Kanerr

Forumguru
Ach, gelukkig is het een lease auto, en maakt het voor je maandelijkse kusten niet uit of hij in een schade database staat ;)

Wel mooi! Lekker weer van genieten.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ook hier een kanttekening: Dit gaat over openbare -publieke- laadpalen, en is van een lobby van autoproducenten,ik kan er ook niet uithalen of het AC, DC of beiden is.
Ik kan overigens bij ACEA het door de NOS geciteerde artikel vinden.
link: https://www.acea.auto/press-release...ers-in-eu-concentrated-in-just-two-countries/
Ook één van september 2021 waarin Nederland ruim 66 duizend laadpalen heeft, Frankrijk 45 duizend en Duitsland 44 duizend.
Nogal grote verschillen in beide richtingen:
Frankrijk is er 8000 kwijt, Duitsland bouwt er 15000 bij en Nederland 25000?!?
link naar dat artikel uit 2021:
https://www.acea.auto/figure/intera...-and-charging-point-availability-2021-update/

Ik ga zelf ook nog even verder zoeken......
Edit:
Volgens Vattenfall stonden er begin dit jaar in Nederland 59 duizend openbare laadpalen, en hebben zo'n 244 duizend huishoudens een laadpaal op eigen terrein. Voor wat het waard is.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
JAmmer dat ze Noorwegen niet meenemen in het verhaal.
Die moeten er volgens mij nog veel meer hebben staan omdat als ik de verhalen op nieuws mag geloven daar 90% al elektrisch rijd.
En ja dagelijks komen er in NL ook weer laadpalen bij, publiekelijk en semi.
 

EdK

Forumguru
Maar Noorwegen zit niet in de EU.
Boeiend !
Maw we gaan er ook niet naar toe !?
Of omdat men niet in EU zit moet er maar een ander kaartje voor gemaakt worden.
Maak dan gewoon een kaart met laadpalen voor heel EUROPA , dan valt noorwegen er wel in...

Sorry Rallye ik citeer je tekst maar antwoord is niet persoonlijk maar algemeen :D
 

Japanese Power

Donateur
Nope. Die hadden nogal een lange wachttijd. Ik ben bij ABS Skiljan in Capelle aan den IJssel beland. Die konden met 2 weken al een afspraak maken. Grootste wachttijd was Ames. Half augustus kreeg ik te horen toen ik een rondje belde wie er de kortste wachttijd had…
 

Japanese Power

Donateur
Zeker weten. Met schade rondrijden is al matig maar als je dan ook je trekhaak niet kunt gebruiken die regelmatig wordt gebruikt is toch minder. En de meeste leenauto’s / vervangend vervoer hebben geen trekhaak. Gelukkig afgelopen week weer lekker kunnen knallen met m’n zoon.

A8E7B165-78FE-4035-B486-8BFECA5A7A0E.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Aangezien we momenteel op nog geen halfuurtje rijden van het circuit Spa Francorchamps zitten leek het me leuk een dagje / dagdeel daar heen te gaan. Maar omdat de rondleidingen voor heel augustus al waren volgeboekt was de pret snel over.

Tot ik dit weekend zag dat op 10-08 een parade zou zijn voor de 100e verjaardag van het circuit. Echter was ook deze al volgeboekt. Toen ik vanmorgen nog snel even checkte bleken er 2 annuleringen te zijn en heb ik gelijk geboekt. Snel de spullen gepakt en met de 2 oudste kids richting het circuit.

Bedoeling was om eerst een ronde (80 km/h) achter de pacecar over het huidige circuit te rijden om vervolgens onder politiebegeleiding de route van het oude circuit te rijden. En dat was gaaf. Alle wegen en kruisingen waren afgezet door de politie in beide rijrichtingen dus we hadden op alle binnenwegen geen tegenliggers. Sommige stukken gingen zelfs tegen de rijrichting in.

Eenmaal terug bij het circuit kregen we een goody bag en toestemming om gratis te parkeren en vrij rond te lopen in de paddocks en langs het circuit. We hebben uiteindelijk tot ruim halverwege de middag op het circuit rondgehangen. En dat voor 30 euro per auto, ongeacht het aantal inzittenden. Leuke ervaring, zeker voor de kids ;).

214B1C1E-CD17-4885-813D-DF37999BFFC0.jpeg B20A07F2-D7F3-4CFC-91A3-028020C6B654.jpeg CDA02AC2-C429-4920-9939-042913C33768.jpeg 484A978C-4FB7-42AD-854A-2960840C92CD.jpeg
 

SuperBeeb

Forumguru
Leuk! Ik was er onlangs met mn zoons voor een kartwedstrijd, kartbaan is binnen t circuit. Dan zie je pas hoe mooi het circuit daar ligt. Vroeger (jrn 80) was t 'rechte eind' nog gewoon openbare weg, en reden we daar overheen op weg naar Salmchateau/Beche.
 

EdK

Forumguru
Je reed toch wel met een MP3 met geluid van een Ferrari over het circuit met je elektrobak ??
Voor assen krijg je dan altijd een flesje met verbrande tweetakt lucht voor in de auto, puur ook voor de beleving.
Want ja tegenwoordig is natuurlijk alles een beleving....
:cool:
 
Bovenaan Onderaan