Kogamyata
Senior Member
Ik heb op vakantie in Tsjechië misschien wel een nieuw record neergezet met de F3. 1 op 44!
Bovenaan de berg getankt en vervolgens 4 km naar beneden.
De mijne verbruikt dan 0,0 l/100 km, echt waar gebeurd!
Ik heb op vakantie in Tsjechië misschien wel een nieuw record neergezet met de F3. 1 op 44!
Bovenaan de berg getankt en vervolgens 4 km naar beneden.
Over afremmen-op-motor-weinig is al een heel topic volgeschreven, zie:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/afremmen-op-motor-weinig.26050/#post-499096
Joop..
voorbeeld: 5W30
dan slaat de 5 op de viscositeit in mPas uitgedrukt bij warme toestand en de 30 op de viscositeit in koude toestand.
Viscositeit is in mensentaal de mate waarin een vloeistof "stroperig" is of zoals je het zelf zegt: dik.
Maar je zegt het echt wel omgekeerd in bovenstaande postings hoor
@andrehj ik denk dat jij zoizo een heel andere rijstijl erop na houd als mij.
Maar vind zelf de tsi ook het fijnste op het gas reageren tussen 2000-3000. Daaronder pakt hij gewoon iets minder op bij een wat vlottere rijstijl.
Met "de tsi" bedoel ik mijn tsi in mijn FabiaWat bedoel je precies met 'de' TSI? Want een 1.8 kun je zeer laag in toeren houden en toch vlot meekomen met het verkeer. Dus idd onder de 2000 toeren blijven. Groot verschil met een 1.2 TSI in ieder geval.
Jij wel?
Waar het om gaat, @Helmond42 is het begrip "relatief" bij de kwalificaties dik c.q. dun:Hierdoor wordt bij koude motor de olie dun vloeibaar (om bij de te smeren delen te komen) maar ook om makkelijker te kunnen starten. De smeereigenschappen worden daardoor niet aangetast. Bij warme of liever hete motor is juist het tegengestelde nodig, dus dik vloeibaar
Je hebt niet altijd de keuze - maar ik heb meer dan eens vastgesteld dat de wind een serieus verschil kan maken tussen de heen- en terugreis via dezelfde route.Ik stel dus voor dat je naar de windrichting kijkt en met de wind mee rijdt.