Hoe ouder hoe gekker

Rallye

Forumguru
@EdK Jij je paarden. Ik moet bij Polly aan Fawlty Towers denken.....

Waarbij de auto het daar wel te verduren kreeg:

 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben al aangenaam verrast door het verbruik van de Polo GTI, maar vandaag helemaal. Van Oldeberkoop naar Amsterdam/Amstelveen. Overal iets boven de max snelheid gereden en met enkele snelle tussensprintjes: heen 1 op 17.9 en terug 1 op 16.9. Dit had ik toch niet verwacht van een dergelijke auto.
 

Rosinfield

† In Memoriam
In de stad kom ik praktisch nooit (gelukkig). En idd het zit hem in de lange afstanden. Ik denk dat hij met 135 km/u minstens zo zuinig is als mijn Fabia 1.0
 

sitechris

Donateur
Bij de Polo 1.0 TSI 95 pk van mijn vriendin merk je dat de auto vanaf 130 km/h echt meer gaat zuipen. Dan moet het kleine motortje te hard werken. De TSI van de GTI rijdt dan veel meer op reserve.
 

turboturbo

Forumguru
Ja een kleine motorinhoud heeft in stadsverkeer voordeel qua verbruik, op hogere snelweg snelheden de grotere motor.
Is tenminste ook mijn ervaring met een 1200cc en nu 1800cc. Overeenkomstig met wat hier wordt geschreven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Op het Polo forum wordt door sommigen maar raar aangekeken tegen mijn verbruik. Alsof je dan zo'n auto eigenlijk niet waard bent. Wat mij dan weer wat meewarig doet glimlachen ;)
 
Bovenaan Onderaan