Hulp veren Octavia 3 Combi

Ik ben net terug van een vakantie Frankrijk. Ik heb ook hulpveren en met een kogeldruk van 75kg was het met een gangetje van 100km/uur een prima combinatie hoor! Hij hing er keurig stabiel achter. Wanneer ik een vrachtwagen inhaalde kreeg ik wel eens een zwieper maar daar ben je dan op voorbereid. Ik ben wel heel precies met laden van de caravan. Deze weegt ook maar 1000kg. Kofferbak van de auto vol en 3 kinders op de achterbank....
 
Vorige week terug uit Frankrijk met de caravan een ruim 1200 kg wegende T.E.C met een 1.6 TDI ELBL. was een beetje bezorgd dat de wielen zouden aanlopen, ik heb namelijk de verlaging met Eibach en is 3 cm en licht al behoorlijk diep. maar geen centje pijn, ook niet met volle belading, kogeldruk tussen de 75 en 80 kg gehouden en prima weggedrag alleen de zwieper waar Stiebe het over heeft als je een vrachtwagen inhaalt of ingehaald wordt.
Ik had wel twijfels op de tweede dag van de heen reis, toen voelde ik de caravan iets meer bewegen als de eerste dag maar nog niet erg hinderlijk. Wat bleek, ik was de slipkoppeling vergeten erop te zetten. Hij dus zelfs dan nog behoorlijk stabiel.
Trekkracht heeft mij ook aangenaam verrast evenals het verbruik. Ik kom uit een Lexus met 230 pk/ 298nm en moest het nu met 105 pk/250nm doen, maar geen centje pijn op de diverse klimmetjes
 
Bovenaan Onderaan