Ik heb een 2014 O3 2.0tdi DSG en wat ik ervaar als storend:
- Bij vertrek durft het soms wel effe duren vooraleer de wagen aanzet
- In stand D te snel schakelen, in S te traag
- Ik rij veel snelwegkilometers, dus veelal in 6de. Het nut van de automaat gaat een stuk hierdoor verloren
- Ik ben van het begin af aan niet geheel overtuigd geweest, speelt natuurlijk nog mee.
Dit wordt m.i. bepaald door de invoerder, vandaar de verschillen tussen België en Nederland.
Bijna 4.000 € in de Superb? PON = Professioneel Oplichters Netwerk?
Waar ik wel van schrik is wat ik lees bij diverse mensen over de problemen die zij ondervinden met hun DSG
je staat hun nu wel enorm op te hemelen, en dat mag hoor, begrijp mij niet verkeerd.Software heeft inderdaad geen invloed op de sensoren maar wel op de drukken in de actuatoren die nodig zijn voor de bedieningen van de koppelingen
Aangrijpingskrachten worden daarmee verbeterd.
Tja heel plastisch uitgelegd maar als je een keer een mogelijkheid ziet wil ik je echt aanraden om een keer bij de DSG dokter te kijken. Ronald Logmans of 1 van zijn medewerkers kan je haarfijn de totale werking aldaar uitleggen van de werking van DSG en alle toebehoren zoals die mechatronic.
Vorig jaar tijdens de meet nog gezien dat zij zelfs een compleet eigen testbank hebben ontwikkeld voor de DSG bakken.
Echt uniek zoiets voor zover ik weet.
Juist het verhaal snelwegkilometers en het te snel/te traag schakelen zijn zaken die ik meeneem in de overweging.
Over 1,5 week heb ik met de dealer afgesproken, kan ik ze beide rijden en ervaren...
Waar ik wel van schrik is wat ik lees bij diverse mensen over de problemen die zij ondervinden met hun DSG.
Ook weegt mee welke opties passen er nog binnen het leasebudget met of zonder DSG![]()
Dat klopt. Alleen is bij de dsg7 de uitstoot juist lager, dus minder bpm dan bij de handgeschakelde S3. In dit geval gaat de volledige €4000 dus naar de goed belegde boterham van de familie PonEn de regering. Elke gram CO2 uitstoot betekend ook meer BPM belasting betalen.
je staat hun nu wel enorm op te hemelen, en dat mag hoor, begrijp mij niet verkeerd.
Maar ik ben dan toch wel heel nieuwsgierig wat het "grapje" kost. Ik ben overigens nog steeds dik tevreden met mijn DSG bak, en vraag mij dan ook af, wat het kost, en of de meerprijs het ook waard is?
Dit is toch een aardige steekproef lijkt me@ertromp ik baggataliseer het probleem niet probeer alleen te zien waardoor het zou komen.
dsg is de meest gebruikte versnellingsbak in amerika en gezien dat die in alle merken van VAG zit neem ik aan dat er in NL heel behoorlijk wat dsgtjes rondrijden dus begrijpelijk is er ook meer panne mee in aantallen ik zou alleen willen weten hoeveel percentage het zou zijn dan.
nu kaart je 5 autos aan maar dat is niet bar veel in tegenstelling de hoeveelheid die er rond rijden in NL en dat zijn er ook echt wel heel wat denk ik zo.
Begrijp me niet verkeerd ik snap ook wel dat je in de penarie zit als die ermee uitscheid maar als je gewone versnellingsbak in de soep loopt ben je ook nog niet jarig om nog maar te zwijgen over de negatieve verhalen van de tsi motor.
DSG is prachtige techniek maar het is en blijft techniek en die kan ook stuk. Ik ben en blijf van mening dat er meer factoren voor zijn. Lease rijden veel en ook veel file niet erg maar ook niet goed voor de bak dus wellicht is hier een verbandje daarnaast rijdt niet iedereen hetzelfde is een ieder even zuinig op zijn spullen en of er klote een paar beunhazen aan met alle gevolge van dien denk dat dit soort dingen meespelen en wel deglijk ook van invloed zijn kan het mis hebben maar toch.
ik ben iig heel erg blij met mijn dsg en tsi motor en probeer er goed voor te zorgenen nog wel particulier ook
![]()