Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Rosinfield of Resinfield is de letterlijke vertaling van mijn achternaam.
Marco is een idee.
Maar ik vraag het mijn dochter weer traditiegetrouw.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik las dit:
dochterlief komt met Polly. Dat wordt hem, eh haar dus.

En keek nog eens naar de titel van dit topic:
Hoe ouder hoe gekker
Hmmm, dacht ik, dat klopt dus wel... :maakmegek:

Blijf het raar vinden; bij ons heet een auto gewoon een auto. :pardon:
BTW: "auto" is mannelijk, dus nog vreemder is het dan om er een meisjesnaam aan te geven?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ach, ik ben wel van het non-conventionele, tegendraadse. Het leven wordt zo ontstellend saai anders ;). Kort samengevat zou je mij prettig gestoord kunnen noemen. Een kwalificatie welke ik met gepaste trots draag.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind trouwens een auto als mannelijk beschouwen een vorm van hokjesdenken waar ik mij graag tegen verzet. Dus in die zin klopt het voor mij wel degelijk. Al had ik daar nog niet aan gedacht. Hartelijk dank voor dit inzicht ;)
 

Captain Hook

Forumguru
@Okki
'Das Auto'.
https://www.duden.de/rechtschreibung/Auto_Automobil

Enne, 'Mercedes' is een merknaam. ;)
https://mercedes-benz-publicarchive...cedes-gesetzlich-geschuetzt.xhtml?oid=4909615
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz

Ursprünglich verkaufte die 1890 gegründete Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) ihre Fahrzeuge noch nicht unter dem Namen Mercedes. Die Marke entstand erst um die Jahrhundertwende, inspiriert durch den Geschäftsmann Emil Jellinek, der ab 1898 mit Daimler-Fahrzeugen handelte. Ab 1899 nahm Jellinek unter dem Pseudonym Mercedes (angelehnt an den Namen seiner Tochter Mercédès Jellinek) unter anderem an der Rennwoche von Nizza teil. Obwohl „Mercedes“ zu dieser Zeit nur als Fahrername verwendet wurde und noch nicht als Automobilbezeichnung, wurde der Name so in Zusammenhang mit der DMG bekannt. 1900 vereinbarte Jellinek die Fertigung des neuen, leistungsstarken Motorenmodells „Daimler-Mercedes“, wodurch der Name Mercedes erstmals als Produktbezeichnung genutzt wurde. Zur gleichen Zeit wurde er Vertriebspartner für Daimler-Wagen und -Motoren und orderte 36 Fahrzeuge zum Gesamtpreis von 550.001 Mark (nach heutigem Wert etwa 3,78 Millionen Euro), sowie wenige Wochen später weitere 36 Daimler-Wagen mit 8-PS-Motor.

Nachdem 1901 mehrere dieser Mercedes-Fahrzeuge (der Name wurde nun auch für die Wagen genutzt) erfolgreich bei der Rennwoche von Nizza fuhren, wuchs der Bekanntheitsgrad von Mercedes enorm; im September 1902 wurde der Name „Mercedes“ für die DMG gesetzlich geschützt.[3] Der Mercedes-Stern wurde 1909 als Warenzeichen eingetragen und wird seit 1910 auch als Kühlersymbol verwendet, in den ersten Jahren noch ohne umschließenden Ring.[4]
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ah...Mercedes is geen auto maar een merknaam. Noteren we dat even....

Ik denk dat @Captain Hook de Skoda Felicia ook niks vond....:cry:

Nog even afgezien van het feit dat de Octavia in een bepaald land "Laura" heet...

skoda-laura-front-left-rim.jpg
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Ah...Mercedes is geen auto maar een merknaam. Noteren we dat even....
Dat heb ik niet bedacht, maar die jongens/meisjes/genderneutralen van MB zelf...

Ik denk dat @Captain Hook de Skoda Felicia ook niks vond....:cry:
De naamgeving of de kwaliteit van het specifieke model?

De naamgeving interesseert me bar weinig. Snap gewoon niet waarom een technisch 'ding'/vervoersmiddel een menselijke naam zou moeten hebben. :pieker:
Een typenummer o.i.d. zou ik veel logischer vinden. Ik rijd zelf in een Skoda Roomster. Whatever... Voor mijn part had het ook een Skoda S395 kunnen heten. Lekker belangrijk.:tongue:

Ik noem een platbektang ook geen 'Vanessa'. Of een sloophamer geen 'Arnold'. Of een digitale true-RMS multimeter geen 'Keesje'. :D
En over de kwaliteit kan ik niet oordelen; nooit een Felicia gereden.
 

Okki

Donateur
Even terugkomend op een naam voor Henk Yeti zijn auto.
Aangezien hij de Polo fabelachtig goed vindt maar zijn Fabia eigenlijk ook wel mist:

FABILOOS


(ik hoop niet dat ik hem verder nog moet uitleggen)
 

CharlesTucker

Forumguru
Polly Sherman, erg om gelachen vroeger, de serveerster uit Fawlty Towers. En daarvoor ook al, de beroemde "dead parrot" uit Monty Python heette ook Polly. Anyway, geniet van de ritjes met "Polly".
 

Hakar

Donateur
Maar die Polly White heeft wel rode remjukken als ik de foto via de link (waarvoor dank aan @EdK , anders had ik het nooit kunnen vinden) goed bekijk.
Heb je toch nog een Witte Roodstaart als mascotte.
 
Bovenaan Onderaan