Hoe ouder hoe gekker

Rallye

Forumguru
Ik las dat je je start-stop wilde laten afzetten. Zeker bij een DSG lijkt me dat erg fijn. Mijn ervaring met de combi start-stop en automaat is beperkt tot de Audi A6 diesel van een collega, maar de werking van start-stop is bij een automaat erg storend. Mijn auto is handgeschakeld en dan heb je veel minder last van start-stop omdat je de auto uit de versnelling moet halen en de koppeling op moet laten komen. Dat heb ik bijna nooit.

Welke methode wilde je daarvoor laten toepassen? Ik lees dat het verhogen van de minimale batterijspanning een populaire optie is, maar dat dat ook gevolgen kan hebben voor bijvoorbeeld de werking van de achterruitverwarming. Persoonlijk lijkt met dit een mooie oplossing: https://www.kfz-modul.com/produkte/start-stopp-automatik-memory-modul Dan onthoudt de module gewoon de laatste stand en grijp je niet in in andere zaken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik weet niet; bij mijn Fabia destijds hebben ze het bij JD gedaan. Hoe weet ik niet, maar nooit enige hinder van ondervonden wat betreft de werking van andere zaken
 

GJ M

Forumguru
Als ik me niet vergis is bij mij ook de batterijspanning softwarematig aangepast. Onlangs sprak ik met een ANWB monteur. Bij zijn vw transporter was het juist anders ingesteld. Start stop staat uit, tenzij je de knop indrukt en deze dus bewust activeert. Ik weet niet hoe dit ingesteld was. Misschien dat @Antera hier iets over weeet?
 

Antera

Donateur
Start stop is uit te schakelen met software op ed MQB auto's +/- v.a. 2013 en dan de nieuwere modellen. Wil je dit zelf doen op ene auto waarbij dit niet kan is het stekkertje op je accu los trekken op de pool. Daar zit een regelkastje wat je accu in de gaten houd en daarmee de start/stop regelt.

bij enkele Audi's kan het omgedraait worden
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, klopt. Sommigen, vonden het onduidelijk tot mijn verbazing. Meer een kwestie van niet goed, te snel lezen, denk ik.
 

MaxN

Donateur
Had het van de week ook al gelezen. En het commentaar is altijd negatief op AutoWeek lijkt het wel.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, twijfelde ook nogal of ik het zou doen. Idd vaak puur negatief, zonder enige zinnige onderbouwing. Verbaas me altijd vooral over die anti VAG reacties.
 

s-line

Forumguru
Maar er zijn hier toch eigenlijk ook altijd
anti “overige merken “opmerkingen,dat hou je altijd. Dat is nu eenmaal het makkelijke van anoniem reageren op internet
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja idd, net zo onzinnig. Alleen is het bij Autoweek wel erg heftig en hetzerig vaak, terwijl het hier niet eens altijd volkomen serieus is. Een minder ongezonde, onschuldiger vorm van wij/zij denken. Bij Autoweek heeft het vaak een ronduit haatdragende ondertoon.
 

turboturbo

Forumguru
Gewoon niks van aantrekken. Je moet maar zo denken er zijn tientallen lezers in de toekomst die zich oriënteren op de aanschaf van een Poli GTI en die zijn jouw verhaal dankbaar.

Op autoweek vindt een groepje reageerders het kennelijk nodig om meteen een verschenen review te fileren. Zonder dan men zelf persoonlijk belang heeft bij dat verhaal (bijv je oriënteert je op de aanschaf van eenzelfde auto)
 

ertromp

Forumguru
YetiHenk :D Tja Henk wat heb je nu een 1.5 TSI of een GTI of een Scala

Laat ze maar reageren daar Rosinfeld of heb je liever dat we meneer YetiHenk gaan roepen hier. Hoop jaloezie daar altijd in die reviews
 

EdK

Forumguru
of heb je liever dat we meneer YetiHenk gaan roepen hier.
Doet mij een lol, zijn we er al 2 fabia's vanaf en zou ik hem nu weer zo moeten gaan noemen....?

Trouwens Rosinfield, al je Skoda's kregen een naam van je D lief, maar kan ze nu niets meer verzinnen ?
 

VAG-man

Forumguru
Suggesties van namen. Ja wat wil je?
Is het een meisje, jongentje of is het onzijdig of een mix daarvan? Het kam allemaal tegenwoordig. Moet het stoer klinken of juist lief.

Ik heb Tweety gehad en momenteel Suppie. Hoewel ik die naam bijna niet gebruik, want heb nog niet zo'n band met mijn S2. Prille liefde nog.

Je nickname is Rosinfield. Ik denk rare naam. Een ros is een paard. Infield is in het veld? Waarom noem je je auto niet zo? Desnoods White Rosinfield.
Hmmm ik draaf door...
 
Bovenaan Onderaan