Helaas zijn de problemen aanzienlijk. Zelf ben ik voor aanpassingen en voor een meet bij TVS geweest. Ook later nog een keer voor een Turboworld meeting bij TVS geweest dus zeker de laatste 3 jaar ieder jaar wel een keer. Je schrikt ervan hoe veel bakken en koppelingen en mechatronics van de DSG 7 daar uitgewisseld worden. Er liggen honderden bakken op voorraad. Dat is nog exclusief het deel van de bakken die door dealerts zelf vervangen worden en andere specialisten.
Helaas ook op de Skodacommunity en Briskoda websites is het aantal problemen met de DSG 7 aanzienlijk. Blijkbaar door de emissie eisen en een goedkoper frictiemateriaal en steeds hogere productie is er veel "bagger" maar zeker niet elke bak zal er niet inferieur door zijn. Maar je zult maar privé rijder zijn en net zo'n exemplaar treffen
Ik vind het eigenlijk wel veel schelen, 30/maand is na 4 jaar 1440 euro. Ik heb het zo bekeken: zou ik elke dag 1 euro in mijn auto steken om niet te hoeven schakelen? Het antwoord daarop was nee, en zodus...Mijn reden was om voor de Octavia Combi RS te gaan zonder DSG. Dit inderdaad voor het VAA, het schilt niet heel veel maar, zelf schakelen vind ik namelijk ook leuker. Blijf je wat alerter, naar mijn mening, minder handen vrij om te prullen![]()
Het principe van de dubbele koppeling is perfect en energetisch natuurlijk een stuk beter dan een automaat met koppelomvormer.@ertromp thanx voor je info!
toch denk ik dat pak hem beet 200 bakken op voorraad niet echt veel is als er misschien wel 50000 in de rondte rijden maar ik heb er geen idee van hoeveel er rijden en hoeveel procent ervan faalt. Ik ben opzich wel erg tevreden over de dsg en hoe het werkt en tuurlijk 60 in zijn 7 houdt niet over maar druk je voet iets verder en hoppa je zit in 5 en bent soepel weg. Ik hou wel van dat spelen met de rechtervoet.
Heb ook zo een selespeed gehad zelfde systeem maar met 1 koppeling en 1 bak wat ik hier merkte is dat de meeste garages er geen verstand van hebben dus vaak maar simpelweg de hele bak vervangen.
het is wel zeker iets om rekening mee te houden idd dat als het fout zit met die versnellingsbak dat je behoorlijk aan de beurt bent kostentechnisch gezien, maar ben je dat niet altijd met een automaat?
In België betaal je 1.620 € voor de DSG. Gelijk welke motor, gelijk welke uitvoering.
Ik vind het relatief. Ik hoef zelf geen verzekering te nemen, mag zoveel rijden als ik wil, mag zoveel tanken als ik wil, onderhoud moet ik niet betalen, slijtage van de banden is gratis, winterbanden niet betalen, wagen mocht ik kiezen. Ok als ik zelf een auto zou moeten komen moet ik dit wel. Het voordeel is toch vrij groot van een bedrijfswagen, desondanks de opgeslagen VAA. Maar ja niet iedereen heeft dat 'geluk'. De VAA zijn nog verwaarloosbaar bij mijn berekening.Ik vind het eigenlijk wel veel schelen, 30/maand is na 4 jaar 1440 euro. Ik heb het zo bekeken: zou ik elke dag 1 euro in mijn auto steken om niet te hoeven schakelen? Het antwoord daarop was nee, en zodus...
Goed punt waarom zou een DSG 7 DQ200 in een Rapid goedkoper kunnen zijn dan de DQ200 in een S3 1.4TSI ACT.In NL betaal je 400 icm een Rapid, tot wel 4000 bij een Superb..
Goed punt waarom zou een DSG 7 DQ200 in een Rapid goedkoper kunnen zijn dan de DQ200 in een S3 1.4TSI ACT.
Gewoon verkoop strategieën van VAG
Ik klaag ook niet hoorIk vind het relatief. Ik hoef zelf geen verzekering te nemen, mag zoveel rijden als ik wil, mag zoveel tanken als ik wil, onderhoud moet ik niet betalen, slijtage van de banden is gratis, winterbanden niet betalen, wagen mocht ik kiezen. Ok als ik zelf een auto zou moeten komen moet ik dit wel. Het voordeel is toch vrij groot van een bedrijfswagen, desondanks de opgeslagen VAA. Maar ja niet iedereen heeft dat 'geluk'. De VAA zijn nog verwaarloosbaar bij mijn berekening.
Nou hier dan uit eerste hand: die van mij kapte er volledig mee na ongeveer een ton. ''s ochtends een vrij korte en probleemloze rit naar een klant. Wil 'smiddags wegrijden en nada. ...lampjes en wat zacht gierende geluiden uit de bak.....ging geen centimeter meer voor of achteruit....Maar hoe groot is dat DSG-probleem nu helemaal? Hoeveel DSG's zijn er nu echt terug gegaan wegens grote problemen? En hoe groot is het aandeel op het totaal aantal verkochte DSG's?
Ik hoor en lees het vaak, maar veel mensen praten of schrijven niet uit eigen ervaring, maar van "hear say". Volgens mij valt het aantal daadwerkelijke problemen relatief gezien mee. Ik heb nooit een centje pijn gehad met mijn DSG's, terwijl ik ze toch heel behoorlijk belast met mijn standaard rij-omstandigheden.
Bedankt voor de mooie uutleg @ertromp enige ding voor mij is waarom zouden de sensoren ed niet of mider snel kapot gaan na een softwareaanpassing?Het principe van de dubbele koppeling is perfect en energetisch natuurlijk een stuk beter dan een automaat met koppelomvormer.
Helaas zijn specifieke onderdeeldeeltjes uit de mechatronic of sensoren zoals de toerentalsensoren op in en uitgaande assen van de bak niet los te vervangen. De complete mechatronic incl. die sensoren zullen vervangen worden.
Ook de dubbele koppeling kost een vermogen als die vervangen moet worden op de DSG-7
Enkele prijzen en let wel dit zijn DSG dokter prijzen en de dealert zal zeker meer rekenen:
DSG 7-traps koppeling vervangen € 1.299,-
DSG Mechatronic, nieuw, inclusief montage € 1.299,-
En dat zijn toch de onderdelen die je vaak ziet stuklopen.
Ook een automaat met koppelomvormer kan natuurlijk kaduuk gaan maar dat zie je relatief minder dan die specifieke DSG 7 zaken hierboven opgesomd.
Wat voor frustraties heb je ervaren?