Hoog olie verbruik 1.8TSI

Spierings

Forumguru
Mijn schoonouders hebben ook een Yaris Hybrid. Vind het zelf ook echt niks om dezelfde reden als hier boven. Vind er zelf ook geen gevoel in zitten kwa accelereren, je rijd op electro stil weg waarbij opeens de motor erbij komt... Ik ben zelf iemand die graag de motor hoort.. Zelfs de Porsche Hybrid van mijn baas kan me daarin niet bekoren, alleen moet ik wel zeggen dat de boost functie daarin wel erg leuk is.

De Yaris is met name erg zuinig in de eco stand, maar is dan echt niet vooruit te branden.. in de normale stand is dat al beter.

Maar dan heb je nog bij een tussen sprintje waarbij hij vermogen nodig heeft dat de motor begint te loeien.. Hij lijkt niet hard te kunnen accelereren met lage toeren..

Natuurlijk hangt dit sterk van je rijstijl af, als je toch amper het gaspedaal gebruikt zal je hier minder last van hebben..
 

Noord26

Forumguru
@Spierings Yaris is ook een kleinere motor als een Prius toch? Met een plug-in Prius kun je tot 20km en tot 85 km/h puur elektrisch rijden.

Normaal wordt elke km eruit geperst, maar er zit ook een knopje power op waarmee maximaal vermogen van verbrandsmotor en elektromotor combineert. Mocht die drang er zijn. 200Nm is er vanuit stilstand beschikbaar door de elektra motor. Daar komt dan de normale brandstof motor nog bij. Plug-in geeft gewoon net wat meer mogelijkheden.

Natuurlijk wordt het nooit een door JD bewerkte 1.8TSI. Maar vrouwlief gebruikt de auto het meeste naar het werk en dat is voornamelijk 100km/h en 80km/h. Eerste stuk door de stad kan puur elektrisch. En naar mijn werk kan helemaal op elektra. Het past binnen onze huidige situatie eigenlijk zeer goed. Sensatie, nee geen sprake van. Maar dat zoeken we ook niet in een auto die als gezinsauto moet functioneren.

On topic maar weer? ;)
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Er staat weer een interessant plaatje in de Auto Bild:
Auto Bild 2017-24 diverse olieschraapringen.png
als onderdeel van een artikel waarin wordt aangegeven dat er nu een officiële coulance-regeling van Audi is (tenminste voor Duitse Audibezitters). Of dit ook voor Nederlandse Skodabezitters geldt blijft onduidelijk...
Zie de bijlage voor het volledige artikel.
 

Bijlagen

  • Autobild 2017-24 Kulanz für Audi-Kunden.pdf
    1,1 MB · Weergaven: 11

Octavia32

Forumguru
Leuk artikel, maar ik denk dat wij hier niks aanhebben aangezien alle claims lopen richting pon en niet rechtstreeks naar volkswagen, Audi Skoda.

Pon importeert deze auto's en maakt zelf afspraken met Audi volkswagen en skoda.
 

Noord26

Forumguru
En wat denken jullie van het vernieuwen van zuigers en zuigerveren, zoals beschreven in het artikel van Hartog Tuning?
http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
Hartog levert goed werk. Alleen jammer dat ze tussendoor de prijs hebben verhoogd van 2999 naar 3750, of zelfs 3950 voor automaten. Er zijn andere bedrijven die ook dezelfde revisie doen en de prijs niet tussendoor hebben hoeven verhogen.

Eigenlijk van de zotte dat eigenaren elders eieren voor hun geld moeten kiezen, omdat de dealers en importeur zich zoveel mogelijk aan de zijlijn houden en achter elkaar verschuilen met foutieve oliewegingen.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Klopt inderdaad wat je zegt Noord26.
Maar heeft iemand hier zijn zuigers al laten vervangen en is hij daar tevreden over?
Enne hoe ver ga je, laat je ook meteen de turbo vervangen?
En de drijfstangen en/of de connectoren e.d.
Met andere woorden, waar stop je.
 

Noord26

Forumguru
Klopt inderdaad wat je zegt Noord26.
Maar heeft iemand hier zijn zuigers al laten vervangen en is hij daar tevreden over?
Enne hoe ver ga je, laat je ook meteen de turbo vervangen?
En de drijfstangen en/of de connectoren e.d.
Met andere woorden, waar stop je.
Dat kan een revisie bedrijf pas vertellen als alles op ligt en de staat van de afzonderlijke onderdelen zien. Wij hebben gekozen voor een alternatief (zie handtekening..).
 

RogerS

Forumguru
@RogerS heeft volgens mij zijn blok destijds bij Hartog laten doen
Dat klopt. Hartog is misschien niet de goedkoopste maar wel heel duidelijk in wat er allemaal vervangen wordt.
Tja en dat de prijs hoger is geworden zal ook een kwestie van vraag en aanbod zijn...
In de driekwart jaar die ik de auto erna nog gehad heb, heb ik geen problemen daarmee gehad. Auto weg gedaan ivm andere problemen. Zie ook een van mijn andere topics.
 

Schippersss

Forumguru
Eigenlijk niks verandert. Olieschraapveren te klein en vag wilt er niks over weten of bekostigen.

2Liter of 1000km heb je het wel ver laten komen naar mijn idee, weet natuurlijk niet wat er vooraf gebeurd is, maar deze extreme ben ik nog niet tegen gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kwajesaki

Nieuw lid
Onze Yeti 1,8 met motorcode cdaa door Hartog tuning laten reviseren en ik kan zeggen petje af hoor olieverbruik nihil (niet meetbaar) en blok weer perfect draaien.
Dus aanrader kost iets maar dan heb je ook wat.
 

EdK

Forumguru
Dat is dan ff hard slikken lijkt me....
Maar goed als je er dan nu 2 ton kunt bij rijden zonder verdere problemen dan kom je daar uiteindelijk ook wel weer overheen... of niet ??
 

Kwajesaki

Nieuw lid
Iets meer hoor voor die prijs : 4 nieuwe zuigers met betere olieschraapveren,distributieketting + spanner,pakkingen,cilinderkopbouten,airco opnieuw vullen,nieuwe olie en oliefilter,waterpomp uit voorzorg vervangen voor een beter type,nieuwe lagerschaaltje's en demontage en montage van het blok wat behoorlijk veel werk is,1 jaar garantie op de modificatie en 1 jaar mobiliteitsservice.
Dus nieuwe zuigers alleen is wel een beetje kort door de bocht.
Maar na motor netjes ingereden te hebben na modificatie loopt het blok weer als een nieuwe en voor mijn gevoel zelfs beter dus mij was het wel waard om het te laten doen.
En Pon/Skoda daar ben ik helemaal klaar mee wegkijken,wegkijken en nog eens wegkijken van het probleem en alleen maar roepen dat ik voor controle naar de dealer moet (terwijl ik geen dealer meer heb nadat Pon/Skoda Vruggink in Halle het dealerschap ontnomen heeft ,ik moest maar naar Hegeman in Arnhem mijn woonplaats gaan terwijl zij die auto niet geleverd hebben) en Pon/Skoda roepen dat het een kwaliteitsprodukt is maar daar moet je niet mee bij ze aankomen.
Zo heel verhaal maar wilde toch ook wel even laten weten hoe Pon/Skoda het woord SERVICE uitleggen niet dus.
 
Bovenaan Onderaan