hier de echte fotos vd facelift!

S

Sjoerd.

Aangezien het "maar" een facelift betreft, mag je niet teveel wijzigingen verwachten van een merk als Skoda, wat de ontwikkelingskosten laag moet zien te houden. Dan borduur je verder op hetgeen je nu hebt en bewaar je je geld voor de ontwikkeling van dé echte opvolger.

Daanaast vind ik het een geslaagde opzet - het nieuwe gezicht is herkenbaar als Octavia en zo hoef ik me niet "bekocht" te voelen omdat ik pas net een half m'n O2 rondrijdt.
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Wanneer zal de facelift leverbaar zijn? Betere vraag nog, vanaf wanneer staat die bij de dealer, en dus wanneer kan die besteld worden?
 

TL@

Forumguru
Bestellen kan in de loop van deze maand nog en de eersten worden geleverd in januari. Info afkomstig van mijn dealer toen ik mijn nieuwe O2 ging halen verleden week.
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Betekent wanneer je de nieuwe Octavia kan bestellen, dat hij rond die tijd dan ook al bij de dealer te bewonderen is?


Bestellen kan in de loop van deze maand nog en de eersten worden geleverd in januari. Info afkomstig van mijn dealer toen ik mijn nieuwe O2 ging halen verleden week.
 

Bakkertje

Forumguru
Nope, uitgaande van de volgorde zoals de S2 is hij eerder te bestellen dan te bewonderen..
Als je hem in het echt wilt zien moet je gauw in een TGV springen en in Parijs gaan kijken! Waarschijnlijk zal ie eerder in Duitsland te zien zijn dan in Nederland (was bij de S2 in ieder geval wel zo). Autoinbedrijf.nl in de gaten houden, daar komt waarschijnlijk binnekort een prijslijst voorbij..
 

aivatco

Nieuw lid
Wel meegenomen voor de huidige RS rijders dat ze de RS niet meenemen in de facelift. Behouden we toch een betere restwaarde met ons "oude" model.
 

Captain Hook

Forumguru
Wel meegenomen voor de huidige RS rijders dat ze de RS niet meenemen in de facelift. Behouden we toch een betere restwaarde met ons "oude" model.
Als ik zo het artikel lees, noch de RS, noch de Scout worden aangepast.
Ok, die buitenkant kan ik me voorstellen. Maar zou het dashboard en de rest van het interieurdesign ook niet gelijk getrokken worden?
Lijkt me productietechnisch praktischer om dezelfde componenten te gebruiken...
 

EdK

Forumguru
Als ik zo het artikel lees, noch de RS, noch de Scout worden aangepast.
Ok, die buitenkant kan ik me voorstellen. Maar zou het dashboard en de rest van het interieurdesign ook niet gelijk getrokken worden?
Lijkt me productietechnisch praktischer om dezelfde componenten te gebruiken...

Klopt inderdaad, hier de tekst volgens autoweek :

Octavia RS en Scout liften niet mee

Op de stand van Skoda in Parijs zochten we tevergeefs naar de vernieuwde Octavia RS. Navraag leerde dat die net als de Scout in het gamma blijft met een ongewijzigd uiterlijk, terwijl de gewone uitvoeringen van de Octavia begin 2009 opgefrist bij de dealer staan.
Skoda behandelt de RS- en de Scoutversie voortaan als outsiders. De Octavia krijgt een facelift, de RS en de Scout moeten het met het oude uiterlijk doen. Wel krijgt de dieselversie van de RS een nieuwe motor. De 2.0 TDI met 170 pk en pompverstuivertechniek heeft plaatsgemaakt voor een even sterke 2.0 commonrail. De 2.0 TSI met 200 pk blijft uiteraard leverbaar in de Octavia RS. En bij de Scout heeft de 2.0 FSI plaatsgemaakt voor een 1.8 TSI met 160 pk.
 

EdK

Forumguru
Zo komen ze toch nog van die ouwe zooi af, dat stoppen ze gewoon in de RS :D

Nee joh dat is voor die mensen die de nieuwe octavia met zijn mooie koplampen niet mooi vinden !!
Kunnen ze op de old look scout of RS overstappen !! :D
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Skoda heeft nu de kortingsactie ivm 6 miljoenste verkochte Skoda. Weet iemand of deze actie (die tot 31 december) doorloopt ook actief is op de facelift? De Skodadealer gaf namelijk vorige week aan dat hij zelfs de huidige Octavia II niet meer kon bestellen?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik dacht dat de facelift pas in 2009 op de markt kwam. De aanbieding is alleen geldig voor auto's die in 2008 op kenteken worden gezet. Dus als je daavan uitgaat niet..
 
Skoda heeft nu de kortingsactie ivm 6 miljoenste verkochte Skoda. Weet iemand of deze actie (die tot 31 december) doorloopt ook actief is op de facelift? De Skodadealer gaf namelijk vorige week aan dat hij zelfs de huidige Octavia II niet meer kon bestellen?

Nee, de gefacelifte SKoda zal vanaf 1/1 geleverd worden en zal t.o.v. het huidige model zo'n € 2000 duurder zijn (althans, dat zegt mijn dealer). De kortingen gelden op het huidige model tot 31/12.
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Ik geloof niet dat ze de III 2000 euro duurder maken. Snap zijn verhaal wel, hij wil ook nu auto's verkopen ;).

Nee, de gefacelifte SKoda zal vanaf 1/1 geleverd worden en zal t.o.v. het huidige model zo'n € 2000 duurder zijn (althans, dat zegt mijn dealer). De kortingen gelden op het huidige model tot 31/12.
 
Ik geloof niet dat ze de III 2000 euro duurder maken. Snap zijn verhaal wel, hij wil ook nu auto's verkopen ;).

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook, maar hij bedoelde 2000 euro tov van de verlaagde prijzen. Effectief gezien gaat het dus om een verhoging van 900 euro (als we praten over de Business Attractive modellen). Een verhoging van 900 euro van een nieuw model klinkt mij niet onaannemelijk maar we zullen zien...
 
Bovenaan Onderaan