Hulp veren Octavia 3 Combi

derf

Senior Member
@Sunshine . Dat is dus 50 kg meer. Dat is ongeveer het gewicht van mijn oude octavia 2. Daar lag de caravan dus ook stabiel achter.. Zou dat echt de oorzaak zijn?
 
@Sunshine . Dat is dus 50 kg meer. Dat is ongeveer het gewicht van mijn oude octavia 2. Daar lag de caravan dus ook stabiel achter.. Zou dat echt de oorzaak zijn?

@ derf, ik heb geen idee, ik had hiervoor ook de octavia 2 met de zelfde motor maar nooit met caravan gereden daar achter. Mijn nieuwe octavia rijd vele maal beter dan de vorige.
 

Majefloti

Forumguru
Ik heb een 1.6tdi SO3 combi met Eibach veren. Caravan erachter van 1,5 ton en het rijdt verrassend goed. Auto zakt nauwelijks door en wegligging is behoorlijk stabiel. Moet wel eerlijk bekennen dat ik met een KIP caravan rijd en die wegligging is bovengemiddeld beter dan andere caravans. Het verschil met mijn vorige auto (VW golf 5) merk je wel maar dat is logisch. Nu meer overhang dus groter moment op de kogel. Ik heb 1 keer in een SO2 met hulpveren en Homecar caravan van 1300kg gereden, wereld van verschil. Continu verticale deining en daardoor erg onrustig. Kortom Eibachs voegen wel degelijk iets toe!
 
Ik heb een 1.6tdi SO3 combi met Eibach veren. Caravan erachter van 1,5 ton en het rijdt verrassend goed. Auto zakt nauwelijks door en wegligging is behoorlijk stabiel. Moet wel eerlijk bekennen dat ik met een KIP caravan rijd en die wegligging is bovengemiddeld beter dan andere caravans. Het verschil met mijn vorige auto (VW golf 5) merk je wel maar dat is logisch. Nu meer overhang dus groter moment op de kogel. Ik heb 1 keer in een SO2 met hulpveren en Homecar caravan van 1300kg gereden, wereld van verschil. Continu verticale deining en daardoor erg onrustig. Kortom Eibachs voegen wel degelijk iets toe!

Dank je wel voor je reactie. Ik heb een hobby caravan en gaat nu goed en ben heel benieuwd hoe de Eibach veren het gaan doen.
 

Bertuz

Lid
Heb je dan toestemming van leaseplan? Ik wil dit mss ook laten doen via leaseplan, vandaar mijn vraag.
Is denk ik meer een kwestie van goedkeuring van je werkgever. Leaseplan zal niet moeilijk doen, maar het leasebedrag voor je werkgever word er wel anders van
 
D

Deleted member 12693

Is denk ik meer een kwestie van goedkeuring van je werkgever. Leaseplan zal niet moeilijk doen, maar het leasebedrag voor je werkgever word er wel anders van
Ik wil het eigenlijk zelf gaan betalen. Dat scheelt een hoop papierwerk en in mijn geval eigen bijdrage aan de auto.
 
Heb je dan toestemming van leaseplan? Ik wil dit mss ook laten doen via leaseplan, vandaar mijn vraag.

Ik heb goedkeuring van mijn werkgever, en leasemaatschappij geeft dan opdracht.
Betreft geen extra bijtelling gezien het achteraf geplaatst gaat worden en je houd garantie en als je het zelf regelt niet
 

Bertuz

Lid
Ik heb goedkeuring van mijn werkgever, en leasemaatschappij geeft dan opdracht.
Betreft geen extra bijtelling gezien het achteraf geplaatst gaat worden en je houd garantie en als je het zelf regelt niet

Het gaat hem ook niet om zijn bijtelling maar om de eigen bijdrage naast zijn bijtelling.
 

MaRco2

Forumguru
Je moet geloven wie je wilt geloven maar de meningen en ervaringen van de leden hier zijn denk ik beter dan een bedrijf wat maar wat roept wegens te weinig technische kennis

Nog niet met de enkelasser caravan gereden ná de Eibachs, maar met tandemassers (grote Humbaur 2 paardstrailer, enorm brede auto-ambulance en normale aanhanger, alleen maar positieve ervaringen.

Blijft netjes recht en net wat stabieler dan daarvoor. Ik ben benieuwd hoe het met de caravan gaat in september.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Ik heb er al zoveel gedaan en als ik die mensen laten spreek is er
1. de werkgever ziet het niet eens net als de collega's net
2. De dealer zal het worst wezen aangezien het eibach is wat ze zelf ook monteren
3. Jij ben nog meer tevreden

Maar goed ieder voor zich natuurlijk. Niet te bang zijn voor een LM. Want als je weet hoeveel auto's ik van de LM verlaag met schroefsets. Dikke wielen eronder en nog veel meer. Geen hond die ernaar kraait ook de dealer niet :-)
 
Bovenaan Onderaan