Hill hold control aanwezig ?

Canon-Eye

Forumguru
Is dat dan niet het Autohold-knopje?
De werking komt op hetzelfde neer, met dien verstande dat hij de auto "vasthoudt" telkens als je helemaal tot stilstand bent gekomen, bv. voor een verkeerslicht, zonder dat je de rem hoeft te blijven intrappen. Je kunt dus je voet bij het gaspedaal houden en direct gasgeven zodra het licht groen wordt (mits de eventuele auto vóór je ook is vertrokken...).
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Peter pan : tja lijkt me duidelijk... Is geen HHC, hè... (wel mooi plaatje uit een Golf 7 trouwens)

Wat het wel is kun je wel lezen, lijkt mij... En nee, die beide zijn niet hetzelfde! Maar dat is in voorgaande reacties al een keer aan de orde geweest.
 
@hemi24
Het gaat er toch om waarvoor men het knopje gebruikt, of het nu autohold of hhc noemt, en in een passat ziet het er net hetzelfde uit. Met dit item kan men op een helling blijven stilstaan zonder de voetrem te gebruiken, en dat is toch hetzelfde als de hhc, of ben ik verkeerd ?
 

hemi24

Forumguru
Nee, gaan we nog één keer:

HHC (zonder aanwezigheid van knopje) zorgt ervoor dat de auto bij het loslaten van de rem ca. 3. seconden blijft stilstaan op een helling; dit geeft je tijd om je voet van de rem te nemen en de koppeling te laten opkomen. (soort hulpje voor een hellingproef);

AutoHold is een uitbreiding van de functionaliteit van de electronische handrem; dit werkt niet alleen op een helling, maar altijd en is ook niet van tijdelijke aard.

Wanneer doet HHC niks en AutoHold wel:
  • bij het loslaten van de rem tijdens het stilstaan voor bijvoorbeeld een verkeerslicht;
  • bij het loslaten van de rem op een helling, na ca. 3 seconden;
Verder zal de auto bij ingeschakelde AutoHold automatisch de parkeerrem bedienen bij het afzetten/verlaten van het voertuig.
 

Canon-Eye

Forumguru
In m'n Seat zien de knopjes er ook zo uit, behalve dat de ledjes daarin rood zijn.
 
Laatst bewerkt:

Skotavia3

Senior Member
Dat is niet juist.
Voor de werking zou nog maar even goed terug lezen over de werking.

Heel kort zal ik het nu uitleggen.
Werking HHC,
Berg omhoog,voet op de rem auto in zijn 1 (bij handbak) rem los en de auto blijft en paar sec. op de rem staan.
Dit geeft je de mogelijkheid weg te rijden zonder de handrem te gebruiken.( zoals we het leren bij het behalen van ons rijbewijs)

Marco.
O, die mafkees van een Coronel, eens een test gezien bij een wat ze noemen autoprogramma, die man kan op het circuit vast wel sturen, maar op de weg wil ik die mafkees niet tegenkomen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Autohold houdt 'm op zijn plaats tot je gas geeft, zonder tijdsbeperking. Is bij de volgende stops ook weer actief totdat je hem fysiek uitschakelt met datzelfde (A) knopje.
Hillhold houdt 'm even vast en laat dan vanzelf los, ervan uitgaande dat je voet inmiddels het gaspedaal heeft gevonden.
 

Skotavia3

Senior Member
Autohold houdt 'm op zijn plaats tot je gas geeft, zonder tijdsbeperking. Is bij de volgende stops ook weer actief totdat je hem fysiek uitschakelt met datzelfde (A) knopje.
Hillhold houdt 'm even vast en laat dan vanzelf los, ervan uitgaande dat je voet inmiddels het gaspedaal heeft gevonden.
dank u, weer wat geleerd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Blijft-ie in ieder geval staan en daar gaat het om...
En ook op de handrem kun je gewoon gas geven en wegrijden, dus in de bediening merk je het verschil eigenlijk niet.
Weet alleen niet of de Autoholdfunctie na die 'handremfase' weer vanzelf inkomt, maar dat is dan wel te zien aan het rode ledje in de schakelaar.

Ik gebruik die Autohold trouwens vooral in stadsverkeer met veel verkeerslichten, dan hoef ik niet steeds de rem ingetrapt te houden (met remlichten die m'n achterligger onnodig lang in de ogen blijven prikken).
 

hemi24

Forumguru
Ik gebruik die Autohold trouwens vooral in stadsverkeer met veel verkeerslichten, dan hoef ik niet steeds de rem ingetrapt te houden (met remlichten die m'n achterligger onnodig lang in de ogen blijven prikken).

Eigenlijk had ik van jouw verwacht dat je die automatische functie al lang had laten uitschakelen, omdat je het type bent wat liever zelf bepaald wanneer je de rem ingedrukt wilt blijven houden, i.p.v. dat de auto zulke zaken voor je beslist...
;)
 

Japanese Power

Donateur
Ik gebruik die Autohold trouwens vooral in stadsverkeer met veel verkeerslichten, dan hoef ik niet steeds de rem ingetrapt te houden (met remlichten die m'n achterligger onnodig lang in de ogen blijven prikken).
Volgens mij blijven je remlichten wel branden toch, zal eens in de spiegeling kijken vanmiddag.
 

Canon-Eye

Forumguru
Eigenlijk had ik van jouw verwacht dat je die automatische functie al lang had laten uitschakelen
Dan heb je 't nét niet helemaal begrepen... :D

Autohold héét dan wel Auto-hold, maar het is geen echt automatische functie. Ik beslis namelijk door middel van het knopje of, wanneer en hoelang ik er gebruik van wil maken; ik kan immers ook gewoon ervoor kiezen om wel mijn voet op de rem te houden op momenten dat ik dat praktischer vind.
In dat opzicht werkt de Autohold net als bv. de richtingaanwijzer: in de regel vind ik het - althans in de auto ;) - niet praktisch om mijn hand uit te steken bij het afslaan. Dan gebruik ik dus dat lampje dat automatisch aan- en uitgaat na handmatig inschakelen...

Geheel en al los daarvan: ik ken geen voorschrift dat mij verplicht om altijd consequent te zijn...
 
goedenavond,

vandaag onze skoda superb 2 greenline ( 2014 facelift ) aan de VCDS gehad en geprobeerd de hill-hold functie aan te vinken. helaas werd deze codering niet geaccepteerd. XDS hebben we wel kunnen activeren.
betekent dit dan dat de hardware (ABS) in de auto er niet (geschikt voor ) is?

we hebben deze auto 2e hands gekocht dus we weten niet of deze optie al dan niet af fabriek er op zou zitten.

als ik zo diverse draadjes lees over hill-hold zou het alleen een software matige optie is? of heb ik dat verkeerd en heeft dus onze auto deze optie helaas niet?

de auto daadwerkelijk ook getest op een helling en daar rolde die ook gelijk weg.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Als eerste programmeer het met een Originele VCDS kabel en werkt het dan niet ondersteund de ABS het niet :-)
 
:cry:@Antera , het was ook met een originele kabel aangesloten en geprobeerd te activeren. Maar we kregen de melding dat de codering niet geaccepteerd werd.
Maar aangezien de XDS codering wel werd geaccepteerd dacht ik dat hierdoor ook de HH wel aanwezig zou zijn.

Maar blijkbaar helaas niet:cry:
 
Bovenaan Onderaan