Hoog olie verbruik 1.8TSI

Kwajesaki

Nieuw lid
Dat had gekund maar ze stuurden me specifiek terug naar 'mijn' dealer en die had ik niet meer maar dan zou Hegeman in Arnhem wel ineens mijn dealer zijn volgens Pon/Skoda maar het blijft gewoon een welles nietes spelletje en als consument schiet je er niets mee op.
 
€ 3750.- euro blijft veel geld en helemaal als het komt door constructiefouten.

De huidige motoren (EA211) zijn wel goed. Geleerd door de fouten van het verleden. Alleen draait de eigenaar van de auto voor de kosten op. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die zeggen, nooit meer VAG.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Bovenstaande klopt natuurlijk, daarom had ik de link bijgevoegd.
Was misschien slimmer geweest om er o.a. bij te zetten.
Mijn auto is uit Duitsland afkomstig, moet de historie nog eens laten ophalen, volgens mij is sowieso de distributie riem met aandrukrollen al eens preventief vervangen, weet zo even niet wat nog meer. Dus vandaar opnieuw laten opvragen en meteen uitprinten.
Ben nog aan het twijfelen of ik er meteen een nieuwe turbo op zal laten zetten, volgens Hartog zegt de fabrikant dat die maar 150k mee gaat. Heb dan meteen nog wat meer pk's wat weer fijn is voor de caravan.
Maar ja, totaal bijna 8000 euries, dan zou ik natuurlijk ook eens kunnen gaan kijken voor een andere, niet VAG, auto.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nu 1250 km met de caravan, naar Zuid-Frankrijk gereden ben, met 120 op de route Soleil en eigenlijk niet kan meten dat ik olie verbruik heb. Mijn beun, die de auto onderhoud, heeft wel een iets dikkere olie en een toevoeging in de motor gedaan, bij de grote beurt net voor mijn vakantie.
Heb nu 96k op de teller.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Mijn olie verbruik is ook heel wisselend,
zie hieronder:
Moet er bij vertellen dat we in mei 2 weken met de caravan naar de Italiaanse Riviera zijn geweest.
a361487a185f9bb842b517db9f2633bc.jpg
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Yep, nieuwe dop op het koelvloeistof reservoir, ik kreeg regelmatig de melding dat het nivo te laag was. Bleek volgens mijn beun vaker voor te komen, nieuwe dop voor 10 euro en euvel is opgelost.
Verder hou ik hier inderdaad hoofdzakelijk het olie verbruik bij en niet de kosten
Ben ook gestopt met het benzine verbruik bij te houden, heeft toch geen zin, wordt er niet minder op.
 

Edwin83

Senior Member
Met meer dan 2 liter olie op de laatste 2200km zou ik niet te lang meer wachten met reviseren. Anders ga je het niet redden met alleen nieuwe zuigers.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Kennen jullie , of heeft iemand ervaring met: TSC de Betuwe,
Zie schrijven oa: De reparatie van uw motor Audi, VW, Skoda of Seat kunnen wij uitvoeren voor een bedrag van:

€ 1850,00 Excl. BTW

Inclusief nieuwe distributie, nieuwe olie + filter en vervanging van de zuigers.
 

Kwajesaki

Nieuw lid
De Betuwe maakt geen gebruik van nieuwe zuigers ze draaien / frezen de groef van de olieschraapveer breder zodat er een bredere veer in kan maar je blijft wel met gebruikte zuigers rondtuffen en in hoeverre dat betrouwbaar is en lang meegaat daar heb ik nog niemand over gehoord. dus even goed informeren als je daar terecht komt.
Rob1.8TSI maar welk type blok en welk
 

Rob1.8TSI

Forumguru
De auto is van 2010, de motor zou ik vanmiddag even moeten nakijken. Lig na op het strand van Aygulf, Zuid-Frankrijk
Waar kan ik zien wat voor een motor dat het is?
 
Motorcode staat in je papieren en anders bi de RDW. CDAA is de motorcode. Dus jouw 2010 1.8 is zeer zeker het olieverbruikende type..
 
De Betuwe maakt geen gebruik van nieuwe zuigers ze draaien / frezen de groef van de olieschraapveer breder zodat er een bredere veer in kan maar je blijft wel met gebruikte zuigers rondtuffen en in hoeverre dat betrouwbaar is en lang meegaat daar heb ik nog niemand over gehoord. dus even goed informeren als je daar terecht komt.
Rob1.8TSI maar welk type blok en welk
Ik was in de veronderstelling dat zij het nieuwe type zuigers van VAG monteerd. En óók die hebben problemen maar echter pas veel later dan de nu bekende 100.000km..

Hartog daarintegen heeft gesmede zuigers in eigen ontwikkeling
 

andrehj

Forumguru
Kennen jullie , of heeft iemand ervaring met: TSC de Betuwe
Even dit topic goed doorlezen, ze worden vele malen genoemd en er zijn volgens mij alleen maar goede ervaringen mee.
Overigens is het geen probleem om de originele zuigers te gebruiken, het probleem zit in de zuigerveren. Wat je wilt is het nieuwste type (wafelvorm) olieschraapveer. En ik heb hier nog niet bevestigd gezien dat TSC de Betuwe die gebruikt. Tegen de tijd dat mijn auto aan de beurt is zal ik dit eens uitgebreid gaan verifiëren, maar voorlopig is het (gelukkig) nog niet zo ver.
 

Kwajesaki

Nieuw lid
Er staat ook gemodificeerde zuigers er worden nergens nieuwe zuigers genoemd en waar het probleem met gebruikte zuigers zit is dat ze onrond zijn en voor een goede afdichting wil je dat juist niet.
Hartog hoont de cilinders als ze binnen de marge van slijtage zitten (Bij mij was dat zo) en monteert dan mooie ronde nieuwe gesmede zuigers (beter en sterker).
En nog een zeer belangrijk punt van aandacht wat ik van Mario Hartog meekreeg " geen 30.000 km " met de olie blijven rijden ivm steeds groter wordende vervuiling hiervan gewoon om de 15.000 km olie verversen met goede olie dat scheelt heel veel om problemen te voorkomen.(en dikkere olie met één of ander middeltje erin is ook maar een lapmiddel)
En als je je auto bij Hartog laat maken krijg je een leenauto mee waar je ook woont (kost je alleen brandstof)
En nog even over de "nieuwste " wafelvorm dat hadden alle auto's vroeger al daarom hadden ze deze problemen niet maar meneer VAG wilde zonodig de interne wrijving in die blokken omlaag hebben met alle ellende tot gevolg.
 
Ik maakte er niet uit op dat het om je eigen zuigers ging welke gemodificeerd worden; dacht de gemodificieerde zuigers het latere type waren van vag met dus hogere een ring
 

Kwajesaki

Nieuw lid
Nee ik rijdt met een Solifer 550dl deze mag 1250 kg wegen en daar heeft de Yeti geen problemen mee straks naar de Auvergne in Frankrijk wordt eerste grote rit met caravan na modificatie ben al wel solo naar Oostenrijk geweest en Yeti ging als de spreekwoordelijke Brandweer.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Mijn Eriba Nova mag 1600 kg wegen, maar zal nu, naar Zuid-Frankrijk via de route Soleil, 1500 kg gewogen hebben en dat ging ook prima. Het is natuurlijk wel altijd fijn dat je nog wat extra's over hebt
 
Bovenaan Onderaan