hier de echte fotos vd facelift!

ZeroNRG

Senior Member
om goed te kunnen beoordelen hoe hij er echt uitziet moet ik er toch even om heen kunnen lopen. het zal in het begin wel even wennen zijn maar uiteindelijk vernieuwing is nodig om een model interessant te blijven houden.

de voorkant/neus oogt korter, koplampen is erg wennen, vorm van de grill vind ik niet echt mooi
 
In dat groen is hij wat mij betreft gewoon lelijk (die lichten... djeezes)
Zou hem wel eens in het zwart willen zien, maar voor zover ik nu kan inschatten is Skoda definitief mijn merk niet meer. Vorig model (O2) vond ik écht knap, deze ziet er gewoon 'goedkoop' uit.
 

MarcoO2

Forumguru
Na een vogelvlucht door de foto's heb ik in ieder geval het gevoel "ben blij dat ik de mijne net heb". Vind de koplampen wel mooier dan bij de O2, maar voor de rest... zou van dat hout in de auto echt rillingen krijgen (maar misschien kun je daar ook iets anders voor krijgen, neem aan van wel).

Op de een of andere manier kijtk de auto iets koreaans te kijgen, en da's jammer wat mij betreft.

Maar... ik vond de Roomster ook een hondehok toen ik daar alleen nog maar foto's van gezien had, en in het echt is'tie toch mooi. Dus wie weet moet ik mijn mening nog bijstellen!
 

Timothee

Actief lid
Ik ben blij dat ik nog zeker 1,5 jaar in mijn huidige O2 HB leasebak kan rondrijden, want deze gefacelifte versie zou ik niet bestellen. Ik vind de brede, hoekige, strakke neus van het huidige model juist zo mooi. Dat wordt helaas teniet gedaan door die vage Mercedes S-klasse look-a-like koplampen.
Ik heb altijd gezegd dat ik de achterkant van de huidige in verhouding met de voorkant te rond vind. In plaats van de voorkant ronder maken, hadden ze m.i. de achterkant beter kunnen aanpakken en hoekiger kunnen maken. Dat was beter geweest.

Op de koplampen na zie ik niet veel veranderingen....het front is bepalend en dat is voor mij de reden om liever op een geheel nieuw model te wachten waarvan het design hopelijk net wat meer in evenwicht is (als het dat al wordt, want hoewel ik de Superb best aardig vind is ook dat model qua design niet volledig in evenwicht).
 

TL@

Forumguru
Ik vind hem toch best mooi, zelfs in dat licht groen. Een lichte kleur staat hem nu ook vind ik.

In het interieur zijn de groene verlichting voor de tellers ook weg, nu gewoon wit zoals op de S2.

Van mij mag mijn auto (die ik morgen mag ophalen) gerust een facelift model zijn, maar dat zal het natuurlijk niet zijn.
 

Hetzer

Forumguru
De site is inderdaad beveiligd nu. Ik kom er ook niet meer op.

misschien dat het toch een fou was en dat de site te vroeg is gelanceerd, nog voor de officiele introductie in parijs, foutje BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Captain Hook

Forumguru
Vraag me af of de Scout een soortgelijke facelift krijgt?
En wat daar de aanpassingen aan de techniek zullen zijn...
 

EdK

Forumguru
Of ik de discussie lees over de SuperB 2 toen daarvan net de foto's vanuit waren !
Wacht maar eerst weer tot hij real in de showroom staat , dan zal het allemaal weer erg meevallen en toch wel allemaal erg mooi zijn !

Hout is een optie net als met de SuperB 2 maw hij is er ook in gewone uitvoering !

Eerste indruk nu , het is weer een stap vooruit en nu maar afwachten tot hij in de showroom staat !
 

GentseGast

Nieuw lid
Voor mij mag ie de snuit van een BMW, Mercedes, Koreaans model (en welke merken men nog allemaal opgenoemd heeft) hebben, ik vind hem geslaagd... niet wereldschokkend veranderd en toch moderne touch, klasse! Leuk dat Skoda weer het truukje met de naam in de koplampen toepast. En het beste: geen zwarte stootstrips meer, YES !!!! Kan niet wachten tot ik hem in het echt zie.
 

Michel

Forumguru
Superb-styling voor Skoda Octavia
AMSTERDAM - Skoda gaat naar Parijs en neemt mee... de gefacelifte Octavia. Op de Autosalon van Parijs, die van 4 tot en met 19 oktober wordt gehouden, debuteert de opgefriste uitgave. Hij heeft onder andere een aangepast front en nieuwe motoren. De facelift geldt voor alle varianten, hatchback, Combi, RS en Scout.
De Tsjechische autobouwer spreekt van veel nieuw plaatwerk. Het front kenmerkt zich voortaan door een grille met 19 lamellen en chroomomlijsting, die wordt geflankeerd door nieuw ontworpen, grotere lichtunits met dagrijverlichting en optioneel xenon-techniek en bochtverlichting. De bumper is eveneens opnieuw van de ontwerptafel gekomen. En profil vallen andere buitenspiegels op. De knipperlichten zijn erin opgenomen. Aan de achterzijde verse lichtunits, maar nog altijd met de typerende C erin. Ook hier een nieuw bumpertje. Binnen het vierdeurs- en stationwagon-koetswerk is ook het nodige aangepast. Het instrumentarium kent voortaan nieuwe meters met een witte achtergrond. Het display van de airconditioning-systemen heeft andere knoppen, terwijl daar de bediening van de verwarmde voorstoelen voortaan is te vinden. Verwarmde stoelen zijn tegenwoordig ook achterin te bestellen. Skoda monteert tevens nieuwe stoelen met een gewijzigd bekledingsstofje.
Wat motorennieuws betreft, beperkt de facelift zich tot het afscheid van de direct ingespoten 1.6 FSI (115 pk) en 2.0 FSI (150 pk). Daarvoor in de plaats komt een 1.4 TSI met 122 pk. De tweeliter was er overigens nog alleen met automaat, maar Skoda biedt nu de bestaande 1.8 en nieuwe 1.4 aan met DSG-bak, dat die leegte opvult. In het geval van de Scout en 4x4 wordt de trekkracht middels de vierde generatie Haldex-koppeling over de vier wielen verdeeld.
De verbeterde Octavia verschijnt pas begin volgend jaar op de markt. Het huidige model, de tweede generatie model waarvan de verkoop in 2004 startte, loopt tot die tijd door. De levering van de eerste generatie Combi, die als Tour op de prijslijst staat, wordt per productieweek 52 gestaakt. De importeur vindt de levering van dat oude model naast de vernieuwde Octavia te verwarrend.
Motor Vermogen CO2-uitstoot
1.4 MPI 80 pk 167g/km
1.6 MPI 102 pk 176 g/km
1.4 TSI 120 pk 154 g/km
1.8 TSI 160 pk 163 g/km
2.0 TSI 200 pk 175 g/km
1.9 TDI PD 105 pk 130 g/km
2.0 TDI PD 140 pk 145 g/km
2.0 TDI CR 170 pk 150 g/km

Bron: www.telegraaf.nl
 
Die nieuwe koplampen vind ik vreselijk. Dat oplopende stuk aan de zijkant roept bij mij associaties op met, in zeer zorgwekkende staat verkerend, teruggetrokken tandvlees. De rest van de auto is wel mooi maar dit model ga ik toch overslaan zolang die koplampen zo blijven.
 

Bakkertje

Forumguru
Voor de LPG rijders onder ons is het wel goed nieuws dat de 1.6 MPI blijft bestaan! Ik had verwacht dat deze zou vervallen. Ik had ook nog wel een greenline TDI verwacht, maar daar heb ik nog niks over kunnen vinden. Als ze die nu eens aan de nieuwe 20% bijtelling-norm kunnen laten voldoen... :crazy:
 
Bovenaan Onderaan