Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Eerste beurt vandaag ( zat nog bij de koop in).
Zelfde auto mee, maar 105 pk minder. Voelt echt als een compleet andere auto. Niet alleen qua power, rijdt op zich best vlot. Je hebt het idee dat je veel hoger zit dan die 1.5 cm. Maar vooral veel minder stabiel, zwabberiger.
5354ea40682a0f1d064f0b2b351f7078.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, alles is relatief.
Maar nog even een nabrander; ik denk dat je los van dat 1.5 cm lagere onderstel, ook lager in de auto zit. Vond het al zo raar dat mijn vrouw klaagt over moeite met uitstappen, terwijl ik haar daar nooit over heb gehoord bij de Fabia, die toch nog wat meer verlaagd was
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja misschien moet ze de stoel hoger zetten.
Verder weer keurig geholpen. Op verzoek airco gechecked (gratis) en de beurt was al bij de koop bedongen. Opmerkelijk verschil met de Skoda buren: hier vroeg men tevoren of men de auto mocht wassen :)
 

Okki

Donateur
Ames Dordrecht vroeg dat ook altijd. Voor het gemak zit ik nu bij Hoogeboom VW Spijkenisse (werk daar vlakbij) maar die vragen het nooit. Zijn ook niet erg klantvriendelijk
 

EdK

Forumguru
Bij mijn Skoda werd het altijd gevraagd, en nu doen ze het niet meer, daar ik dit heb aangegeven...

Mijn Caddy ( van werkgever ) word ongevraagd wel gewassen, ben daar ook niet treurig om want als ik hem terugkrijg dan zie ik weer dat hij blauw is ipv zwart..
 

leon-cupra

Forumguru
Hier in BE heb dit nog nooit 1 verdeler dat weten vragen of doen. Is absoluut niet de gewente.
Als onze wagen op onderhoud gaan, poets ik de wagen de wagen vanbinnen en vanbuiten, kwestie dat ze zien dat de wagen goed onderhouden wordt en dat hopelijk de mechanicien er dan ook zorg voor draagt. Mijn broer moet soms werken aan wagen waar het binnenin een stort is. Ook niet fijn voor hem.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat laatst lijkt me ook niet en dat is asociaal. Maar dat een monteur anders/beter onderhoud zou doen bij een net gewassen en gepoetste auto dan bij een wat vuile, gaat er bij mij niet in. Hij doet gewoon zijn dingetje.
 

Hakar

Donateur
Die laatste twee dingen hangt er een beetje van af waar je broer werkt.
Werkt hij bij de vuilnisdienst, dan is het meestal een stort in de wagens waar hij aan werkt.
Werkt hij in een algemeen garagebedrijf, dan vind ik het niet netjes van de lui die een wagen zo aanbieden voor onderhoud.
 

leon-cupra

Forumguru
Uiteraard wordt iedere monteur geacht zijn werk goed te doen ongeacht een wagen vuil of proper is, maar ik denk/hoop dat wanneer een monteur een propere wagen ziet die goed onderhouden is, dat hij net even beter oplet waar hij zijn spullen legt, net even voorzichtiger omgaat met de wagen,...

@Hakar, mijn broer werkt gewoon in een vw/Skoda garage. Als je zijn verhalen hoort hoe sommige mensen hun wagen binnen brengen. :nono:
 
Mijn auto's gaan voor onderhoud naar VAG-techniek en zijn meestal netjes schoon. Als ik een keer iets bij de dealer laat doen gaat er een Monello label aan de spiegel dat ie niet zonder toestemming gewassen mag worden, dat heb ik eens bij Carclean als bonus dingetje gehad. Bij VAG techniek wordt er zowiezo met passie en respect met je auto omgegaan zo is mijn ervaring, ongeacht of ie nu brandschoon of een beetje vies is.
 

EdK

Forumguru
Maar dat een monteur anders/beter onderhoud zou doen bij een net gewassen en gepoetste auto dan bij een wat vuile, gaat er bij mij niet in
Ik kan je vertellen dat dit wel degelijk uitmaakt, je zet bij zo'n vuilstort wagen netniet de puntjes op de I
Je doet je werk wat er gedaan moet worden en thats it

Vandaag ook weer zo'n klusje, hadden zelf er een puinhoop van gemaakt en dan kom je daar en dan ga je opnoemen wat er allemaal vervangen moet worden om het weer werkend / en goed te krijgen...
Tsja dat word te duur... ach dan klooi je een end heen zodat het op dat moment werkt and thats it

Op bon staat er dan wel een uitgebreid verslag van de puinhoop met foto's erbij en wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen met de mededeling van dat ze blij mogen zijn dat het een week blijft werken.
Dus ja er zit wel zeker verschil in !
 
Bovenaan Onderaan