Hill hold control aanwezig ?

@hemi24
Morgenavond gaat die nog een keer aan de stekker om wat aanvullende dingen aan te zetten/veranderen.

Dan kijken we het Hill Hold nog een keer goed na.
Ik weet even uit mijn hoofd niet wat byte 16 is, maar die moet in ieder geval aan staan?
 

brepus13

Forumguru
@marioskoda ik heb dezelfde sup als jij en het is mij wel gelukt. Ik moet even gaan kijken waar ik mijn lijstje heb gelaten van welke code ik gebruikt heb. Advies: ga niet lukraak bytes veranderen... ik zal morgen even zoeken voor je.
 

hemi24

Forumguru
@hemi24
Morgenavond gaat die nog een keer aan de stekker om wat aanvullende dingen aan te zetten/veranderen.

Dan kijken we het Hill Hold nog een keer goed na.
Ik weet even uit mijn hoofd niet wat byte 16 is, maar die moet in ieder geval aan staan?


Op basis van je antwoord, zou mijn advies zijn : laat het over aan de mensen die er verstand van hebben!
Of ga je alle bits in byte 16 zetten..?

:cry:
 
Ik laat het ook over aan iemand die er verstand van heeft. Maar hoe meer informatie ik door kan geven aan die persoon des te beter lijkt me.
 

Skodiak

Senior Member
Nee, gaan we nog één keer:

HHC (zonder aanwezigheid van knopje) zorgt ervoor dat de auto bij het loslaten van de rem ca. 3. seconden blijft stilstaan op een helling; dit geeft je tijd om je voet van de rem te nemen en de koppeling te laten opkomen. (soort hulpje voor een hellingproef);

AutoHold is een uitbreiding van de functionaliteit van de electronische handrem; dit werkt niet alleen op een helling, maar altijd en is ook niet van tijdelijke aard.

Wanneer doet HHC niks en AutoHold wel:
  • bij het loslaten van de rem tijdens het stilstaan voor bijvoorbeeld een verkeerslicht;
  • bij het loslaten van de rem op een helling, na ca. 3 seconden;
Verder zal de auto bij ingeschakelde AutoHold automatisch de parkeerrem bedienen bij het afzetten/verlaten van het voertuig.

Thanks. Haalde HHC en AH door elkaar, knopje waarvan ik hoopte het er gratis bij te krijgen is idd AH. Net even in de tijdelijke Passat die ik heb bekeken.

Heb knopje nooit ingedrukt, als ik deze auto zelf op (elektronische) handrem zet en wegrij zonder deze aan te raken gaat de handrem er vanzelf vanaf overigens. Werkt dat straks voor de Kodiaq zonder AH maar met “gratis” HHC ook zo?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

hemi24

Forumguru
Thanks. Haalde HHC en AH door elkaar, knopje waarvan ik hoopte het er gratis bij te krijgen is idd AH. Net even in de tijdelijke Passat die ik heb bekeken.

Heb knopje nooit ingedrukt, als ik deze auto zelf op (elektronische) handrem zet en wegrij zonder deze aan te raken gaat de handrem er vanzelf vanaf overigens. Werkt dat straks voor de Kodiaq zonder AH maar met “gratis” HHC ook zo?

Volgens mij is Hillhold een (nutteloze) OPTIE op de Kodiaq en krijg je de AutoHold functie standaard bij de elektronische handrem...
 

hemi24

Forumguru
@hemi24

Waarom is hillhold nutteloos?

Omdat HillHold totaal niets toevoegd aan de AutoHold functionaliteit.

AutoHold doet méér én beter; zolang je niet zo’n eigenwijs uilskuiken bent die dit uitzet..!

:sterretjes:

Dus op een auto met standaard AutoHold is HillHold volkomen nutteloos.
( misschien had ik het zo de eerste keer moeten zeggen... )
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb zelf geen Hillhold of Autohold op de Fabia 3 voor zover ik weet.
Dan blijft de handrem met hellingproef over. Of kan je Autohold achteraf programmeren?
 

CDK

Forumguru
Ik heb zelf geen Hillhold of Autohold op de Fabia 3 voor zover ik weet.
Dan blijft de handrem met hellingproef over. Of kan je Autohold achteraf programmeren?

Voor autohold heb je sowieso een elektronische handrem nodig en achteraf programmeren gaat niet bij mijn weten.
 

Skodiak

Senior Member
Omdat HillHold totaal niets toevoegd aan de AutoHold functionaliteit.

AutoHold doet méér én beter; zolang je niet zo’n eigenwijs uilskuiken bent die dit uitzet..!

:sterretjes:

Dus op een auto met standaard AutoHold is HillHold volkomen nutteloos.
( misschien had ik het zo de eerste keer moeten zeggen... )

Nu 200% overtuigd dat ik die 80€ aan betere zaken uit heb gegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Canon-Eye

Forumguru
AutoHold doet méér én beter; zolang je niet zo’n eigenwijs uilskuiken bent die dit uitzet..!
Ik gebruik de Autohold zelden of nooit - eigenlijk alleen in stadsverkeer met veel stop and go, zodat ik mijn voet niet op de rem hoef te houden om kruipen tegen te gaan. En zelfs dan geef ik er meestal de voorkeur aan om per individuele stop al dan niet even aan de elektronische handrem te trekken, nl. alleen als de stop langer dan een paar seconden zal duren.

Die Autohold zit me vooral bij het voor- en achteruit manoeuvreren in de weg, want daarbij maak ik juist dankbaar gebruik van de kruipneiging. Eigenwijs? Zal best, boeit niet.
 
@brepus13 , beetje late reactie maar ik was afgelopen week op wintersport. ik heb alles voor elkaar kunnen krijgen uiteindelijk via marcooctavia.
de persoon in zuidland bij mij in de buurt die pretendeerde er verstand van zou hebben heeft totaal niets meer van zich laten horen na de eerste afspraak.
marco heeft voor mij nog de nodige opties geactiveerd en alles werkt prima. op wintersport goed de hillhold functie kunnen gebruiken. de hulpveren die ik ook had geïnstalleerd hebben ook hun werk goed gedaan ( vol bepakt en 4 personen ) en geen drempeltje meer geraakt met de trekhaak:thumbsup:
 

brepus13

Forumguru
Fijn dat het allemaal toch gelukt is. Ik ga morgen avond op pad met 4 grote volwassenen incl skimateriaal en alles. De hulpveren gaan dan zeker prettig zijn!

Off-topic:
Aangezien het skiluik ruim genoeg is passen er dus 4 paar ski’s doorheen en heb ik niet eens een dakkoffer nodig :-)
 
Bovenaan Onderaan