Inhoud tank Superb 3

Vanmorgen heb ik in een rit van 50 minuten 75 km 1 op 25,2 gereden! :yeah:
nieuw record voor mij (rijd al 25 jaar diesel)
Style Business 1.6 TDI, handgeschakeld, 17" winterbanden
Iemand zuiniger?
Hoogste green score is 77.
Netjes hoor :dankje:Mijn ritrecord weet ik niet. Record op een hele tank


Dat vergde wel het uiterste van mijn zelfdiscipline :nailbiting:. Maar het kan dus wel :jaja:

Nu het wat kouder is en mijn agenda weinig ruimte laat voor rechterbaanacties zit ik rond 5.4 l/100km. .1.6tdi dsg
 

andrehj

Forumguru
Vanmorgen heb ik in een rit van 50 minuten 75 km 1 op 25,2 gereden!
Iemand zuiniger?
In 2002 met een Laguna 1.9 dTi naar de Noordkaap en terug gereden. Gemiddelde over de hele vakantie (inclusief snelle stukken heen en terug in Dld en zeer bochtige en berachtige stukken in Noorwegen) was 1:22.7. Dus daar zullen beste wel trajecten van beter dan 1:25.2 tussen hebben gezeten. En dat met de techniek van bijna 20 jaar geleden...
 
Goed te weten dat er meer dan 66L in kan. Wel heb ik het idee dat er nogal wat verschil is in wat er over is wanneer de actieradius op 0 staat. Zelf kreeg ik er na zo'n 50km door te zijn gereden naar de 0 ongeveer 65,5 liter in, maar ik lees dat mensen hier méér hebben weten te tanken terwijl ze nog niet of net op 0 stonden...
Het maakt me toch wat huiverig om proberen langer door te rijden daarna. (wil van de zomer eigenlijk gaan proberen de 1500 te halen op een tank, heb nu 1360 gehaald in de winter)
 

andrehj

Forumguru
Het is in ieder geval veel beter dan bij de S2. Gisteren stond de meter diep in het rood, rest-actieradius was slechts 30 km, en dan gaat er met moeite 51 liter in de tank... :nono:
 
Met oude ongeblazen dieseltjes en beperkte filters in het systeem was dat een probleem ja
Met nieuwe diesels met inspuitdrukken tot 2100 bar is dat probleem nog veel groter. De passingen zijn tot op 1000e van een milimeter nauwkeurig, de onderdelen hebben de smering van de diesel hard nodig. Leeg rijden en vrolijk rondstarten tot ie het weer doet kan voor stevig inkorten van de levensduur van pomp en verstuivers zorgen.

Bij die oude was het ontluchten vooral gedoe, maar daarna was je ook wel klaar :jaja:
 
Noem het eerder een black score :D
En dan toch nog bijna 1 op 15. Das toch netjes

Viel me wel op dat met dsg in S is de greenscore 0 vanaf het moment dat je gas geeft. Dat terwijl het verbruik niet noemenswaardig afwijkt met hetzelfde rijgedrag in D.

Dit scherm voelt een beetje als de betweter die trots met het regelboekje in de hand staat te vertellen dat je het fout doet terwijl je op een minder rigide wijze hetzelfde resultaat ook kunt halen
 

Renkie

Forumguru
Inmiddels zelf ook mooi kunnen testen.

Kon nog 50km volgens de teller, metertje had nog 1/3 van het rode gebied.
1e keer afslaan op exact 66 liter.
Na een paar keer het tankpistool half indrukken krijg je er dan nog 2 liter bij. Ging totaal dus 68 liter in en dan had ik dus nog zeker een paar liter in de tank.

Dus ik durf de uitspraak wel aan dat er inderdaad zeker 70 liter totaal in kan.
 

Superbst

Senior Member
Eerste normale tankbeurt (na diegene onmiddellijk bij het buitenrijden bij de dealer) vorige week:
  • 1.6TDI DSG7 Combi
  • 906km op teller
  • Analoog wijzertje bijna op de bodem (nog 1mm'tje rood gebied over ofzo)
  • Resterende actieradius was denk ik nog 20-30km (niet 100% zeker meer)
  • Bijtankhoeveelheid (mogelijk in multidot dankzij via VCDS aanpassing) was 60 liter
  • Effectieve vulling (mits wat "bijknijpen") was 66,27 liter
 

Robbie146

Senior Member
Het is één keertje gelukt om met veel "bijknijpen" na de eerste keer afslaan van de pomp er 68 liter in te krijgen.
 

Schep

Forumguru
Dan rij je gewoon niet lang genoeg door ;)
Van de 8 tankbeurten in mei waren er volgens mijn tankpas overzicht 3 boven de 70 liter. 72,00, 70,89 en 70,16 liter. De rest zat niet onder de 65 liter.
 

yves1966

Forumguru
Volgens een dealer in sint-niklaas is de tankinhoud van de superb 72 liter ipv de 66 liter die in de folder staat.
Eerste maal tanken enorm ongerust, nu telkens tankbeurten van rond de 70 liter.
 

Ericw

Forumguru
Gewoon doen man, lukt het niet mot je ff de anwb bellen of je vrouw.....:koffie:

Ik weet niet of het @Hyp Hyper al gelukt was om die 1500km op 1 tank te halen, door gunstige omstandigheden mij van de week wel. :D
Doordat ik de hele week naar het westen moest waarbij 90% van de tijd de max snelheid 100km/h was, is het me deze x gelukt.
Zal vast niet zo een 2de x lukken haha
 

Bijlagen

  • 20170621_165257.jpg
    20170621_165257.jpg
    882,4 KB · Weergaven: 66
  • 20170621_170113.jpg
    20170621_170113.jpg
    770,8 KB · Weergaven: 63
Bovenaan Onderaan