Iets zonder dak met 6 cilinders

brepus13

Forumguru
Afgelopen dagen even goed gereden om het koelsysteem te testen en te ontluchten en af en toe bij te vullen. Opvallend is dat de temperatuur nu echt wat lager blijft op de meter. Ik gok dat de nieuwe waterpomp hier verantwoordelijk voor is. Fijn om te zien dat een upgrade werkt :-)
 

brepus13

Forumguru
Harder rijden = meer rijwind = meer koeling… of werkt dat niet zo? ;)

af en toe beetje doortrekken doe ik wel maar echt 200 of 250+ snelheden heb ik er nog niet mee gedaan. Hoeft ook niet perse van mij. Misschien een keer zondag ochtend richting Duitsland maar verder heb ik die behoefte ook niet echt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Harder rijden = motor moet harder werken = genereert meer warmte = meer koeling nodig...

Geen idee overigens of dit een 1:1 relatie betreft. Feit is wel dat direct na een snelle snelwegrit de olietemperatuur beduidend hoger is dan wanneer je gewoon rustig over provinciale wegen voortsukkelt (of 'm na die snelwegrit een paar minuten stationair laat draaien zonder noemenswaardige inspanning en met alleen de koelventilator als windbron)...
 

brepus13

Forumguru
Meer toeren is meer/sneller afvoer van hete uitlaatgassen…

het was overigens niet al te serieus bedoeld vandaar de knipoog erachter :D
 

brepus13

Forumguru
Ik zat vanavond nadat de kids op bed lagen nog even in de avond zon in de voortuin, heerlijk! Vanuit mijn ooghoek zie ik mijn zilveren monster schitteren in de zonnestralen en daar word ik dus blij van hè. Ik staar nog even en er realiseer me dat er iets mist….!

…. staat op, loopt naar de garage en pakt poets kist….

de auto was al gewassen en na een korte extra schoonmaak ronde heb ik de dame “even” voorzien van een laagje wax. Het zonnetje is inmiddels onder aan het gaan maar morgen ochtend stap ik weer met een grijns in!

Wat een topwagen is dit zeg! Heb er erg veel plezier van en blijf er voorlopig nog wel even in rijden denk ik :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Iets zonder dak met 6 cilinders

2020_Honda_Goldwing_GL1800_1.jpg

Tsja grijs op 2 wielen en 6 cilinders met 1800cc , hoe lekker kan het wezen.....
 

EdK

Forumguru
Advies ??
Ga je me weer woorden in de mond leggen @brepus13 ????


Maar je bent nooit te oud om verder te gaan op 2 wielen hoor..........
Ohhhhh je mag het niet van je wederhelft ??? Tsja dan heb je 2 keuzes.
Je luistert naar haar of je gaat er dwars tegenin en je rijd binnenkort ook met 2 wielen, 6 cilinders en 1800cc......:koffie:
 

brepus13

Forumguru
@EdK Advies, tip… noem het zoals je wil. Je doet zelf trouwens een beste aanname ;)

Ik reed BMW op de motor… heb een R80RT gehad die ik helemaal opgeknapt had en heb die later ingeruild op een 1150GS… nadat ik mijn rijbewijs een tijdje kwijt geweest ben en er een kind onderweg was had ik er geen lol meer in en sindsdien motorloos. Geen moeilijke vrouw dus oid maar gewoon geen lol meer om in Nederland te rijden. Nu dus heel veel plezier van de auto’s waaronder een 6 cilinder ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
ingeruild op een 1150GS
7 jaar de R1100RT gereden en 2 K75 RT gereden en nog wat andere merken...
Een ruime 20 jaar zomer en winter op pad op de 2 wielen en daarna maar eens een papiertje gehaald voor de koekblikken op 4 wielen.
Nu al wat jaren motorloos maar kijk toch nog steeds rond voor een wat compactere fiets.
Laatste tijd zeer gecharmeerd van de F900XR
Maar goed nu gaan we OFF TOPIC vanwege de 6 cilinders naar de 2.......:D
 

brepus13

Forumguru
Als ik ooit nog weer een tweewieler aan zou schaffen dan zou dat R1200GS worden ofzo… vind dat nog steeds een prachtige machine!

en dit alles is minder off-topic dan je zou vermoeden aangezien de genoemde R modellen boxer motoren hebben is de cirkel weer rond richting de Porsche ;)

(en eerlijk is eerlijk, zo’n 2 cilinder boxer klinkt en rijdt ook erg fijn!)
 

moniquevos

Nieuw lid
Ik word altijd wel blij van grijs op een TT. Zoiets bijvoorbeeld, op een ouder model waarmee ik heel veel lol had in de Eifel:

Grijs ziet er wel prachtig uit. Ik kan mij voorstellen dat die TT veel aandacht kreeg.
Het is niet te donker en ook weer niet te licht. Bij zwart krijg ik juist een minder enthousiast gevoel.
Eerlijk gezegd weet ik niet waarom :pieker:
 
Bovenaan Onderaan