Hoog olie verbruik 1.8TSI

andrehj

Forumguru
Inmiddels wordt er bij de Duitse pers ook zwaar geklaagd over het olieverbruik van de 1.8 én 2.0 TSI's van 2009 en 2010. Eigenlijk verwacht ik dat binnen niet al te lange tijd dit gaat exploderen, en er door VAG iets gedaan zal (moeten) worden. Hier een pagina met ingezonden brieven van lezers, uit de Autobild van vorige week:
Autobild 2015-13 p88 olieverbruik TSI.jpg
 

EdK

Forumguru
Ja dat is de duitse pers dus, maar dan duurt het nog zeker een 6 maanden voordat PON het ook gaat toegeven.
Hebben we ook toen gezien met de TSI 1,2 blokken enkele jaren terug met de distributiekettingen
 

jonbongoofy

Forumguru
De Volkswagen groep raakt in ieder geval een grote groep trouwe kopers kwijt door het niet reageren op de problemen. BMW & Mercedes zullen dankbaar zijn in Duitsland. Althans als de briefschrijvers doen wat ze zeggen.
 

louigi58

Senior Member
Misschien een gezamenlijke claim via Skodaforum indienen.
Ik heb tot nu toe geluk, op 30.000 km stond de olie precies in het midden tussen max en min. Bij 45000 km 2.0 TFSI van 2012
 

EdK

Forumguru
Ach hoeveel procent van alle blokken hebben er last van die er rond draaien in de VAG wagens ?
En hoeveel procent daarvan stapt werkelijk over ?
Grootste deel zal leaserijder zijn en heeft weinig te zeggen over het overstappen naar ander merk daar ze de keuze hebben tussen VW , Skoda , Seat of Audi.......dus tsja
 

jonbongoofy

Forumguru
@EdK een leaserijder zal het dan ook worst zijn. Maar in Duitsland koopt de meerderheid gewoon zijn auto. En de kans dat die overstappen buiten de VAG Groep acht ik best groot.
 

Beun12

Forumguru
Olie verbruik is hier nog (naar mijn mening) redelijk te noemen, maar als het veel gekker word zal ik wel andere opties overwegen.
 

ertromp

Forumguru
Inmiddels wordt er bij de Duitse pers ook zwaar geklaagd over het olieverbruik van de 1.8 én 2.0 TSI's van 2009 en 2010. Eigenlijk verwacht ik dat binnen niet al te lange tijd dit gaat exploderen, en er door VAG iets gedaan zal (moeten) worden. Hier een pagina met ingezonden brieven van lezers, uit de Autobild van vorige week:
Bekijk bijlage 36463

Dit zal wel net als het ketting gebeuren en nokkenasverstellers niet opgepakt worden door het VAG concern middels terugroepacties: Bij problemen zal de dealer met je in gesprek gaan over coulance.

Ook de houding van PON gaat hier een rol spelen. De Duitse markt kent andere terugroepacties dan hier in NL.

Verwacht echt geen complete ruilacties van motorblokken e.d.
 

Louis

Lid
Bekend probleem.
Mijn Superb had er ook last van maar is inmiddels onderhanden genomen.
Nu al 7000 km gereden zonder olieverbruik.

Pon reageert nog nauwelijks hier op is mijn ervaring. De dealer moest het grootste deel van de kosten betalen.
Als de andere met deze probleem auto's iets willen doen, is dit het beste om gezamenlijk actie te ondernemen naar Pon toe. Anders blijven ze het ontkennen en gebeurt er niets.
 

Zespri

Forumguru
Die coulance regeling is fake , ze houden je voor dat ze een deel van kosten betalen in werkelijkheid betaal je alles tot de laatste cent.

Doe de berekening maar wat de reparatie zou moeten kosten inclusief onderdelen kom je op een bedrag van ca 1500 euro uit.

Hierin zitten nieuwe drijfstangen , cilinders met veren , pakkingen en olie inclusief pure montage uren al verwerkt.
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Maar heel pon is Fake, zij hebben de garantie afgekocht bij Skoda en kunnen dus zelf bepalen hoe met garantie en coulance om te gaan.
 

Noord26

Forumguru
Die coulance regeling is fake , ze houden je voor dat ze een deel van kosten betalen in werkelijkheid betaal je alles tot de laatste cent.

Doe de berekening maar wat de reparatie zou moeten kosten inclusief onderdelen kom je op een bedrag van ca 1500 euro uit.

Hierin zitten nieuwe drijfstangen , cilinders met veren , pakkingen en olie inclusief pure montage uren al verwerkt.

€1500,- voor al deze onderdelen incl manuren haal je echt niet voor €60,- per manuur bij een dealer?
 

Zespri

Forumguru
De 60 euro per man uur is de commerciële prijs die wij klanten mogen betalen.
Niet wat de garage betaald en de onderdelen zijn goedkoper dan je denkt.

Let op tis net als HP inktpatronen je betaald voor de naam niet voor de inhoud ook dit is marketing..

Zo als ik al zei het toneelspelletje van de dealers moet je niet in trappen zij zijn zo getraind om jou te doen geloven dat dit de beste deal is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan