Inhoud tank Superb 3

Renkie

Forumguru
Volgens het boekje zit er een 66L tank in de Superb 3. Ik zag in een topic een post van iemand voorbij komen die er zelf 70,95 liter in kreeg.

Zijn er al mensen die ook de ervaring hebben dat er meer dan 66 liter in kan? En zit er misschien nog stiekem verschil tussen een limo en combi?
 

gdisselkoen

Forumguru
Bij de S3 nog niet geprobeerd, maar bij mijn vorige auto, een Peugeot 508SW, met 72 liter tank goot ik er regelmatig 75-76 liter in. Zal bij de S3 ook wel lukken om er wat meer in te persen dan de 66 liter.

Is tot nu toe bij iedere auto gelukt om hem goed af te vullen :D
 

Schep

Forumguru
Sta je dan, met je 66 liter tank ...
Deze tank 1 op 9 gemiddeld. Werkt geweldig, dat downsizen ...

3KTOmUw.jpg

Dat bericht bedoel je?
Dit was wel met een actieradius op 0km, overigens.
Heb eigenlijk nog nooit minder dan 65 liter in de tank gegooid. Betreft een combi op benzine, overigens, en ik rijd altijd wel door tot in het rood. Meestal tussen de 20 en 0 km actieradius voordat ik ga tanken.
 

Simon1984

Senior Member
Ik doe er vaak al 66L in terwijl ik halverwege in het reservevlak zit HB @ Diesel.
Dus als ik dan even snel bereken kom ik ook wel (als het moet) op de 70L om te tanken.

Denk trouwens niet dat er een verschil zit tussen HB of Combi....
 

Bart81

Forumguru
Dat bericht bedoel je?
Dit was wel met een actieradius op 0km, overigens.
Heb eigenlijk nog nooit minder dan 65 liter in de tank gegooid. Betreft een combi op benzine, overigens, en ik rijd altijd wel door tot in het rood. Meestal tussen de 20 en 0 km actieradius voordat ik ga tanken.
Wil jij dan eens even testen wat ik al meerdere malen gedaan heb?
Als je in rood staat met actieradius ongeveer 30 of 40 km maar 10 liter bijtanken...
Als ik dat doe merkt mijn wagen er niks van en blijft de actieradius gewoon op 30 of 40 km staan.

Weet nog steeds niet of het enkel aan mijn niveaumeter ligt...:arghh:
 
Gisteren met geknepen billen nog 20 km gereden met de actieradius al op 0. Daarna 69.8 liter getankt. Heb nog nooit een kleine hoeveelheid getankt als hij leeg is, maar wil dat ook best eens proberen.

Is een combi diesel
 

Bart81

Forumguru
Gisteren met geknepen billen nog 20 km gereden met de actieradius al op 0. Daarna 69.8 liter getankt. Heb nog nooit een kleine hoeveelheid getankt als hij leeg is, maar wil dat ook best eens proberen.

Is een combi diesel
Bij mij geeft hij dat niet aan...
Maar kan misschien ook een defect zijn aan de sensor ofzo
 

BBO

Senior Member
Geeft actieradius wel aan, maar als ik mar 10 l tank komt er niks bij.
Bij de Superb heb ik het nog niet gedaan. Maar bij de vervang Octavia en m'n Volvo wel, kleine hoeveelheden getankt. Als ik bv 5 liter tankte zach ik wel een klein verschil aan de wijzer maar voor de actieradius werd aangepast moest ik eerst enkele km's rijden. Ik denk dat dit temaken heeft dat ze er bewust wat vertraging opsteken dat je geen valse waarden krijgt als bv de wagen op een helling rijdt/ staat. En dat het systeem ook rekening houdt met het gemiddelde verbruik.
 

Schep

Forumguru
EkEjGDB.jpg

66 liter toch?
Overigens wilde ik naar huis, dus geen zin om in 2 etappes te tanken. Excuus.
 

Schep

Forumguru
Ik heb nooit zin om te tanken. 's Ochtends vind ik het zonde van mijn tijd, want die had ik ook nog in bed kunnen doorbrengen, en 's avonds zit ik lekker en wil ik gewoon door.
Dus ik wacht zo lang mogelijk, en dan krijg je dit :tongue:

Woensdagavond ben ik nog langs een tankstation gereden en zag ik 120 km range op de teller. Dan is er nog geen push bij mij om te gaan tanken ;)
 

VolvoFox

Senior Member
Tanken is ook mijn hobby niet, maar kennelijk ben ik minder ervaren dan jij. Ik heb in de afgelopen jaren toch een keer of 3 zonder brandstof langs de weg gestaan. En dat is nog minder fijn:nailbiting: Heb daarom wel een reservetankje achterin liggen.

Daarnaast is het tankmoment te vaak onderweg naar een afspraak waar je eigenlijk al laat voor bent.
 
Daarnaast is het tankmoment te vaak onderweg naar een afspraak waar je eigenlijk al laat voor bent.
Die ken ik.. :nailbiting: En dan is het een moeilijke keuze. Heel rustig doorrijden om het te halen zonder tanken of snel tanken en doorrijden naar de afspraak. Rustig doorrijden is indien mogelijk vaak wel sneller.

Maar... laat voor een afspraak + rustig op de rechterbaan + brandstoflampje dat op doorbranden staat = frustratie gegarandeerd :banghead:
 
Als je in rood staat met actieradius ongeveer 30 of 40 km maar 10 liter bijtanken...
Als ik dat doe merkt mijn wagen er niks van en blijft de actieradius gewoon op 30 of 40 km staan.

Weet nog steeds niet of het enkel aan mijn niveaumeter ligt...:arghh:
Vandaag proef op de som genomen. Brandend lampje en actieradius nog 130 km. Contact uit, 10 liter getankt. Contact aan, actieradius stond direct op 310 km.

Daarna contact aan laten staan en vol getankt. Toen ik instapte stond de actieradius al op 1290 km.

Conclusie, de computer berekent realtime de actieradius op basis van de actuele tankinhoud en het recente verbruik.
@Bart81 het lijkt erop dat jouw brandstofniveau inderdaad niet correct wordt doorgegeven bij gedeeltelijk tanken.
 
Bovenaan Onderaan