Hulp veren Octavia 3 Combi

Wie kan mij adviseren wat de beste hulpveren zijn voor de Octavia 3 Combi?
Ivm rijden caravan van 1400 KG en kogeldruk tussen 75a80 kg zakt hij te veel door.
Wil wel graag het comfort behouden en dat hij niette hoog op z'n poten komt
Te staan.
 

derf

Senior Member
ik rijd ook met een octavia combi 1.4 tsi met daarachter een caravan van 1350 kg.(beladen) Ik heb er bij aankoop hulpveren onder laten zetten maar vraag me af of dat een goed idee was. Het geheel blijft een wiebelige combinatie en ik vermoed dat de auto hier het probleem van is. (te licht ten opzichte van de caravan).Ik ga eerdaags experimenteren met een zelfde skoda maar dan uitgerust met eibach verlagingsveren. Als dat stabieler aanvoelt gaan de hulpveren er onderuit en ga ik ook over tot de aanschaf van eibach veren.
tip: kijk ook eens op caravantrekker .nl. Daar staan ook een aantal berichten over het rijden van deze skoda met een caravan van dit gewicht
 
ik rijd ook met een octavia combi 1.4 tsi met daarachter een caravan van 1350 kg.(beladen) Ik heb er bij aankoop hulpveren onder laten zetten maar vraag me af of dat een goed idee was. Het geheel blijft een wiebelige combinatie en ik vermoed dat de auto hier het probleem van is. (te licht ten opzichte van de caravan).Ik ga eerdaags experimenteren met een zelfde skoda maar dan uitgerust met eibach verlagingsveren. Als dat stabieler aanvoelt gaan de hulpveren er onderuit en ga ik ook over tot de aanschaf van eibach veren.
tip: kijk ook eens op caravantrekker .nl. Daar staan ook een aantal berichten over het rijden van deze skoda met een caravan van dit gewicht


Ik begreep van Einbach dat zij nog geen veren hebben voor de octavia 3 , maar zijn de
Verlagings veren de oplossing?
Ik heb verder geen problemen
met de combinatie zoals ik nu heb Skoda gedraagt zich goed alleen het door zakken.
 

vRS

Actief lid
Heb de luchtvering met luchtbalgen van MAD besteldt onder m'n 1.4 combi ebl, kan dus helaas niet zeggen of ze bevallen, maar ze zijn mijns inziens het bekijken waard gezien de geringe meerprijs.
 

rouwehand

Senior Member
Ik ga over mijn huidige OII met hulpveren, naar een nieuwe OIII met Eibach verlaging.
Volgens ervaringsdeskundige hier op het forum geen probleem met een caravan.
Ik ben zelf wel benieuwd hoe dit gaat i.c.m. met 1300 kg aan de haak.
Deze zomer nog met de OII op pad, want ik moet nog wachten tot Oktober .....
 

CDK

Forumguru
@Sunshine die veren zijn gewoon leverbaar hoor! @Antera doet dat zelfs inclusief vakkundige montage voor ongeveer de helft van wat je dealer er voor vraagt!! ;)
 

CDK

Forumguru
@derf ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met Eibach verlagingsveren tov de hulpveren, dit kan voor velen namelijk een antwoord gaan geven op een prangende vraag!! Ik zet in op Eibach als het gaat om beter en stabieler weggedrag bij juiste belading van de combinatie tov de hulpveren. Laat aub maar van je horen als je een conclusie getrokken hebt.
 

Antera

Donateur
@rouwehand Een setje Eibach zal je zeker versteld doen staan met caravan/ boot , belading noem het maar op. De auto blijft ene stuk rechter dan met OEM veren en daarmee komt ook de wegligging ook nog eens ten goede. Ik kan natuurlijk niet in jouw beurs kijken.,......
 

rouwehand

Senior Member
@Antera, sorry leasebak. Moet via de dealer van LM.
In het budget zat nog voldoende ruimte.

Maar.... voor de VCDS aanpassingen zal ik je zeker benaderen :thumbsup:
 
Ik ga deze ook bestellen, betreft voor mij een lease auto en heb ondertussen akkoord op gekregen.
Ik laat het weten wat het
Resultaat zal zijn

Vandaag bij de dealer geweest en samen contact op genomen met Eibach en deze gaven alle twee aan dat een verlagings set van Eibach onder mijn auto niet het
Probleem zal oplossen.
Het door zakken met belading van m'n auto met caravan en of aanhanger zal alleen maar verergeren met een verlagings set.
Volgende week komen er hulpveren onder en ben benieuwd.
 

Torica

Lid
Volgens mij zijn de ervaringen hier anders. De caravan is voor mij één van de belangrijkste redenen zaterdag bij @Antera een setje Eibachs te laten monteren.
 

rouwehand

Senior Member
Inderdaad vreemd, ik heb ook andere ervaringen gelezen.
Bij mijn bestelling werd het sterk door de dealer afgeraden om Eibach te monteren?!
Die kwam zelfs met blaasbalgen.

Maar ja, eigenwijs en ik ga nu af op de ervaringen (betere rij-eigenschappen en geen problemen met een caravan / boottrailer) van mede forumleden.
En het oog wil ook wat, een verlaging zit er beter uit.
 

Gizzmo

Forumguru
Geen ervaring met Skoda, maar rij nu een astra sportswagon in sportuitvoering, ook standaard verlaagd en 18"en dat rijdt super met de caravan. Door de straffere vering en lager lijkt het dat de caravan gewoon veel minder invloed heeft op de auto. Nu is de astra wel een stukje zwaarder dan de skoda, dus ben benieuwd wat dat gaat uitmaken, maar ben er eigenlijk niet bang voor. En de astra hangt ook absoluut niet achterover terwijl ik altijd met minimaal en kogeldruk rijd van 100kg ongeveer.
 
Bovenaan Onderaan