Hoe ouder hoe gekker

Cordoba

Forumguru
Met alleen de dragers niet?
Dat moeten dan wel héél sterk aerodynamisch uitgevoerde dragers zijn...
Extra luchtweerstand = extra verbruik, dat kan toch niet anders?
Dan heb ik nog wel leuke cijfers: ooit een paar jaar een auto gereden zonder dakdragers, en vervolgens een paar jaar met allesdragers er op. Zowel wel mét als zonder altijd brandstofverbruik bijgehouden, met allesdragers had ik 0,2% extra verbruik. Daar moet ik wel bij aantekenen dat ik de dragers aerodynamisch aangepast had, en dat de standaardsnelheid op de snelweg maar iets boven de 100 km/u lag. Ruim 50k km met dragers en ook 50k km zonder dragers (dus 100k km totoaal) lijkt me statistisch verantwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
0.2% lijkt me wel wat ik zou verwachten op gevoel, mooie dats (maar waarom reed je 50k met dakdragers op je dak?!? ;))
Met een dakkoffer er nog bij zal t richting de 0.5-1% gaan schat ik zo.
 

Cordoba

Forumguru
@Teees Dakdrager zat een speciale constructie voor een zendantenne op, kabel door de achterklep zodat ik geen gat in de carrosserie hoefde te boren. (dus eigenlijk was het 0,2% extra brandstof voor dakdragers+.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rosinfield

† In Memoriam
Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.
Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).
Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht. Hiermee heb ik denk ik dit topic wel weer wat eer aangedaan
 

Bijlagen

  • download (1).jpeg
    download (1).jpeg
    8 KB · Weergaven: 56

Rosinfield

† In Memoriam
O en ik denk dat hier de dakdragers ook wel op passen. Waarschijnlijk is hij iets smaller, maar heeft ook een glad dak, dus dat moet denk ik wel gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Tees

Donateur
Dus de Polo GTI en de normale Up! ingeruild voor een Up! GTI? Wat was nu uiteindelijk de doorslaggevende reden?

Want je zat eerst nog een beetje aan te hikken tegen de beperktere ruimte toch?
 

EdK

Forumguru
Tsja en je houd nu toch centen over dus dan je gaderobe maar aanpassen voor de vakantie's
Dus van Hema fuiken overstappen naar de string scheelt je een boel ruimte...
Maar de kleur.....?? Had je zeker niets in te vertellen ? :D
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Rosinfield

† In Memoriam
Het was meer een complex aan redenen. Twee auto's is eigenlijk totaal onnodig (duur). Ik denk hier mee rijplezier aan te beleven.
Nee, de kleur had ik idd niets over te vertellen. Nou ja, ik mocht kiezen wit of rood, dat wel.
Ja (nog) minder ruimte, maar aan de andere kant hebben we nu een dakkoffer. Maar eens kijken of de dragers passen en anders een paar nieuwe. Bagageruimte scheelt 100 liter met de Polo. Dakkoffer is 360 liter. Daarmee redden we het makkelijk laatst, dus dat zal bij de Up ook wel lukken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eigenlijk snap ik iets niet goed, maar ik zal wel een denkfout maken. Als ik het bedrag neem wat ik toe kreeg voor die twee auto's en dan bedenk wat ze er ongeveer voor gaan vangen, dan gaan ze er niets op verdienen of zelfs op verliezen. Waar gaat deze redenering mank?
 

EdK

Forumguru
Menno moet je niet willen snappen
Zal me niets verbazen als ze al kopers hebben voor die twee wagens
En vergeet niet dat de 2e hands markt op dit moment big handel is
 

EdK

Forumguru
Vind die witte toch ff mooier, en die zwarte eigenlijk nog meer....
Maar ja zwart........ je ziet alles er op
 

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de Up gti. Mooi dat rood.

Vraag mij alleen af , als het een pure financiële kwestie is , waarom niet gewoon de polo weg doen en de eerste Up houden? Had jou toch nog meer besparing opgeleverd?
 
Bovenaan Onderaan