Precies, goed anticiperen, dat is natuurlijk een van de dingen die het meest invloed heeft..
Maar hoe bijvoorbeeld op snelheid komen? In zijn 1 rustig (of snel?) naar 1500 toeren? Of 2000 toeren? En dan direct (zonder gebruik van 2) naar zijn 3 tot 1500 toeren en dan (zonder gebruik van 4) naar zijn 5 de snelheid op 50 (55) houden? Zo deed ik het met de Mii en vroeg me af of dit ook voor de tsi werkt en of ik er geen schade mee aanricht.
-----------------------------------------------
Je hebt gelijk Spierings: Koppel..! Geen vermogen..
Maar hoe bijvoorbeeld op snelheid komen? In zijn 1 rustig (of snel?) naar 1500 toeren? Of 2000 toeren? En dan direct (zonder gebruik van 2) naar zijn 3 tot 1500 toeren en dan (zonder gebruik van 4) naar zijn 5 de snelheid op 50 (55) houden? Zo deed ik het met de Mii en vroeg me af of dit ook voor de tsi werkt en of ik er geen schade mee aanricht.
-----------------------------------------------
Je hebt gelijk Spierings: Koppel..! Geen vermogen..

, maar dat was niet de bedoeling zeker.
lager verbruik, juist. Ik schakel gewoon voor 3000rpm bij normaal gebruik, kan soms 2500rpm zijn of iets ertussen. En 50 rij ik in vierde
en wil ik inhalen moet ik alsnog terugschakelen, anders gaat het niet vlot genoeg naar mijn goesting 
Zo zie je maar, er zijn veel manieren om te rijden. Ik heb echter ook "maar" 5 versnellingen dus de momenten van schakelen zijn dan uiteraard anders. T/m de eerste versnelling kan ik het met je vinden, daarna vraag ik me af of n tussen de 2500/3000 het laagste verbruik opleveren...


