Hoog olie verbruik 1.8TSI

Octavia32

Forumguru
Hahah een halve liter op 1000km, hebben ze dat idee gejat uit de F1 voor extra vermogen(party mode).

Ik blijf het triest vinden dat dit soort smoesjes nog steeds door blijven gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

VAG-man

Forumguru
Vergeet niet dat de autofabrikanten gedwongen worden om de inmiddels onmogelijke emissie eisen te halen. Het houdt een keer op. Naast EGR, roetfilters, katalysatoren enz. is het nog niet genoeg. De verbrandingsmotoren zitten over de grens om de nieuwste emissie te halen. Dat olieverbruik komt door de te dunne schraapveren die moeten zorgen voor minder wrijving en dus lager brandstofverbruik, waardoor lagere uitstoot.
De VAG-groep is echt niet de enige die problemen heeft met de motoren.

Zo als VAG-man moet ik toch een positief pleidooi houden.
 

haassie

Forumguru
Motoren moeten vandaag de dag inderdaad de meest onmogelijke prestaties leveren, helemaal mee eens....grote auto, kleine motor met turbo, veel PKs en koppel. Dit gaat ten koste gaan van de duurzaamheid. Zo werkt de maatschappij nu eenmaal , korte termijn oplossingen en werkt het niet dan draait het klootjesvolk er voor op(lees de klant).

Ik ben van mening dat in de essentie voor wat betreft de wrijvende/draaiende delen er nog steeds goed over na moet worden gedacht over het ontwerp(in het kader van duurzaamheid). In deze is het gewoon een pure ontwerpfout geweest, bij hoog en bij laag ontkent. Men kan mij echt niet wijsmaken dat na een dure motor revisie waarbij de zuigerveren worden vervangen door goede hogere schraapveren met wafelstructuur de auto ineens een stuk vervuilender is!....

Wat mij wel verbaast is dat deze tekst gewoon nog in de manual staat. Ik dacht dus echt dat men geleerd had van hun fout(en), betekent dit dus dat er weer een golf probleem motoren is geimplementeerd en dat het rad van fortuin hopelijk voor de klant bij de goede motor stopt?
 

turboturbo

Forumguru
Vooruit, VAG heeft een vergissing gemaakt met die constructie, hebben ze ook niet expres gedaan.

Het daadwerkelijke probleem zoals ik het begrijp zit ‘m dan ook voornamelijk in de afwikkeling / aansprakelijkheid met de klanten. Of dat nou importeur of dealer is (dat maakt de klant verders niet uit)

Fora staan vol verhalen van klanten die melden dat ze grote moeite moeten doen om überhaupt erkenning te krijgen voor het probleem (want alles onder de 0,5L per 1000km wordt nog als ‘producteigenschap’ beschouwd) en iets van coulance of kosten vergoed te krijgen.

Je bent echt helemaal de pineut als je dus een 2e hands 1.8TSI uit de ‘besmette’ bouwjaren koopt bij een handelaar die dit probleem lijkt te hebben. Dan maar hopen dat die verkopende partij de garantie wil bieden om jouw kat in de zak aan te gaan pakken...

Naar mijn indruk lost een concern als bijv Toyota dat soort EDIT: slechts enkele dingen (zoals problemen gerelateerd aan veiligheid) heel anders op (erkent een probleem, roept actief alle klanten terug en repareert kostenloos)
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
@turboturbo om je laatste zin kan ik heel hard gaan lachen, heel boos worden of gaan huilen. De andere emoties zal ik maar niet hier beschrijven :mad:

Het is niet alleen VAG die problemen heeft met olie verbruik. Inderdaad heeft Toyota hier ook grote problemen mee gehad. De eerste 1.6 en 1.8 vvti motoren zijn hier berucht om. Ook een ontwerpfout. Oplossing - complete onderblok (shortblock) vervangen. Ik had dus zo een oliezuiper - en Toyota heeft zich, net als VAG, hier niets van aangetrokken en enige coulance van de hand gewezen. Zelf mogen betalen.

Er is nooit een terugroep actie geweest hiervoor, eigenaren zijn nooit actief benaderd. Het internet staat vol met horror verhalen over olieverbruik met deze motoren. Die van mij had een verbruik van 1 liter olie op 800km.

Dus turboturbo - helaas is Toyota ook niet mans genoeg hun eigen fouten te erkennen.

Het wordt wat anders als het gaat om onderdelen die direct de veiligheid in gedrang brengen. Dan moeten ze van bepaalde instanties een recall in gang zetten. Dan proberen ze het positief naar de klant te brengen maar mijn inziens is dat omreden ze er niet onderuit kunnen komen.
 

Marcel51178

Nieuw lid
Ik heb contact gehad met mijn garage waar ik hem gekocht. Donderdag krijg ik te horen wat ze gaan doen. Ik heb zelf gebeld met een motor revisie bedrijf. Ik vertelde om wat voor motor het ging. Ik hoefde hem het probleem niet uit te leggen. Hij kwam er zelf mee. Extreem olie verbruik. Hij zij dat het een bekend probleem is bij deze motoren. De zuigerveren zijn niet goed. Advies is om deze te vervangen met nog wat lagers en de distributie ketting ook mee te pakken. Kosten voor deze revisie 3000€ ex.
Nu afwachten wat mijn garage gaat doen. Als mijn olie lampje gaat branden moet ik meteen daarheen om olie bij te vullen. Ze houden de km stand bij. Zelf schrokken ze van het verbruik. Het lijkt erop dat ik alle medewerking krijg. Dus .
 

MaxN

Donateur
Het zou mooi zijn als je een garage hebt die mee werkt.
Hopelijk snel duidelijkheid en een oplossing voor je 1.8, want het zijn wel fijne blokken om mee te rijden.
Wij hadden gelukkig een "goede" 1.8 in onze S2C.
 

VAG-man

Forumguru
@Marcel51178 Eigenlijk ben je al te laat voor een revisie. Iedereen is te laat met een revisie als het olieverbruik zo hoog is. De olieschraapveren hebben krassen kunnen maken in de zuigers, waardoor het probleem na revisie tijdelijk is opgelost. Het probleem kan in het ergste geval binnen 10k aan km terug zijn. Beter zou zijn een jonger ( gebruikt) 1.8 TSI blok vanaf bouwjaar 2015 te gebruiken. Vaak niet heel véél duurder dan revisie.
 

Duijzer

Donateur
Klopt. Maar bij honen gaan er geen cm’s af hoor. Geen mm’s ook. De boring wordt iets groter, meestal wordt er dan een overmaat zuigers geplaatst, uiteraard met nieuwe zuigerveren. Drijfstanglagers en krukaslagers meenemen en je hebt een heel nieuw draaiend gedeelte wat weer vele km’s mee kan.
 

Octavia32

Forumguru
Bij hartog kun je er ook een 2.0 van laten maken. Adverteren ze ook mee.
Van buiten lijkt het een 1.8 maar binnen dus 2.0

2.0 ombouw

Ombouw 1.8 naar 2.0 TFSI, direct van de gelegenheid gebruik maken en uw 1.8 om laten bouwen tot 2.0? Geen probleem, aan de buitenkant niet te zien, alles 100% origineel en ruim 200pk. Kosten inclusief de nieuwe zuigers alle onderdelen en aanpassingen 7500,-


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan