Hoe ouder hoe gekker

leon-cupra

Forumguru
Minpuntjes: geen ijskrabber, geen paraplu, geen lifehammers, minder ruimte
Een ijskrabber die in de tankklep zit en bij hevig vriesweer er niet uit krijgt omdat de klep vastgevroren zit :nono:
Paraplu heb je toch niet bij een fabia? Of bedoel je gekregen van de dealer?

Minder ruimte, snap nog steeds niet waarom VW van de polo geen variant maakt. Zou toch een verkooptopper kunnen worden :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Je loopt achter kerel, er zit een hele echte KINDER paraplu bijgeleverd onder de bijrijders stoel.....:lezen:
Schoonvader heeft onlangs Fabia gekocht. Eens zien of deze erbij zit. Tenzij het enkel Pon is die dit doet.
Ik kom enkel een skoda garage binnen als ik eentje wil kopen en aangezien voor mijn madam de fabia al te klein is geworden, informeer ik hier ook niet achter.;)
 

Cordoba

Forumguru
... aangezien voor mijn madam de fabia al te klein is geworden, informeer ik hier ook niet achter.;)

Ik vraag me wel af hoe groot madam wel niet is. :deuk:
Overigens ik was in 1e instantie zowel op zoek naar een Ibiza als naar een Fabia als vervanger voor de F1. De Fabia voelt echter zoveel degelijker aan dan een Ibiza, dat ik al heel snel alleen naar Fabia's ben gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Ik vraag me wel af hoe groot madam wel niet is. :deuk:
Overigens ik was in 1e instantie zowel op zoek naar een Ibiza als naar een Fabia als vervanger voor de F1. De Fabia voelt echter zoveel degelijker aan dan een Ibiza, dat ik al heel snel alleen naar Fabia's ben gaan kijken.
Het is maar hoe je het interpreteert :tongue:
Haar ego geraakt niet meer in de Fabia :tongue:
Neen, heb ze te veel verwend. :banghead:
Van een corsa haar omgepraat naar een Fabia, dan naar een Octavia en nu de Superb. Tijdje geleden zo eens aangehaald om mss terug iets kleiner te kopen omdat we geen buggy en dergelijke meer nodig hebben .... het was net niet een nachtje de bank :D

Idd, jaren geleden ook gekeken naar de ibiza ... kwalitatief stukje lager dan de fabia maar tov van de polo ... deze steeds toch nog een stuk boven de fabia.
 

Captain Hook

Forumguru
. Wie noemt een auto nou Polo?:pieker:
Tja, waarom noemen ze zoiets zo?

Een Opel Kadett, Een Fiat Croma? Een HP Brio? Zo zijn er nog veel 'vreemdere' namen. 't Is maar wat je er in wilt zien/lezen.

Nog een greep uit de collectie:
Mitsubishi Pajero (Spaans: Mitsubishi Rukker)
Fiat Croma (In het Italiaans betekent dit chroom)
Daewoo Espero (Spaans: Daewoo Ik wacht)
Fiat Uno (Fins: Fiat Sukkel)
Ford Pinto (Portugees: Ford Klein Lulletje)
Ford Caliente (Mexicaans: Ford Straathoer)
Chevrolet Nova (Spaans: Chevrolet Gaat niet)
Toyota MR2 (Frans: Toyota Merde)
Rolls-Royce Silver Mist (Duits: Rolls-Royce Zilver Mest)
Ford Fiera (Spaans: Ford Lelijk wijf)
Ford Cortina (Spaans: Ford Rammelkast)
 

MarcoO2

Forumguru
En niet bij de vloer monteren....krijg je een ongeluk..dan trekt de gordel zich strak en kan je niet voorover bukken om de lifehammer te pakken.
En dat is precies de plek waar de leasemaatschappij ze in mijn Golf laat vastschroeven...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Voor het eerst getankt en wel BP Ultimate. Hij loopt er mooier op. Werkelijk verbruik was 1 op 15,1. Best netjes vind ik
 

SuperBeeb

Forumguru
Wie koopt er nou een witte GTI? :D
Gefeliciteerd, goede keuze!
Wat betreft individuele instelling: mijn vering staat op comfort, stuur op sport, geluid op normaal. Geen DSG, dus schakelen is geheel analoog.
Ik heb overigens wel een telefoonknop op mn stuur. Maar dat is blijkbaar zooo 2013 ;)
En 1:15 haal ik alleen met een fluwelen gasvoet, anders meestal 1:12-13.
Oh ja, t Golf GTI forum is lang niet zo gezellig als t Skodaforum.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank je @SuperBeeb . Polo forum is wel aardig hoor, hoewel lang niet zo leuk als hier natuurlijk ;)
En ja, in de auto draag ik immer mijn fluwelen bordeelslippers ;). We zullen het zien in mijn SM hoe het verloopt met het verbruik.
 

sitechris

Donateur
Net even een leuk ritje gemaakt. Eerste indrukken:
Je kunt met deze auto ook heerlijk rustig toeren. Voelt echt heel relaxed aan door het hoge koppel en de robuustheid. Het voelt allemaal heel solide aan, ligt als een blok op de weg en neemt bochten alsof het niets is. Trap je het gas dieper in en vooral in de sportstand dan is het heerlijk versnellen en moet je helaas snel weer van het gas om geen kans te lopen je rijbewijs te verliezen.
Audio systeem is echt top. Het is genieten, ook voor mijn echtgenote. Was een beetje bevreesd dat het allemaal wat te heftig zou zijn voor haar, maar ze voelt zich er heerlijk comfortabel en veilig in. Verbruik viel me ook niet tegen. Iets van 1 op 15,5 heen en 16,5 terug. Wel grotendeels max 100 in stand normaal , met een paar uitspattingen in de sportstand en met de flippers. Die laatste zal ik niet veel gaan gebruiken denk ik; heeft ook weinig zin, want de DSG schakelt op gegeven moment door, of je dat wil of niet.

Heb je beats audio? In de Polo van mijn vriendin vind ik dat echt een waardeloos systeem. Hoge tonen vooral heel erg slecht (ongeacht instellingen) en penetrante bassen (ongeacht instellingen). Imo slechtste audio ooit in een auto.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja Beats. Ik vind het best aardig, maar ben op dit vlak weing ge(ver)wend ;) Heb de bassen wel wat terug gezet
 
Bovenaan Onderaan