dat de mechanieker dat dan ook zal doen.
 

Japanese Power

Donateur
Met mij gaat alles goed, ik heb geen klachten gekregen en ook onze hond Binq heeft geen klachten aan over gehouden, dank je @Tees. Ik heb me de dag na de klap op advies van de HA wel laten checken. Staat nu een aantekening in het systeem mochten er alsnog klachten komen die je hieraan kunt herleiden.
 
Bovenaan Onderaan