Hoe ouder hoe gekker

VAG-man

Forumguru
Had zo mijn twijfels of alle vakantie bagage er in zou passen, maar dat valt me reuze mee

Als je om de beurten elkaars kleding en ondergoed aan doet kan het prima.

Nee even zonder dollen. Wij (vrouw, 2 tiener-meiden en ikzelf) zijn jaren lang met de Audi A2 naar Frankrijk geweest op vakantie. Het is even passen en meten, maar 390 liter bagageruimte en de ruimte onderin de bodem voor passagiersstoel is voldoende.
 

Vlaar032

Senior Member
@Frank_Rapid Spaceback VAG techniek is leuk. Daar ga ik wel eens heen met de wagens van mijn werk als er wat moeilijks is. Die repareren nog wel eens iets waar de dealer alleen maar vervangt.
Ik heb hier een Audi A5 coupe 5 drs benzine rijden waar vocht bij de computer was gekomen door capillaire werking (=soort omhoog stromend water) door een koelvloeistofklep lekkage die boven een kabelboomstekker zat.
Zij halen CPU er uit en maken de pootjes/aansluiting schoon...En die klep vervangen natuurlijk, alles rond € 850,00
Dealer vervangt alles kabelboom en computer was ik gelijk 5K€ verder.
En was al 2 jaar geleden, Audi rijdt nog steeds goed.
Enige die ze alleen nooit wilden doen was onze Bentley met een W12 motor, die wel van VW komt. Het moet wel iets van de VAG groep zijn. Dus de Bentley 3-SKV-30 is nu geëxporteerd LOL.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gisteren 's-ochtends vroeg de auto naar de schadehersteller gebracht. Vanmiddag alweer opgehaald. Keurig gerepareerd. Terwijl de auto werd gewassen werd me een foto rapportage van het hele proces getoond. Best indrukwekkend wat er allemaal aan te pas komt; deur moest er zelfs uit.
Als leenauto had ik ook een Polo maar een 1.0 met 95 pk. Wat een wereld van verschil zeg. Uiteraard qua vermogen, maar ook een enorm verschil in onderstel. Echt een compleet andere auto (met dezelfde carrosserie).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee sorry, dat had ik ergens anders gepost, kon het alleen niet meer terugvinden. Schade aan spatbord en deur vanwege een muurtje raken tijdens het manoeuvreren in de vakantie
 

leon-cupra

Forumguru
Heb je die fotoreportage zelf gevraagd of is dat een standaardprocedure bij jouw dealer? Of doen ze dit in principe voor de verzekeringsmaatschappij?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk dat laatste. Maar omdat ik toch moest wachten vroeg die mevrouw toen we het hadden over de reparatie, of ik het misschien leuk vond dat even te zien. Kennelijk standaard procedure, want ik zag een hele lijst met van die bestanden per auto.
 

s-line

Forumguru
Het is tegenwoordig een standaard procedure. Als het goed is krijg je ze zelfs nog thuis gemaild ook.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Intussen bericht gehad dat ze het schadeherstel hebben betaald. Was maar liefst €1569. Zal invloed hebben op de premie volgend jaar en het aantal schadevrije jaren (Was max). Als ik dat niet wil kan ik ook alsnog de kosten zelf betalen. Ik laat het maar zo
 

Japanese Power

Donateur
Bij een X aantal jaren op de max zal er geen terugval optreden. Althans: aantal jaren geleden bij de auto van de vrouw heeft het ons niets extra’s gekost, op eigen risico na dan.
 

leon-cupra

Forumguru
Verzekeringsmaatschappijen zijn regelrechte dieven. Mijn schoonzus heeft ze ook eens paar zeer kleine schadegevallen gehad waarbij ze de tegenpartij telkens zelf vergoedt heeft na overeenkomst. Moest zij het aangegeven hebben aan de verzekering had ze telkens 3x de schade terugbetaald over meerdere jaren.
Goede vrienden van mijn ouders ook, paar kleine schadegevallen gehad, uiteindelijk ook omwille van bovenstaande reden de schade zelf vergoedt of zo gelaten (bij eigen wagen). Verzekeraar wist uiteraard van deze gevallen en na enige tijd werd een opzegbrief verstuurd. Probeer dan maar eens terug een goedkope verzekering te geraken.
 
Bovenaan Onderaan