Hoog olie verbruik 1.8TSI

Rob1.8TSI

Forumguru
Oké, zover ik het verhaal van Hartog begreep, geeft het meer vermogen, maar misschien zit er ook een stuk software aanpassing bij.
 

Spinal

Forumguru
Mijn turbo is gereviseerd (de wategate actuator in de turbo zat vast) en ik merkte geen tot weinig verschil. Zolang de nieuwe turbo dezelfde is als de oude en er geen verdere aanpassingen plaatsvinden zal er geen extra vermogen bijkomen.
 

Edwin83

Senior Member
Hartog plaatst echt geen betere turbo zonder de software aan te passen. Maar ik zou voor andere zuigers gaan en een gewone tuning. Dat scheelt al de nodige paarden.
 

Kwajesaki

Nieuw lid
Zijn met Solifer caravan naar de Auvergne gereden en dus 1000 km van huis en geen olieverbruik en motor prima prestatie's dus ik ben tevreden.
En als je op de site bij Hartog kijkt dan lees je dat hij het afblaas moment van de wastegate op een hogere druk zet zodoende meer lucht in motor dus meer brandstof om te verbranden is meer vermogen en koppel.
 

Schippersss

Forumguru
Wastgate kan je gewoon strakker draaien. Ik heb dit bij mij oude k03 ook gedaan, de veer erin was wat slap geworden waardoor hij iets te vroeg werd geopend en bovenin wat druk verloor. Hier heb je idd alleen in hoge toeren bereik last van. Dus bij flink doorhalen. En het gaat echt om paar millimeter, anders draai je hem te strak en gaat hij helemaal niet meer open.
 

Robbie1971

Nieuw lid
Goedenavond, ik heb een Skoda 1,8 tsi bouwjaar 2011 en kilometerstand 127500 en heb deze auto nu een jaar gekocht bij 108000 km moet nu een liter olie bijvullen per 1000 km, hoe lang kan dit nog doorgaan en wat kan er stuk gaan onderweg
 

Kwajesaki

Nieuw lid
Geloof het of niet ik 'mag' Pon/Skoda bellen over het olieprobleem men wil na al mijn ontevreden vermeldingen welke ik op al hun aanbiedingen en reclame's gedaan heb toch met mij in contact treden dus we gaan het horen.
Mijn bevindingen zal ik hier weer neer schrijven.
Gegroet uit Zuid-Frankrijk.
 

vleier

Forumguru
Geloof het of niet ik 'mag' Pon/Skoda bellen over het olieprobleem men wil na al mijn ontevreden vermeldingen welke ik op al hun aanbiedingen en reclame's gedaan heb toch met mij in contact treden dus we gaan het horen.
Mijn bevindingen zal ik hier weer neer schrijven.
Gegroet uit Zuid-Frankrijk.

je bent 1 van de weinige (of Pon moet nu ook een Maffia organisatie zijn dan zou ik bang worden:shutup:)
 

Jan Krukas

Senior Member
Goedenavond, ik heb een Skoda 1,8 tsi bouwjaar 2011 en kilometerstand 127500 en heb deze auto nu een jaar gekocht bij 108000 km moet nu een liter olie bijvullen per 1000 km, hoe lang kan dit nog doorgaan en wat kan er stuk gaan onderweg

Robbie's om hoe veel km doe jij olie verversen ,ik deed dit elk jaar nieuwe olie en olie filter ( LL olie)
Ongeacht de km (10 tot 15000) onze Superb 1.8 TSI Kombi type 2011,180000km heeft nooit een druppel
Olie gebruikt.De SERV,intervallen van 30/35000km vind ik veel teveel,probeer eens wat sneller te
Te verversen zo rond de 10/15000 km (niet schieten is altijd mis)ik hoop dat dit helpt. Gr. Jan.
 

Spierings

Forumguru
Maar de wastegate gaat toch pas bij een (relatief) vrij hoge druk open, dus het 'meer vermogen en koppel' is er pas bij wat hogere toerentallen/dieper ingetrapt gaspedaal.
De 'winst' hiervan zit vermoedelijk zo hoog in de toeren dat je er in 'normaal' gebruik niets (niet veel) van zult merken.

#just my 2 cents
# mening
Het hogere vermogen zit overal waar de turbo in werking is, dus vanaf rond de 1750 toeren.. de druk wordt niet alleen op hoog toeren afgeregeld, ook op lage toeren..

Natuurlijk merk je het verschil niet als je met een opa rijstijl blijft rijden. Maar op het moment dat je een beetje gas geeft kun je het verschil met een standaard wagen zeer goed merken...
 

Noord26

Forumguru
Geloof het of niet ik 'mag' Pon/Skoda bellen over het olieprobleem men wil na al mijn ontevreden vermeldingen welke ik op al hun aanbiedingen en reclame's gedaan heb toch met mij in contact treden dus we gaan het horen.
Mijn bevindingen zal ik hier weer neer schrijven.
Gegroet uit Zuid-Frankrijk.
Mij hebben ze ook al meerdere malen gebeld en geprobeerd te bellen. Inmiddels geen Skoda eigenaar meer. En naar aanzien van het telefonische gesprek zal het ook op langere termijn geen VAG bolide meer worden.

;)
 

EdK

Forumguru
smoelenboek een site waar velen van ons geen lid van zijn en ook niet willen worden...
Maw we kunnen er niets van zien....
 
Bovenaan Onderaan