Ik laad aan de openbare laadpaal ook altijd tot 100%
als het goed hebben de Koreaantjes er al rekening mee gehouden, 100% in de weergave in de auto is in werkelijkheid 95% er zit een kleine overcapaciteit in verwerkt zodat je ook altijd regeneratief kan remmen ook bij 100% op de klok....
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik heb me aangewend om niet verder dan 80% te laden, ook thuis, alleen wanneer ik de volgende dag een lange rit ga maken, laad ik wel tot 100%...en stel ik de verwarming in voor de vertrektijd.
Dan verwarmt 'ie vooral uit het net, en niet uit de accu, en vertrek ik met 99%.
Bij Kia en Hyundai is de 64 kWh accu inderdaad wat groter: 67,5 kWh.
 

Japanese Power

Donateur
Beetje off-topic, maar het een heeft wel met de ander te maken. Nu de CitiGo binnen is staat de Yaris TSport te koop.
Gisteren gepoetst en leeggehaald, serie verkoopfoto's gemaakt en bewerkt. Staat op MP en Autoscout te koop, ben benieuwd....

8.jpg 20.jpg 1.jpg 3.jpg 9.jpg
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Beetje off-topic, maar het een heeft wel met de ander te maken. Nu de CitiGo binnen is staat de Yaris TSport te koop.
Gisteren gepoetst en leeggehaald, serie verkoopfoto's gemaakt en bewerkt. Staat op MP en Autoscout te koop, ben benieuwd....
En binnen 1 week verkocht. Veel onzinbieders en onzinvragen gehad. Gewoon genegeerd, maar ongelofelijk zeg wat een stomme vragen je kunt krijgen. Uiteindelijk 2 serieuze bieders die een afspraak hadden en gister toch weer afhaakten. Ik heb nu de auto aan mijn eigen garage verkocht. Die ziet er wel brood in. Heeft tenslotte ook het onderhoud aan deze auto gedaan. Maandag overschrijven en daarmee volledig Toyota-af...
 

Japanese Power

Donateur
Thxs @Kaner, hij wordt inderdaad vandaag overschreven.
Maar ondanks alles is de Yaris afgelopen week niet meer gebruikt en pakte vrouwlief telkens de CitiGo ;)
 

Japanese Power

Donateur
Wat nog volgt: achteruitrijcamera.

Vanavond is de voorlopig laatste aanpassing op de Enyaq gedaan. Daar waar de dealers nee verkopen omdat ze niet kunnen leveren of het niet zien zitten heeft Mark (@Antera) in krap 2 uur tijd een VW Highline achteruitrijcamera gemonteerd, getest, geprogrammeerd en het gedemonteerde interieur weer netjes teruggeplaatst.

Ondanks dat het voor Mark de eerste keer was dat hij een camera plaatste in een Enyaq was ben ik weer positief verbaasd over de snelheid en kunde.

Het beeld is in het pikkedonker niet vergelijkbaar met dat van de Kodiaq. Maar dat wist ik van te voren. Binnenkort even een kapje bestellen voor op de camera om het strooilicht tegen gegaan. Het is helaas een algemeen bekend probleem bij de Enyaq.

Maar ik ben er niet minder blij om. Het zicht naar achteren is in de Enyaq door de schuin aflopende daklijn niet echt super.

FCDD6F65-9ED7-4A4B-A610-B4BCF931B273.jpeg
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Als ik op Youtube kijk, zou je rechtsbovenin een optie moeten hebben met een zonnetje (helderheid), maantje (contrast) en de RGB kleuren, als je de parkeercamera activeert. Ik kan wel alleen video's vinden van de 360 graden camera's. Bij de Kodiaq zie ik deze optie ook verschijnen bij enkel de achteruitrijcamera.

Voorbeeld (vanaf 1:23):
 
Bovenaan Onderaan