Hoe ouder hoe gekker

Eemspoort

Forumguru
@VAG-man : Ik heb ook maar 25% bonus. Heb langer dan 5 jaar geen auto op mijn naam gehad voor de Superb, dus kon weer van voor af aan beginnen. En ik denk dat het ook wel wat verschil maakt tussen een 1.8 TSi en een 3.6 V6. ;)
 

Fabia 123

Forumguru
Ik denk dat ze daar nog wel eens een probleem kunnen hebben, met het oog op leeftijdsdiscriminatie, zeker als dat ook geldt voor mensen met maximale bonus (dus al heel lang geen schade). Hoge premie voor jongeren, kun je verklaren door bijbehorend risicogedrag en weinig rij-ervaring en (nog) geen opgebouwde bonus (=bewezen veilig rijgedrag).

Helemaal mee eens, maar voor veel mensen is het sneller en gemakkelijker om naar een andere verzekeraar over te stappen dan om het gevecht tegen leeftijd discriminatie aan te gaan. En er zijn ook mensen die gewoon de extra premie betalen. Ze noemen zoiets verdien model, of diefstal.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dit weekend even in Duitsland. Gisteren, ja vrijdag de 13e, hoorde ik in een bocht van de parkeergarage in Munster ineens een afschuwelijk schrapend geluid. Ik dacht shit, kan ik volgende week weer naar de schadehersteller. Tot mijn grote opluchting echter niets te zien. Waarschijnlijk kwam het geluid van de banden over een randje. Vond het ook al raar want ik had niet het idee dat ik ergens dicht tegenaan zat. Maar dat had ik met dat muurtje in Frankrijk ook.
Slechts een paar keer kunnen doortrappen op de Autobahn, weer was te slecht. Maar wat was dat lekker. Je trapt even het gas vol in en in no time zit je op 200 +. Verheug me al weer op de terugreis.
 

leon-cupra

Forumguru
Het optrekken naar +200 is idd lekker. Toen met de RS met stage 1 deed ik dat ook redelijk veel met het oprijden van de autostrade. 70 uit de bocht komen en dan op zijn staart duwen. Met de RS was het ook In een wip boven de 230. Dan kwamen alle haren op mijn lijf ook wel even recht. Maja spijtig dat je daar specifiek naar De moet gaan om het ‘legaal’ te houden. De keren dat ik het deed was het de komende twee weken hopen dat er geen brief in de bus kwam van onze ‘vrienden’ ...
 

leon-cupra

Forumguru
Ja, dat ga ik niet riskeren. Al helemaal niet met max 100. Dus al snel weer het voetje releasen
Was bij mij ook zo hoor. Effe aantikken en dan uitbollen naar 120.
En nu is het helemaal gedaan. Op het traject naar mijn ouders staan zeker 3 trajectcontroles. En dat op amper 60km autostrade. Dus een iets snellere snelheid mag je ook vergeten.
Begint wel meer en meer op te vallen dat je veel minder snel wordt voorbij gestoken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je woont in Friesland. VROS is zeldzaam tegenwoordig, mobiele controles staan in FM en in meerdere navigatie-apps. Ruim baan? Voldoende zicht? Gaan! Durf te leven! Je bent nog geen recidivist ;)
Doe ik ook af en toe wel hoor, maar gewoon even een kort fun moment; moet kunnen ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Er staan ook al trajectcontroles op N-wegen in Friesland op het punt om in gebruik te worden genomen, bv. op N381 en N351...
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, die kondigt FM ook luid en duidelijk aan op de N351 vanaf Oldeberkoop richting Wolvega en v.v. Maar dat weet je natuurlijk al snel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vertel mij wat. Op drie van de vier toegangswegen naar ons dorp moet je praktisch de berm in voor een beetje flinke tegenligger. En die bermen zijn deels boterzacht omdat ze er net een glasvezelslurf hebben ingegraven...
 

EdK

Forumguru
Ach laat je hem toch over spuiten in de kleur die je wil ?
Als je een tuning kunt veroorloven dan kan dit ook !
 
Bovenaan Onderaan