Hoe het zuinigst met fabia 3, 1.2 tsi 90 pk rijden

Joske

Forumguru
dat klopt Joop, ik denk dat we beiden "gelijk" hebben, in zoverre dat belangrijk is natuurlijk ;)
Nu is er een pittige discussie uit voort gevloeid, wel in het verkeerde topic... maar ik denk dat we met zijn allen wel iets bijgeleerd hebben..

waarvoor dank :thumbsup:

want een dag niets bijgeleerd is een dag niet geleefd​
 

Luuk Thijssen

Forumguru
Denk het niet Ruud, bij gas los doet de nieuwe software waarschijnlijk niets anders dan de originele.
Wat Corne al heeft aangegeven is vooral de cilinderinhoud van belang en dan heb je met een 1.2 3pittertjel natuurlijk niet veel om op af te remmen.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Kort gezegd 0W (word) 30 Dus de olie is koud zo dun als viscositeitindex 0 en warm de waarde 30.
De bedoeling is de mate van vloeibaarheid tussen koud en warm zo gelijk mogelijk te houden.
 

Rosinfield

Donateur
Bij gelijke rijstijl rij je na tuning iets zuiniger, maar dat is niet zo spectaculair dat je het alleen daarom zou moeten willen overwegen. Wanneer je het extra vermogen regelmatig aanspreekt, verdampt dat beetje winst natuurlijk, zoals Corne al opmerkte.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Dat begrijp ik. Het lukt mij echter wel om me in de stad een beetje in te houden..;)..en ik zit voor een groot deel op de grote weg. Daarnaast zou ik met de 90 pk tsi tussen de 120 en 140 wel een klein beetje meer vermogen kunnen gebruiken bij het inhalen..

Is dit misschien een optie:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK Resultaat
De nieuwste Skoda Fabia heeft ook de nieuwste tsi motor van de Volkswagen groep mee gekregen.Deze nieuwe 1.2 TSi motor met 90 PK loopt al weer veel soepeler dan de vorige 1.2 TSi motor, de techniek heeft niet stil gestaan. Tevens is het brandstofverbruik aanzienlijk gedaalt wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is. De 90 PK is echter niets te veel vooral op de snelweg of bij inhalen heeft u weinig over, vandaar dat wij Ventura chiptuning Skoda fabia 1.2 TSi 90 PK hebben ontwikkeld, een krachtkuurtje om uw motor 115 PK te geven, echt een enorm verschil.

Ventura Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK in combinatie met Lease auto
Vele Skoda leaserijders hadden graag de 1.2 TSi met 110 PK gewilt maar die koste € 1100,- meer. Vandaar dat de Ventura chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 Pk zo interessant is, voor maar € 425,- krijgt uw motor 115 PK en spaart u toch een hoop geld uit. Als u onze geavanceerde externe ecu even verwijderd voor dat u naar uw garage gaat dan heeft u dealer geen reden om uw garantie te beperken, wel zo,n prettig idee.

Montage Ventura Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK
De montage van onze chiptuning Skoda fabia 1.2 TSi 90 PK is echt heel eenvoudig. Wij hebben de kabelboom precies op maat gemaakt en met een beschermende coating van teflon voorzien voor de beste beeschermng tegen hitte. Daarnaast is onze kabelboom voorzien van de originele stekkers van Skoda zodat onze kabelboom simpel snel en veilig is te monteren.De montage tijd bedraagt Maximaal 3 minuten.

Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK en Fabrieksgarantie
Officieel geeft de Skoda importeur geen toestemming om uw Fabia te laten tunen, maar laten we eerlijk zijn de 90 PK versie van de nieuwe 1.2 TSi is een geknepen motor, dus eigenlijk geef je de motor maar 5 PK meer dan de 110 PK versie en dat kan deze motor gemakkelijk aan. Wel adviseren wij altijd om de externe ecu even uit uw Fabia te halen voordat u naar uw dealer gaat. Zo merkt niemand dat u gebruik maakt van chiptuning Skoda Fabaia 1.2 TSi 90 pk en kunt u zelf toch dagelijks genieten zonder dat u uw Fabrieksgarantie in gevaar brengt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil echter geen gevaar voor overbelasting..
 

Rosinfield

Donateur
Ik zou persoonlijk gaan voor een gerenommeerd bedrijf dat is gespecialiseerd in VAG zoals JD, TVS en VAG techniek en bedrijven die alle auto's kunnen tunen links laten liggen ;)
 

Noord26

Forumguru
Hier nog wat korte info van VW en Bosch..
Meeste mensen denken dat er maar een keer geïnjecteerd wordt, maar dat is fout..



Dit is informatie van een TDI met common-rail inspuiting. En niet van toepassing op een TSI, waar het topic over zou gaan?
 
Bovenaan Onderaan