Inhoud tank Superb 3

TWAALFHONDERDENNEGENTIG?!
Ik heb dan wel een benzine, maar schommel ergens tussen de 690 en 750 na het tanken ...
1290 is idd niet realistisch. Ben iets verder gekomen :D Eigenlijk niet eens heel gek voor hoeven doen, dus het kan nóg zuiniger (maar met 90 achter vrachtwagens kleven pas ik voor). Wel 75% op 100km wegen gereden. De rest op 120 en 130 wegen en dat ook aangehouden.

Droog weer en gunstig verkeer wel vereist. Normaal zit ik zo op 5.3 l/100km gemiddeld
 

Schep

Forumguru
QU2XJwe.jpg


1 op 6 is ook best een leuke score toch? Tripje van 130 km.
Oranje waarschuwing is omdat er een litertje olie bij moest. Die begon te piepen 15 km voor mijn bestemming.
Gelukkig doet elk VAG product dat bij mij zo rond de 20.000 km. Niet zorgwekkend, dus :)
 
Lekker hoor @Schep om hem af en toe even goed uit te laten. 1 op 6 wilde met een vlot stuk autobahn in de Galaxy op benzine wel lukken. De S3 diesel is zelfs op de autobahn op dieet :deuk:
 

RefleCs

Forumguru
Afgelopen tank 1100 km gehaald en 64 liter erin mogen gooien. Dat was al een stuk beter :tongue: haha. Kennelijk een zware voet.
 

RefleCs

Forumguru
Dan kom je op 5.8 l/100km. Bij vooral 130 trajecten best netjes toch. En anders gewoon lichtere schoenen kopen :D

Inderdaad best netjes, zeker voor mijn doen. Mijn vrouw haalt met haar mini 1 op 13,5. Ik kom krapaan op de 1 op 12 :pieker: (ik gooi het dan maar op schoon blazen :pardon:)

Ach ja het is maar goed dat ik geen sportievere auto rij :tegek:
 

gdisselkoen

Forumguru
Vandaag de tank redelijk ver leeggereden. Volgens de boardcomputer kon ik nog 0 KM rijden en kon er 60 liter getankt worden. deze rond af op 5 L. Uireindelijk ging er exact 66 liter in de tank.

Overigens waren de laatste ritjes zeer korte ritjes van enkele kilometers.
 

Schep

Forumguru
Vandaag de tank redelijk ver leeggereden. Volgens de boardcomputer kon ik nog 0 KM rijden en kon er 60 liter getankt worden. deze rond af op 5 L. Uireindelijk ging er exact 66 liter in de tank.
Ik stond gisteren ook met 0 km range bij de pomp... 72 liter en een beetje
 
Ook ik heb al 71 liter mogen tanken. Wel gek dat het boekje dan maar 66 liter aangeeft. Die 71 liter geeft in ieder geval ook voor een benzine auto ten minste een goede range. Ik haal nu ongeveer de 1000 km bij 70 liter. Ik rij vrij veel korte stukjes en files...
 

Renkie

Forumguru
Ik had nog 75km op de boordteller (@ 1:15) en er ging 66 liter. Stond halverwege het rode gebied. Gaat om een 150PK tdi met handbak in een combi.

Ik denk dat die 70/72 liter zeker wel klopt dus. Alleen maar mooi meegenomen!
 

Level42

Forumguru
Als ik bovenstaande lees lijkt het wel of de diesel een kleinere tank heeft ? Lijkt me stug maar toch...ik ben zelf ook zo'n doorrijder en wist met mijn O2's vrij exact hoe ver ik kon gaan op basis van gereden km's. Met de S3 is m'n "record" iets van 67 liter.

Ik rij gemiddeld 1:17, 1.6Tdi en DSG.
Ik rij vlot....ben benieuwd of de onlangs ingeschakelde Audi-gaspedaal optie het verbruik nog gaat beïnvloeden.......:D
 
Laatst bewerkt:

BWK

Lid
Vanmorgen heb ik in een rit van 50 minuten 75 km 1 op 25,2 gereden! :yeah:
nieuw record voor mij (rijd al 25 jaar diesel)
Style Business 1.6 TDI, handgeschakeld, 17" winterbanden
Iemand zuiniger?
Hoogste green score is 77.
 
Bovenaan Onderaan