Hoe ouder hoe gekker

Cordoba

Forumguru
Intussen bericht gehad dat ze het schadeherstel hebben betaald. Was maar liefst €1569. Zal invloed hebben op de premie volgend jaar en het aantal schadevrije jaren (Was max). Als ik dat niet wil kan ik ook alsnog de kosten zelf betalen. Ik laat het maar zo

Ik denk dat het verstandig is, om ze even uit te laten rekenen óf en zo ja hoeveel extra premie je komende jaren gaat betalen als je het door de verzekering laat betalen. Jaren terug ook eens aan de hand gehad (schade door onbekend gebleven dader op parkeerplaats), schade was iets van 800, extra premie kwam op ongeveer het dubbele over de volgende jaren).
Met heel veel moeite had ik maximaal een beperkt deel via waarborgfonds terug kunnen krijgen, maar dat had enorm veel tijd en moeite gekost en zeer twijfelachtig of dat ook inderdaad was uitgekeerd. Uiteindelijk gekozen om zelf het leed te dragen.
 

leon-cupra

Forumguru
Nog nooit een ongeval veroorzaakt in fout, dus ze zullen mij liever hebben als klant :pieker:
En zit Rosinfield niet in de risicoklasse van 60+ ? :pardon:
 

hendrik38

Forumguru
Ik denk zelf dat je wel 4 tredes. ben afgelopen weken op zoek geweest naar een nieuwe verzekering en ik zit ook in hoogste trede, maar desondanks zak je dan toch overal fors. Zou de polisvoorwaarden er eens bij pakken. Die 4 ttredes moet je weer in 4 opbouwen tot je huidige bonus malus met bijbehorende hogere premie voor 4 jaar. Denk dat je wel aan je schadebedrag komt. Zou het wel netter vinden dat de verzekeraar dat even voor je nakijkt.
P.s. je kan het ook gewoon de trede daling accepteren en het bedrag dus lekker uistmeren over de jaren door de verhoogde verzekeringskosten.
 

Eemspoort

Forumguru
Inderdaad, ik zou me nog maar eens achter de oren krabben over het zelf betalen.
Mijn vriendin heeft eens schade gereden met de Superb, zo'n €1.100,- bij de tegenpartij.
Netjes opgegeven aan de verzekering. Paar weken later rijd ze een deur in elkaar.
Maar ja, all-risk, dus opgeven. En toen begon het gedonder.
"U gaat wel fors meer betalen, hoor."
Na wat rekenwerk besloten de eerdere schade aan de verzekering terug betaald en de 2e schade ook zelf te betalen.
Beide schades binnen 2 jaar terug verdiend door het zelf te betalen. Was samen toch een €3.600,-.
Ik zou van 25% bonus naar 75% malus gaan. Dan ging ik dus van €119,- per maand naar €320,- per maand.
En dat dus door die eerste schade! Dus let maar goed op, het stelsel is behoorlijk veranderd!
Uiteraard heb ik de auto ook meteen bij een andere verzekering ondergebracht en ook alleen nog maar WA.
Scheelt een slok op een borrel. Betaal nu €67,- per maand.
 

BramVRS

Forumguru
Laat je goed adviseren en ga naar een tussenpersoon. Online is echt niet altijd goedkoper maar je bent wel op jezelf aangewezen. Een goede adviseur zal aangeven of het verstandig is om de schade zelf te dragen of niet. Let daarnaast zoals @Eemspoort al aangeeft op je buffer. Aantal tredes terugvallen verschilt per maatschappij en zelfs bij een maatschappij gebruiken ze verschillende BM ladders.
 

Fabia 123

Forumguru
Het nieuwe verzekeringsbedrijf van Tim en Tom verhoogd de premie fors bij personen die ouder zijn dan @Rosinfield ook als ze nooit schade hebben. Een leeftijdstoeslag.
 
  • Leuk
Waarderingen: WV62

Cordoba

Forumguru
Het nieuwe verzekeringsbedrijf van Tim en Tom verhoogd de premie fors bij personen die ouder zijn dan @Rosinfield ook als ze nooit schade hebben. Een leeftijdstoeslag.

Ik denk dat ze daar nog wel eens een probleem kunnen hebben, met het oog op leeftijdsdiscriminatie, zeker als dat ook geldt voor mensen met maximale bonus (dus al heel lang geen schade). Hoge premie voor jongeren, kun je verklaren door bijbehorend risicogedrag en weinig rij-ervaring en (nog) geen opgebouwde bonus (=bewezen veilig rijgedrag).
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Het nieuwe verzekeringsbedrijf van Tim en Tom verhoogd de premie fors bij personen die ouder zijn dan @Rosinfield ook als ze nooit schade hebben. Een leeftijdstoeslag.
Uhh heb je de laatste pagina's gelezen? Hij heeft zelf schade veroorzaakt :arghh: 1500euro , forse kost voor Tim&Tom , ik ga even met mijn zakenpartner @Cordoba even overleggen of het niet beter zou zijn om de opzegbrief op te sturen: +60 (zicht wordt er niet beter op , reactievermogen niet meer van dat, sneller verward, drukte moeilijker te verwerken,...), 265pk (dat trouwens niet werd aangegeven :mad:), ....
Uit onze risico-analyse is gebleken : eruit kicken !!!!

:deuk::deuk:
 

EdK

Forumguru
Tsja belangrijkste punt word gewoon vergeten, hij is OPA.....

Dat zou gewoon je bonus malus moeten kosten....:D
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra Blijkbaar ben je nog ouder dan Rosinfield, gezien je vermogen tot lezen/zien? Ik heb het maar even vetgedrukt gemaakt in mijn vorige post. :D
Fabia123 spreekt over 'nooit schade', iets wat ik eigenlijk nooit aangehaald heb. De personen waar ik over sprak hadden wel schade net zoals rosinfield. Mijn schoonzus haar makelaar had zelfs de simulatie getoond wat het effectief was op de premie wanneer ze haar schade zou aangeven... Daarmee ook dat ze de schade zelf heeft betaald.

Ik heb er nergens beweerd dat de premie omhoog moet wanneer iemand een bepaalde leeftijd heeft bereikt. Dat maakt Fabia123 er zelf van.

En eigenlijk ben ik ook niet echt akkoord met je eerdere bewering. Waarom is de verhoogde premie voor jongeren dan geen leeftijdsdiscriminatie? Je geeft aan omwille van risico-analyse... Tja vanaf een bepaalde leeftijd kom je toch ook een groter risico op de baan (zie mijn eerdere argumentatie).

Denk dat ik toch meer even mijn accountant ga consulteren om te zien of ik je aandelen kan overkopen :D
 
Bovenaan Onderaan