Hoe ouder hoe gekker

dirkie996

Forumguru
Ja, die 2.0tsi, met z’n grote koppel, komt goed tot z’n recht, in bergachtig gebied.
Dit ervaar ik ieder jaar weer in de Pyreneeën.
Hier bij ons, met alle zones 30 en 50, heb je er niet zoveel aan, maar op vakantie, is ‘t telkens weer genieten. Benieuwd wat m’n opvolger ( Karoq met 190pk en 320Nm) zal doen. Hopelijk niet te veel inleveren.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik kijk er ook naar uit; gewoon met Roomster weer de Alpen in! No problemo; ik weet gewoon dat onze Skoda dat prima aan kan. Ook zonder extra geluid uit die rioolpijp die er onder zit, en zonder tuning of extra paardekrachten... :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kijk er ook naar uit over 3 weken naar de Pyreneeën. Wel dakkoffer erop, is wel wat minder maar het is nodig.

Het viel mij reuze mee met de dakkoffer eigenlijk. Wel wat meer geluid, nauwelijks meer verbruik.Wel na aankomst er af gehaald en bij vertrek weer er op gezet. Met alleen de dakdragers ontstaat wel een aardige fluittoon
 

EdK

Forumguru
Met alleen de dakdragers ontstaat wel een aardige fluittoon
Dan haal je hem er toch af met dakdragers
Laat koffer op de dakdragers zitten en lost de dakdragers van dak en tilt met moeders de vrouw in een keer de dakkoffer met dragers van dak af......:pieker::koffie:
 

EdK

Forumguru
Wel ik heb ze bij me Caddy, maar weet niet hoe gauw ze er weer af moeten.
Als ik met flespalen of slagboomarm aankom dan gaat dus eerst product er af dan de dakdrager en dan pas ga ik aan werk....
En wel eens met elektradraad erom wikkelen bezig geweest wat best wel helpt, maar word gek van dat lawaai.
En al gek genoeg van mezelf dus moet niet gekker worden....:cheers:
 

Tees

Donateur
Ik haal ook altijd de dakkoffer + dakdragers er in één keer af op bestemming. Ik wil ook niet onnodig met die dingen erop rondrijden, ook nog eens onnodig extra verbruik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Met alleen de dragers niet?
Dat moeten dan wel héél sterk aerodynamisch uitgevoerde dragers zijn...
Extra luchtweerstand = extra verbruik, dat kan toch niet anders?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat zal inderdaad niet heel veel schelen bij jouw 2 liter, Menno, omdat je daar ook vast niet lang op een heel hoge snelheid zult rijden.
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb in het verleden ook een dakkoffer op mijn auto gehad. Ik meen dat het maar ongeveer 1 liter per 100km scheelt. Die was een stuk minder aerodynamisch dan wat ik nu heb. Tegenwoordig is natuurlijk wel 1 liter aardig aan de prijs… dat word een ijsje minder!

Bovenstaande bedoel ik anders. Per liter rij ik gemiddeld 1km minder ver gemiddeld.
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Nee ik maak een foutje. Bedoel dat ik met een liter benzine 1km minder ver kom met de koffer erop. Kost me dus met een ritje van 2900km €35 euro extra (uitgaande even van €2,50 per liter in Frankrijk aan de pomp). Oh dan kan er nog wel een ijsje vanaf.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Wij denken gewoon, het is vakantie. En idd, daar lokaal op relatief lage snelheid. Maar in de bergen wel hoger verbruik. Uiteindelijk gemiddeld 1 op 14,75 gereden, niet veel lager dan mijn overall gemiddelde). Overigens meestal €2,20 per liter 98 in Frankrijk getankt. Wisselde wel wat. Op een dag was de 98 maar een paar cent duurder dan de 95 gek genoeg
 

CharlesTucker

Forumguru
Da's toch het voordeel van een Octavia, voldoende grote bagageruimte, daar hoeft geen dakkoffer meer op :)
Daarentegen zal zo'n Polo met veul PK's wel leuker zijn op de bergweggetjes, ach, elk nadeel heb z'n voordeel
 

EdK

Forumguru
Zeg Menno ben je op jouw leeftijd nou nog op zoek naar een blonde deern van 24 ????
Moet echt niet te gek worden met je hoor....... :cool:
 
Bovenaan Onderaan