Hill hold control aanwezig ?

Japanese Power

Donateur
Volgens mij houdt hillhold de auto tegen als je omhoog rijd en de snelheid wegvalt. Bij autohold dien je altijd de rem te activeren.
 

Marcooctavia

Forumguru
Volgens mij houdt hillhold de auto tegen als je omhoog rijd en de snelheid wegvalt. Bij autohold dien je altijd de rem te activeren.

Dat is niet juist.
Voor de werking zou nog maar even goed terug lezen over de werking.

Heel kort zal ik het nu uitleggen.
Werking HHC,
Berg omhoog,voet op de rem auto in zijn 1 (bij handbak) rem los en de auto blijft en paar sec. op de rem staan.
Dit geeft je de mogelijkheid weg te rijden zonder de handrem te gebruiken.( zoals we het leren bij het behalen van ons rijbewijs)

Marco.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Hmm, ik ben dus ook mooi in het AutoHold/HHC verhaal getrapt. Dacht ook dat ik voor die 80 euro een extra knopje had gescoord (om de HHC in te schakelen), afgaande op wat in de folder stond. Gevalletje misleiding dus.......
Baal ik wel van, aangezien het ook meegenomen wordt in de bijtelling. Het is maar 80 euro, maar als je het voor 0 euro (OK, de VCDS aanpassingen zijn niet gratis, maar wil toch al wat andere zaken laten doen, dus die kosten heb ik toch al) kunt laten inschakelen, dan is dat wel een beetje een sof...... :(
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Misleiding is een groot woord. Wat stond er in de folder dan?
Dit staat er in de Skoda configurator....lijkt mij toch duidelijk niet eerlijk als die optie slechts een vinkje aanzetten in VCDS betreft.
1efb9354e3dd4d0ec3d54ab04bb62e4a.jpg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 

Rofffel

Forumguru
Tsjah tegenwoordig is het niet anders dan vinkjes aanzetten. Maak je daar maar niet druk om.
Voor 80 euro is het wel zonde, maarja soms gaan dingen zo.
 

Rallye

Forumguru
Ik kan in je post het knopje niet goed zien. Dat je je je niet goed voorgelicht voelt, kan ik mij voorstellen (dat is overigens de verantwoordelijkheid van de dealer - en ook een beetje van jezelf). Het woord “misleiding” houdt echter een vorm van opzet in. Dat gaat me wat te ver.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb een Skoda Karoq DSG besteld en heb het toen aan de verkoper voorgelegd en die zei ook dat hillhold bij een DSG onnodig is omdat je al autohold hebt. autohold heeft zelf nog het voordeel dat je bij een verkeerslicht je voet niet op de rem hoeft te laten om stil te blijven staan, de autohold doet dit voor je en wanneer je weer gas geeft gaat hij er automatisch vanaf (is mij zo verteld). Ik heb in mijn huidige O3 wel hillhold en vind het heerlijk. Wij gaan vaak op vakantie naar landen met bergen en heuvels en zeker als we dan in plaatsjes komen waar je zomaar 12 tot 15% omhoog gaat is het heel handig.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik kan in je post het knopje niet goed zien. Dat je je je niet goed voorgelicht voelt, kan ik mij voorstellen (dat is overigens de verantwoordelijkheid van de dealer - en ook een beetje van jezelf). Het woord “misleiding” houdt echter een vorm van opzet in. Dat gaat me wat te ver.
Hier nog een duidelijke foto van het knopje voor de optie Hill Hold Control. Wat ik en een ieder van ons er dan ook van vindt, dat laten we dan maar even in het midden.
5f1be858f1ff1c04a55fe06a65be0c10.jpg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan