Hoog olie verbruik 1.8TSI

VAG-man

Forumguru
Complimenten voor het filmpje.
Zou geweldig zijn als dit gaat helpen.

Blijf ons op de hoogte houden.
 

hemi24

Forumguru
1.8 of 2.0 benzine waarschijnlijk van vóór 2011..?

Zoek en huiver; je hebt een nieuwe bestemming voor je vakantiegeld...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ja. Zeer bekend probleem. En íedereen komt aan de beurt met deze 1.8 motor. De een wat eerder dan de ander.
Reviseren of verkopen; maar reken op een lagere waarde ivm het olieverbruik.

Edit;
Ik zie dat je hem hebt sinds begin mei dit jaar?
Valt er nog wat te claimen of heb je hem zonder garantie bij die (Toyota) dealer gekocht?
 

Jordlusk

Actief lid
Met andere woorden. Naar een andere kijken. Net effe gelezen wat het kan zijn maar daar schrik ik van.
We kennen de verhalen allemaal over de TSI blokken.
Zelf ben ik eigenaar van een skoda supurb 1.8 TSI 160 pk uit 2010 of beter gezegd eigenaar van een olieboot.
Maar volgens Martin schilder skoda dealer heel normaal een verbruik van een liter olie op 900 tot 1000 km.
Zelf heel tevreden met de auto het rijd fantastisch maar toch bekoelde de liefde echter 4 weken geleden doordat hij mij in Toscane liet staan. tijdens het op schakelen naar zijn 6 rijdend 80 km per uur. motor vibratie horten en stoten blok liep te springen onder de kap.
Auto afgesleept naar euromotori in Grosseto (skoda dealer) om daar 4 dagen later te horen dat de motor gewisseld moet worden (WTF).
Ja ik heb vertrouwen in onze spaghetti vreters euhm NOT.
We hebben de auto laten repatriëren naar NL en Bij de A-point laten na kijken tot mijn verbazing vier Nieuwe bougies en het probleem was weg echter komt natuurlijk weer terug want de kool aanslag op de bougies zorgt voor problemen met de ontsteking door jawel natuurlijk olie verbruik.
A-point adviseert motor revisie wat natuurlijk in de papieren loopt. want volgens A-point is dat verbruik niet normaal.
 

Jordlusk

Actief lid
We kennen de verhalen allemaal over de TSI blokken volgens Martin schilder skoda dealer heel normaal een verbruik van een liter olie op 900 tot 1000 km.
A-point adviseert motor revisie wat natuurlijk in de papieren loopt. want volgens A-point is dat verbruik niet normaal.
Het verschilt een beetje ook per supurb het olie verbruik probleem bij d 1.8 tsi blokken zou gaan van bouwjaar 2009 t/m 2012.
Ik zelf heb een supurb combi gehad uit 2010 en die verbruikte veel olie 1 liter op 1000 km.
Ik heb toen ook Een olie weging laten doen en volgens de dealer was dat allemaal binnen limieten. Maar we weten allemaal wel dat dat niet echt gewenst is. Ik heb er verder wel last van gehad wat resulteerde dat hij afgelopen jaar op vakantie de auto zei ik stop er mee. Bougies waren helemaal verkoold van de olie. Nieuwe bougies geïnstalleerd en hij reed weer. Maar mijn dealer A point adviseerde er wel wat aan te doen als motor revisie. Ik heb echter besloten om dat geld te investeren in een Octavia.
Maar ik zeg het nogmaals er zijn ook supurbs die dat niet hebben het heef er mee te maken dat diverse blokken andere olie schraap (zuiger veren) hebben die er geen last van hebben.
Zelf heb ik een 1.8 tsi in mijn Octavia uit 2013 gehad zonder problemen en is mijn huidige Octavia 2016 1.4 tsi ook zonder problemen.
Ik weet wat voor moeilijke keuze je staat Marcel maar ik zou hem weg doen sterkte dit gaat namelijk in de papieren lopen hou wel verder vertrouwen in het merk ;) Skoda. na 2012 komt het niet meer voor.
Sterkte hoop dat je een goede passende oplossing vind.
 
Laatst bewerkt:
1L op 1000 km is bizar hoog.
Dus als ik met dat verbruik heen en weer naar het zuiden van Turkije zou rijden dan heb ik de complete carterinhoud vervangen :fool:
 
Bovenaan Onderaan