Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Ah, dacht in 1e instantie dat het over de GTI ging. Daar ben ik uiteraard reuze benieuwd naar.

Het volgende herken ik:

Beats audio; stelt idd weinig voor, kan ook niet voor dat geld. Vergeleken met de standaard audio in mijn Skoda's best aardig

Active info display
Navigatie dubbel gaat idd niet; voor mij niet storend, ik kijk op de maxidot info; verder vind ik het leuk en aardig. Zou het zelf niet hebben gekozen, maar leuk dat het er op zat

Verkeersinfo: klopt, krijg van Flitsmeister de info vaak eerder. Kan dat alleen vaststellen wanneer mijn echtgenote er naast zit en die op de telefoon FM checkt

Sleutel: idd onhandige plek; ik was er snel aan gewend

Dit herken ik niet (afgezien van het vermogen, dat je zelf al noemde uiteraard):

DSG schokken bij wegrijden: in de GTI zit DSG6; dat gaat een stuk soepeler en bevalt mij stukken beter dan de DSG7 in mijn Skoda's. Wanneer de auto gechipped gaat worden neem ik meteen de DSG mee. Ook deze kan nog worden geoptimaliseerd qua schakelmomenten. In D is het goed te doen, al mag het opschakelen iets later. In S mag hij wat minder lang doortrekken.

Fake uitlaten: de mijne zijn echt gelukkig

Airco: geen klachten

Zit: voor mij geen probleem (ben 1.75m en weeg 57 kg); sportstoelen zitten erg goed. Passagiers klagen wel over lastig in- en uitstappen (terwijl de Fabia toch ook 3 a 4 cm verlaagd was)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VAG-man

Forumguru
Het ging mij over de fake uitlaat.
Mooi tóch! Het oog wil ook wat.

Christian kan goede reviews schrijven, maar deze vond ik één van de mindere.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik moet zeggen dat ik het ook nep vind, die fake uitlaten. En ze zijn ook nep natuurlijk.
Ik houd daar niet van. Maar het zal wel bij velen in de smaak vallen, anders deed men dat niet zoveel.
Ik ben juist wel gecharmeerd van mijn dubbele pijp aan de linkerkant
 

leon-cupra

Forumguru
Fake uitlaten vind men nep maar een R-line op een polo met 95pk ...daar wordt niet over gesproken. Je wilt je wagen er sportiever uit laten zien met zo een R-line pakket maar onder de motorkap zit dan ook maar 95pk. Wat maakt het eigenlojk uit dat een uitlaat fake? Vind dat wreed gemakkelijk, je "uitlaatstuk" wordt tenminste niet zwart en blijft mooi.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het suggereert een hoop terwijl het niets is. Vroeger stopten we een rolletje King in onze broek of vulden we onze bh op (perry) ;)

Bij die R line dingen ligt het net even anders. Verfraaing van het uiterlijk zonder verder iets te pretenderen. Althans niets functioneels. Hooguit "sportiviteit".

Maar voor mij geen halszaak hoor. Men doet maar.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , dan suggereert een R-line pakket ook veel terwijl er ook niets aanwezig is. Je maakt een wagen "sportiever" terwijl er maar 95pk onder de motorkap ligt. Waar is de "sportiviteit" dan? Fake uitlaten zijn dan ook een "verfraaiing" van het geheel.
:pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zoals ik eerder zei, je suggereert dan hooguit sportiviteit, maar niet iets wat zou moeten functioneren zoals een uitlaat .

Overigens denk ik na enig speurwerk dat de term perry voor bh opvulling tot de straattaal van Amsterdam Oost van een jaar of 55 geleden onder opgeschoten jongens behoort . Zegt het jou nog iets @EdK ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
niet direct; een lijntje, grilletje of logootje verwijst niet direct naar welk functionerend onderdeel dan ook; een fake uitlaat wel
 

VAG-man

Forumguru
Mensen houden van fake. Iedereen doet aan fake.
Zo'n fake uitlaat aan de andere zijde geeft een evenwichtiger carrosserie.
De radioantenne is na de jaren 90 ook niet voor niets naar het midden van het dak gegaan.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tuurlijk en het is allemaal fake, maar er zijn verschillende soorten fake. En ik houd niet van het soort fake dat suggereert dat er iets is. Zoals zo'n uitlaat of een onterecht gti of rs embleem.
Vind het iets pathetisch hebben, al realiseer ik me dat velen met zo'n fake uitlaat rondrijden zonder daar voor te hebben gekozen of zelfs terwijl ze het zelf ook niets vinden. Ik orienteerde me aanvankelijk ook op een R line en die fake uitlaten waren voor mij echt een afknapper. Maar te onbelangrijk om een auto daarvoor te laten staan.
 
Bovenaan Onderaan