Hoog olie verbruik 1.8TSI

EvD

Actief lid
nadat ik 3000km gereden had moest ik 1 liter olie bijvullen ,weet niet of de vorige eigenaar ook moest bijvullen.
ben benieuwd wanneer ik nu weer olie moet bijvullen
hij staat nu op 120.000km en is bouwjaar 2010
 

Beun12

Forumguru
Hou het hier ook zorvuldig in de gaten, vooral dit jaar met de vakantie wanneer er een caravan achter zit en ik er de bergen mee in ga.
Heeft nu een ton gelopen en olie verbruik gehad van 1 liter op 5000 km.
Vind het echt wel jammer dat deze blokken dat probleem hebben, verders is het gewoon een superfijne wagen.
 

EvD

Actief lid
heb sinds 3 maand een 1.8 tsi van 2010 gekocht met 115000km op de teller moest bij 118000 een ltr olie bijvullen
en nu alweer bij 121000 ik word heel langzaam een beetje flauw en krijg het idee dat dit een grote miskoop is
heb 12 jaar in een Toyota carina 2.0 gereden zonder ook maar een drup olieverbruik
 

Highway

Forumguru
@EvD Heb je nog garantie op de auto? Zover ik weet, is het in Nederland zo geregeld, dat bij een soortgelijk defect dit als een verborgen gebrek gezien kan worden. Je kan de verkopende partij, indien dit een bedrijf is, hier voor verantwoordelijk stellen.

Indien dusdanig defect duidelijk wordt binnen 6 maanden, gaat de rechten er nl. vanuit dat het defect reeds aanwezig was.
 

EvD

Actief lid
ben het wel met beun12 eens dat het verder een geweldige auto is ,maar ze moeten gewoon een terugroepactie beginnen
 

Highway

Forumguru
@EvD een terugroep actie - indien ze weten welke serie(s) motoren slecht zijn en dat ze dit allemaal krijgen. Anders, een goede regeling indien je tegen dit probleem aan loopt.

Toyota, waar jij het hierboven over hebt heeft er ook een handtje van. De eerste lichting 3ZZ-FE 1.6 vvti motoren hebben ook zeer vaak last van olie verbruik. Daar is ook geen terugroep actie op geweest, en coulance.... op 77 000 km kreeg ik geen cent vergoed.

Ook gekocht zonder garantie maar van een bedrijf, is het bedrijf aansprakelijk voor verborgen gebreken.

Probleem is echter - de NL wetgeving beschermt je hier, echter om je recht te krijgen kan een 2de punt zijn.
 

EvD

Actief lid
was er al bang voormaar goed ik hoop volgende week ook nog iets meer te horen van anderen
lijkt me zowiezo leuk om hier met meer mensen over te kunnen praten misschien zien we elkaar nog in breda
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EvD

Actief lid
mijn auto gebruikt 1ltr op 3000km km stand is nu 123000 heb hem 4 mnd geleden gekocht zonder garantie bij bovag
bedrijf met 115000 km ik vind dat ze een wanprestatie hebben geleverd daar dit algemeen bekent is en ze mij er niet op gewezen hebben het is gewoon een produktiefout ga van de week bellen met bovag geschillencommissie en overweeg
juridische stappen
 

ertromp

Forumguru
mijn auto gebruikt 1ltr op 3000km km stand is nu 123000 heb hem 4 mnd geleden gekocht zonder garantie bij bovag
bedrijf met 115000 km ik vind dat ze een wanprestatie hebben geleverd daar dit algemeen bekent is en ze mij er niet op gewezen hebben het is gewoon een produktiefout ga van de week bellen met bovag geschillencommissie en overweeg
juridische stappen
Ik vrees voor je want 1 ltr op de 3000km valt nog steeds binnen de VAG norm. Ben benieuwd naar de uitkomst en succes natuurlijk!
 

Spierings

Forumguru
Heb bij Audi meerdere auto's gerepareerd met olie verbruik. (Alweer bijna 3 jaar daar weg)

Bij de 2.0 tsi werd eerst de carter ontluchting veranderd icm met een update van de software.
De carter druk wordt daarbij veranderd.

Bij de 1.8 tsi was er meestal geen software voor handen en mocht de carter ontluchting niet gemodificeerd worden.

Vervolgens kwam er een olieweging en bij een verbruik van meer als 0.7 l op 1000km (als ik het me nog goed herinner) werd er verder gehandeld.

Bij te hoog verbruik moest het blok open en werden zuigers compleet met drijfstang en veren vervangen. Dit was altijd een complete set omdat meen ik de zuigerpennen er op een speciale manier erin geperst zijn. Probleem waren de veren..
Cilinder wanden hadden nooit iets geleden.

Na de reparatie was het olieverbruik te verwaarlozen.
 

Tupel

Lid
Het is alweer even geleden dan ik hier gereageerd heb, maar mijn olieverbruik lijkt nihil te zijn sinds te aanpassing. Ik zal het binnenkort weer eens peilen.

Dat hobbeltje wat erin zit met koude start, dat heb ik aangekaart, maar ze hebben niets kunnen vinden en dit schijnen meerdere 1.8tsi's te hebben. Voorlopig dus uit de problemen en genieten van de Skoda.

Heb er intussen al 18" onder liggen en daar zal ik binnenkort even wat foto's van schieten. Nu nog even uitzoeken wat de verlagingsopties zijn. Maar dit gaat een beetje offtopic.

Ik ben benieuwd of er nog een actie komt richting of vanuit PON, maar het lijkt me sterk. Mijn blok/auto vonden ze al te veel km/oud om voor coulance in aanmerking te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
@Tupel : Je schreef een paar pagina's terug dat je zuigers zijn aangepast door een Amerikaans bedrijf. Zou je nog eens bij je garage willen navragen welk bedrijf dat precies is? Ben er wel benieuwd naar namelijk.
En hoeveel km heb je sinds de aanpassingen gereden?
 

Tupel

Lid
@andrehj Ik kom er eigenlijk niet meer. Het is niet mijn vaste garage. Ik kwam daar alleen omdat ik daar de auto heb gekocht en daar dus ook mijn garantie had.

Hoeveel km ik gereden heb zal ik binnenkort eens bekijken.
 
Hallo heren. Mijn 1.8 TSI (CDAA met DSG7) uit 2011 verbruikte voor de beurt en de vakantie zo'n 1 liter op 8000 km. En dat was bij meest heel korte woon-werk ritjes van slechts 12 km per dag (en maar 8000 km per jaar). Dat blijkt nu gehalveerd tijdens de vakantie naar Zuid-Frankrijk, met uiteraard veel snelweg (max. 150 km/u) en zware en zeer hete ritten door de bergen (volgeladen maar niets aan de trekhaak of op het dak): hooguit 1/4 liter op zo'n 4000 km = 1 op 16000. En benzineverbruik rond de 1 op 12. Ik vind het netjes en ben heel tevreden, want ik vreesde al dat ik wel olie zou moeten bijvullen maar dat hoefde dus helemaal niet. Ik heb al die km's zelf/alleen gereden en heb genoten van de motor en de bak (in S door de bergen) en de hele auto. Wat een heerlijke snelle en comfortabele reiswagen met veel ruimte!
 
Bovenaan Onderaan