Hulp veren Octavia 3 Combi

ik luister liever naar de forumleden

@derf daar kan ik mij ook in vinden.
Wel wil ik aangeven dat mijn auto niet is voorzien van een sport onderstel hij is standaard en staat op 16".

Hier onder de reactie van Eibach:
Dus zeg het maar, ik heb nog nergens
Gelezen dat dit de
Oplossing zou zijn.


Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie.
Met alleen verlagingsveren ga je er dan niet komen. Op zich zijn verlagingsveren wel stugger, maar doordat je de originele schokbrekers nog hebt zakt de auto alsnog door bij belading. De beste optie zou inderdaad hulpveren zijn, helaas leveren wij deze niet.
De optie die dan nog overblijft is een schroefset. Een schroefset bestaat uit een veer en een schokbreker welke je kunt stellen in hoogte.
Omdat zowel de schokbrekers als de veren stugger zijn als normaal zul je hier wel enige winst mee behalen. Maar of dit voldoende gaat zijn is nog maar de vraag.


Met vriendelijke groet / Best regards / Mit freundlichen Grüssen,

Mathijs

Het Car Fantasy Team

Follow us:


 

Jstruijk

Senior Member
Al moet je uiteraard wel opletten voor het "wij van WC eend verkopen WC eend" verhaal bij navragen bij Eibach leveranciers/importeur :)
 

Antera

Donateur
Dit is inderdaad geen Eibach antwoord dat kan ik je garanderen. Ik doe zelf samen zaken met KSC Import. De importeur van Eibach. Ook de ervaringen met caravans en belading is zeker met Eibach vele malen beter dan met de originele veren.

Het is zelfs zo dat de O3 met een standaard onderstel en volle belading in de bak net zo hoog staat als een verlaging van 30mm en volle belading. Dit betekend dus dat de O3 met een Eibach set beter staat met belading en beter reageerd dan standaard onderstel. Daarnaast is de verlaging met belading dus niet ook nog eens 3cm lager. De progressieve werking van de veren komt daarmee nog beter uit.

Je moet geloven wie je wilt geloven maar de meningen en ervaringen van de leden hier zijn denk ik beter dan een bedrijf wat maar wat roept wegens te weinig technische kennis
 

derf

Senior Member
@Sunshine.
Ik heb hulpveren onder de combi en mijn ervaring is dat het niet stabiel rijdt.Ik ben al een tijdje bezig om het rijgedrag van de auto te verbeteren.
Wielen inspoor laten zetten ,stuurbekrachtiging van comfort naar dynamic etc.
Het zou naar mijn mening wel eens zo kunnen zijn dat de 03 met de huidige veren veel te hoog staat en daardoor extra windgevoelig is.
Elke beweging die dan bij de auto ontstaat wordt ook in veelvoud doorgegeven aan de caravan.
Ik ga in augustus met een forumlid die eibach veren onder de auto heeft met de caravan rijden en weet dan waar ik aan toe ben.
Als het met de eibach veren beter rijdt gaan de hulpveren er subiet onderuit en neem ik contact op met @Antera om er eibach veren onder te laten zetten.
Ik houd jullie op de hoogte
 
Ik heb vandaag KSC Import gesproken en deze geven ook het advies om de auto niet te voorzien van een verlaging set.
Voor het probleem wat zich voordoet met mijn auto.
 

Gizzmo

Forumguru
en wat nu als je auto al standaard was verlaagd, bij Opel was eco standaard verlaagd, mijn sport ook, niemand problemen. apart
 

Antera

Donateur
Ik heb vandaag KSC Import gesproken en deze geven ook het advies om de auto niet te voorzien van een verlaging set.
Voor het probleem wat zich voordoet met mijn auto.

Heb hun gesproken het niet verlagen heeft te maken gehad met het feit wat jij zelf zei. Je wilde de auto eigenlijk niet verlagen en daarmee is zijn antwoord dan ook zo geweest daarnaar. Daarom heeft ie andere zaken aangekaart :-)
 
Heb hun gesproken het niet verlagen heeft te maken gehad met het feit wat jij zelf zei. Je wilde de auto eigenlijk niet verlagen en daarmee is zijn antwoord dan ook zo geweest daarnaar. Daarom heeft ie andere zaken aangekaart :-)


Ik heb samen met KSC verder geken en zij brachten mij in contact met Lowering en zij gaven ook aan de een verlagingsveren van Eibach de beste optie zou zijn.
Ik was bang als je
Zou verlagen dat het probleem niet opgelost zou zij.
Ik rij met deze Skoda combinatie met een 1400 kg caravan verder prima zonder problemen en herken mij ook niet wat andere leden aangeven dat de combinatie onrustig zou zijn.
De snelheid die ik aanhou is tussen 95 en 100 KM pu in de bergen en snelweg geen enkel probleem.
Auto paar weken geleden laten tunen bij JD en dat is wel fijn.
Het betreft een lease auto en de veren heb ik onder tussen akkoord op gekregen via de LM die werkte daar positief aan mee.
Ik hou jullie op de hoogte hoe de combinatie bevalt in sept naar Italië toe met de Eibach set.
 

derf

Senior Member
@Sunshine Welk type skoda heb jij? Ik rijd in de 1.4 ambient combi bl. Die weegt 1172 kg. misschien is het type wat jij rijdt zwaarder waardoor je een beter weggedrag hebt. Ben heel benieuwd naar het rijgedrag met de eibach veren
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan