Japanese Power - CitiGo E iV

Japanese Power

Donateur
Afgelopen zaterdag met de wielenwissel bleken er 4 wielmoerkapjes te missen. Even hij ome Ali besteld en het zakje met de 20 kapjes lag vandaag al in de bus. En dat voor € 1,54 + brievenbusporto.

IMG_9943.jpeg

Captain Hook

Forumguru
Foei @Japanese Power ! Dat je zomaar chinees plastic op je bolide durft te gebruiken. En nog wel zo goedkoop! Dat kan echt nooit goed zijn hoor!

Die moet je echt bij de officieel aangestelde merkdealer kopen, compleet met een certificaat van echtheid. En daarbij de deskundige service, kennis en montagegereedschappen om dit edele staaltje van automobiele accessoire design te mogen laten monteren. Vergeet daarbij niet dat de geaccrediteerde mechanieker voor de volle 100% opgeleid en toegerust is om deze kunststoffen beschermende componenten te bevestigen. :D

Captain Hook

Forumguru
Voor technisch proza geleuter heb ik al jarenlang geen AI nodig hoor...

Op school ontmasker ik regelmatig leerlingen die denken dat ze 'slimme' teksten voor hun verslag/werkstuk geschreven hebben... Tuurlijk... :yeah:

Kanerr

Forumguru
Werkt goed! Heb/had ik ook maar wees wel voorzichtig met het tooltje om ze eruit te krijgen. Bij mij zaten ze best wel strak om de bout heen en dat heeft voor en nadelen. Bij mij is het tooltje stuk gegaan :(

Japanese Power

Donateur
Ach ja. Een kerstboompje erbij. Dat werkt dan weer wel in de app. Schrale troost.

IMG_8061.jpeg

CitiGo staat momenteel bij de dealer voor de stoelverwarming. Ben benieuwd.

Japanese Power

Donateur
Pff, voormalig Rijnwoud was geen ster in communiceren, maar ik krijg een beetje een dejavu.

Tegen 17:00 uur zelf maar eens gebeld wanneer de CitiGo klaar is, krijgen we te horen: we hebben net 1 minuut geleden van de LM gehoord dat we akkoord hebben op de reparatie. Da's toevallig dat ze net gebeld hebben, jammer, dit voelt niet fijn.

Geen idee wanneer we wat hadden gehoord als we niet zelf hadden gebeld. Afijn, morgen gaat de stoelverwarming worden gerepareerd. Wat er nu kapot is weten we nog niet. Misschien horen we dat morgen.

Japanese Power

Donateur
Gisteren einde dag de CitiGo weer op m ogen halen. Enige wat zoonlief te horen kreeg: het hele verwarmingselement van de bestuurdersstoel is vervangen. Denk dat we dan inderdaad moeten denken aan dunne draadjes zoals in een ander topic ook is aangegeven.

Japanese Power

Donateur
Over de vraag of we de CitiGo nog een jaar gaan verlengen hoeven we nu vrijwel zeker niet meer na te denken.

Vanavond onderweg naar huis krijg ik een belletje van m’n dochter die met een vriendin in de CitiGo onze California was wezen ophalen in Amersfoort. Op de terugweg een plots opdoemende file, logisch in de spits, te laat opgemerkt door vriendinlief en die duikt met de CitiGo vol in de ankers op een Range Rover die voor haar afremt.

Enkel krasjes op de Range Rover maar de CitiGo zit heel goed in elkaar. Ze is echt onder de voorganger gedoken en dat is goed zichtbaar. Ik ben gelijk doorgereden naar de meiden en heb samen met de tegenpartij nog even de laatste puntjes doorgenomen. Schappelijke man gelukkig. Een Belg, sowieso schappelijker dan de gemiddelde NL-er.

Maar goed, rondje gereden met de Citigo, knoop doorgehakt met de gok geen politie tegen te komen, want met zoveel scherpe delen aan je auto mag je officieel niet rijden.

Thuisgekomen, LM gebeld en die vonden het verstandiger om de auto direct weg te halen aangezien het een EV is. Snel alle persoonlijke spullen uitgeladen en een uurtje later stond Logicx al voor de deur.

Opgeladen en meegereden naar Logicx en vervangend vervoer meegekregen. Ook een zwarte, maar dan van ons huismerk. Nu nog even formulier afronden en morgen verder overleggen met de LM.

Voel me een beetje op nu met een kater…

IMG_4231.jpeg

IMG_4260.jpeg

IMG_3124.jpeg

IMG_3141.jpeg

Japanese Power

Donateur
Thxs. LM gaat vrijwel zeker niet meer repareren. Dat wordt een vervroegd einde PL vrees ik. Wel jammer. Was zo’n lekker goedkoop en soepel karretje…

SteGo

Donateur
Da's toch jammer van het karretje, maar het is gelukkig maar materieel.
Aangezien je er niks over schrijft neem ik aan dat vriendinlief er ongeschonden vanaf is gekomen?

Ben benieuwd wat er met de Citigo gaat gebeuren ... maar het zou me niet verbazen als hij binnenkort op schadeautos.nl of bij Boonstra Schadevoertuigen (of een andere partij) te koop staat.

In ieder geval sterkte en succes gewenst met de afwikkeling!

JeSko

Forumguru
Zonde!! Maar gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen Johan, das wat telt :) Citigo heeft de klap wel goed opgevangen zo te zien, ook de kleinere auto's worden veiliger met de jaren.

Japanese Power

Donateur
Nee, klopt, vriendinlief heeft er niets aan over gehouden, behalve enorme schrik. Airbags zijn gelukkig niet uitgeklapt.

Vanmorgen met LM alles afgehandeld, Citigo is def. total loss. Ze hanteren voor reparaties bij leaseauto's 5% van de dagwaarde, alles daarboven gaat total loss. CitiGo gaat vandaag op transport naar Breda, dan verkoop aan de hoogste bieder. We hebben tot einde maand vervangend vervoer en dan is het verhaal VWPFS en de CitiGo afgelopen...

Heb nog een setje zwarte velgen en een setje rubbermatten liggen (met dank aan @Kanerr).
Gooi ze t.z.t. wel even op MP.

Leasecontract loopt tot 19-09, maar schade met total loss is simpelweg einde contract...

Rallye

Forumguru
Gelukkig maar.

Op zich niet onverwacht, maar zo loopt de klant bij een total loss altijd tegen een prijsverhoging aan. Deel van het verdienmodel…..

hemi24

Forumguru
Domme vraag wellicht, maar mocht zij überhaupt (alleen) in de Citigo rijden?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan