HOWTO: O3 interieur/exterieur verlichting vervangen door LED

thekawa

Forumguru
Zo klaar met het inbouwen van alle leds in de O3! Het heeft wat uitzoekwerk gekost welke leds ik nodig had, waar goed&goedkoop te bestellen en in te bouwen zelf. Daarom dacht ik, laten we het delen als een how-to. J

Ik ben niet verantwoordelijk als je dit ook gaat doen en niet te spreken bent over de leds, kleur, levensduur, etc, etc of schade bij monteren, schade aan de auto, noem maar op.

<knip>
MOD EDIT:
Zie onze kennisbank voor de uitgebreide how-to:
http://www.skodaforum.nl/forum/downloads/verlichting-vervangen-door-led-in-en-exterieur.25/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

O3-Rider

Senior Member
Welke type leds moet je voor de hemelverlichting nemen als je geen panodak hebt?
Voor en achter hetzelfde?
 

hberg

Actief lid
Wellicht een domme vraag maar met de canbus leds heb je toch geen storing die roept dat er een lampje kapot is?
 

thekawa

Forumguru
Wellicht een domme vraag maar met de canbus leds heb je toch geen storing die roept dat er een lampje kapot is?

Klopt. Interieur geen controle exterieur wel dus idg buiten canbus. Alleen kon ik geen niet canbus platte leds vinden bij deze ebay aanbieder. Stadslicht en spiegels ging goed met canbus. Kenteken moet na led nog wel ff in canbus omgezet worden naar led. Dan ook geem storing. Kenteken is blijkbaar heel apart :)
 

hberg

Actief lid
Klopt. Interieur geen controle exterieur wel dus idg buiten canbus. Alleen kon ik geen niet canbus platte leds vinden bij deze ebay aanbieder. Stadslicht en spiegels ging goed met canbus. Kenteken moet na led nog wel ff in canbus omgezet worden naar led. Dan ook geem storing. Kenteken is blijkbaar heel apart :)
Ik wilde inderdaad m'n kenteken doen als de mijne geleverd wordt. Maar ondanks canbus dus toch met vcds op led ingesteld worden.
 

Kiswum

Forumguru
Zeer nuttige How-to en wat heerlijk om te zien dat LED steeds meer wordt toegepast in de auto.
Het is jammer dat ik net degene mis die ik al een tijdje zoek met canbus (en interessant prijsje):
Knipperlicht (Bau15S voor de O2)
Achterlichten (Baz15d voor de O2)

Ben je ook van plan om deze te vervangen?
 

thekawa

Forumguru
Zeer nuttige How-to en wat heerlijk om te zien dat LED steeds meer wordt toegepast in de auto.
Het is jammer dat ik net degene mis die ik al een tijdje zoek met canbus (en interessant prijsje):
Knipperlicht (Bau15S voor de O2)
Achterlichten (Baz15d voor de O2)

Ben je ook van plan om deze te vervangen?

Thnx. Nee nog geen intentie die te vervangen. Kijk ff bij die ebay aanbieder link van me. Mail em ff. Hij heeft die ook meen ik.
 

thekawa

Forumguru
moderator.... ik mag de eerste post niet meer bijwerken.... Er staat geen knopje bewerken meer bij.. Kan dit nog wel? wil graag de eerste post bijwerken met meer plaatjes.
 
Bovenaan Onderaan