HOWTO: O3 interieur/exterieur verlichting vervangen door LED

ertromp

Forumguru
Gewoon in tact laten zo'n led. Die 4w ga je niet merken in je brandstofverbruik :D
Mooiste is natuurlijk de OEM kentekenlampen van VAG maar die kosten wel wat meer natuurlijk
 

thekawa

Forumguru
Beetje late reactie. Maar had ik ook. Canbus led kenteken erin gedaan. @Antera heeft wat aangepast in vagcom. Leek niet te helpe. Volgende dag geen melding meee en nooit meer terug gekomen haha. Raar hor maar ben der ook blij mee.
 
Hallo

iemand ervaring met vervangen van mistlampen RS versie, hoe krijg ik deze gedemonteerd
staat uiteraard niet in het boekje, en weet iemand welke type precies hier in gaat
dealer zegt H16 ben er niet zeker van die van RS zij anders dan van standaard octavia !?

tevens waar kan ik het beste werkende canbus versies bestellen voor de stadslichtjes T10 geloof ik ?
stom dat daar gewoon gloeilampje in zit de rest is bi xenon en witte dagrij verlichting.

ps ben net nieuw op het forum zal vast al wel ergens staan linkjes graag tekening nog beter.
 
Thx

kan van alles vinden maar RS is net ff anders rest idd al gelezen in de How to duidelijk verhaal
zoek nu nog een betrouwbare leverancier of liever een winel waar ik ze live kan kopen
ik zal snel even mij voorstellen....
 

Hans_RS

Forumguru
had ook wel graag het LED verhaal gelezen ivm de RS-mistlampen.

heb alles vervangen in het interieur via de how to, maar... de lichtjes van de achterste passagiers in het (panorama)dak zitten nu wel heel los in het dak. ik weet niet of dat nu al zo was of ik ze beiden heb geforceerd met er uit te halen.

nog iemand met deze ervaring?
 

Gieltje

Actief lid
Ach Hans_RS. Ik wou dat ik dat ook had. Van die losse lampjes dan hè. Dan had ik waarschijnlijk ook dat mooie panoramadak.
 

thekawa

Forumguru
had ook wel graag het LED verhaal gelezen ivm de RS-mistlampen.

heb alles vervangen in het interieur via de how to, maar... de lichtjes van de achterste passagiers in het (panorama)dak zitten nu wel heel los in het dak. ik weet niet of dat nu al zo was of ik ze beiden heb geforceerd met er uit te halen.

nog iemand met deze ervaring?

dan heb je ze idd geforceerd. Haal ze er nog eens uit en buig het ijzeren clipje een beetje bij.
 

O3-Rider

Senior Member
Even weer heel voorzichtig iets naar elkaar drukken, maar pas op geen kortsluiting maken, anders wordt het zekeringen vervangen.
 

MORGANA

Senior Member
Zou ook graag de mistlampen van mij O3C EBL vervangen voor LED. Heeft iemand hier goede ervaring mee ?? Zo ja graag extra info en / of foto betreft type kleur etc.
Bij voorbaat dank :bloemen:
 

hberg

Actief lid
Wilde ik ook, ben uiteindelijk voor een setje HOD lampen gegaan en moet zeggen ben tevreden met het resultaat
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Wat zijn HOD-lampen eigenlijk? Iemand een non-wiki uitleg voor mij? (eigen woorden dus :D )

;)
 

hberg

Actief lid
Als ik het goed zeg zit er 30% Xenon gas in. Kleur is niet gelijk maar komt goed in de buurt en voor dat geld....
 

Joske

Forumguru
maar altijd een blauwachtig glas of hoeft dat niet persé bij dit type lampen? (vind ik niet zo mooi, dermee dat ik het vraag)
 

hberg

Actief lid
Volgens mij is het ook bij dit type blauw achtig. Die van mij in ieder geval wel maar bij de mist lampen zie je dat eigenlijk niet
 

blauwkeut

Forumguru
Als je je mistlichten nog als dusdanig wilt gebruiken zou ik niet voor led gaan. Je krijgt een mooie witte xenonkleur maar ik vraag me af wat de lichtopbrengst is in zware mist. Ik heb mijn mistlampen vervangen door halogeen lampen van Simoni Racing, kleurtemperatuur 4300K. Die zijn nog iets te geel, heb er nu van 5000K om te kijken of dat beter past bij de xenons...

Edit, die lampjes hebben inderdaad blauw glas, maar dat valt niet op in de armatuur van het mislicht, lamp zelf zit wat verstopt...
 
Laatst bewerkt:

Gieliovd

Forumguru
Het aantal lumen is best te evenaren met led. Mistlampen gaat natuurlijk ook om de lage positie, richting etc. En niet zozeer alleen om lichtopbrengst.
 

blauwkeut

Forumguru
Ik meen ergens gelezen te hebben dat, omdat LEDs niet alle golflengtes van licht uitstralen zoals een halogeenlamp, deze minder in staat zou zijn om mist te doordringen?
 
Bovenaan Onderaan