hier de echte fotos vd facelift!

Hmm., toevallig net een half uurtje geleden m'n dealer aan de lijn gehad en deze zegt dat de O2 facelift versie 500Euro duurder zal zijn dan de huidige O2.

Aan de verschillende meldingen hier te horen weten de dealers het schijnbaar dus ook nog niet...
 

hharold

Nieuw lid
En hoe zit het met de Columbus?
Is hier een vervanger voor, of aanpassing op gedaan?
(Vanwege de diefstal-gevoeligheid)

Grt, Harold
 

TL@

Forumguru
De columbus is nog gewoon leverbaar. Wel is er kennelijk een tweede systeem: Amundsen, maar wat dat inhoudt, weet ik niet. Het is gebaseerd op de Bolero radio.
 

LenK

Forumguru
Alle systemen die je "gemakkelijk" uit te bouwen zijn zullen diefstal gevoelig blijven. En als boris boef en co dan ook nog de auto's ongemerkt open krijgen.

Er stond in de krant dat er steeds meer onderdelen georganiseerd van auto's gejat worden. BMW dealer was van zijn buitenspiegels verlost. Regelmatig airbag diefstal in het nieuws. Etc.
Valt me nog mee dat er niet meer LM velgen verdwijnen. Een slotbout af fabriek helpt ook niet tegen jat organisaties.
 

Captain Hook

Forumguru
Valt me nog mee dat er niet meer LM velgen verdwijnen. Een slotbout af fabriek helpt ook niet tegen jat organisaties.
Blijkbaar is dat teveel werk (kost toch wel tijd al die bouten losdraaien en je moet de auto ook nog op kratjes zetten)

Maar idd zo'n slotbout stelt weinig voor. Jaren geleden was ik eens bij de garage om nieuwe remschijven te laten monteren. Auto stond al op de brug, ik loop naar de kofferbak toe om alvast het slotbout verloopstukje voor de monteur te pakken. Hoefde al niet meer. De monteur had een fraai houten kistje in z'n handen, waarin een aantal masters van slotbout verloopstukken lagen. Ff proberen en hij had de goede al te pakken! :crazy:

En nee, het was niet bij Beun-De-Haas-BV, maar gewoon bij een erkende VAG dealer... :rockon:
 

bat

Lid
De columbus is nog gewoon leverbaar. Wel is er kennelijk een tweede systeem: Amundsen, maar wat dat inhoudt, weet ik niet. Het is gebaseerd op de Bolero radio.
Deze?

subn80092wk0.jpg


Gevonden op het turske skodaforum (nee, ik lees geen turks maar google toverde 'm daar naar boven), in een fotoserie over de Superb II, van mei dit jaar.

Lijkt kleiner, wellicht geen touchscreen, vervanger van het simpele pijltjessysteem (300 serie?) die je tot voor kort in VW's kon bestellen?

edit: en op ons eigen forum... http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6531
 
Waarom zou een turk naar Praag gaan rijden??

Omdat de Turken al eeuwen proberen 'aan te sluiten' bij Europa; kwestie van traditie. In 1453 was Constantinopel (Istanbul) de eerste stad in Europa die Turks werd. Veel verder zijn ze nog niet gekomen, maar wie weet ...
 

TL@

Forumguru
Mooi systeem, zal wel touchscreen zijn, aangezien de Bolero radio ook touch screen is.

Ik vraag mij af welke navigatie software op die Amudsen draait en als die op de sd-kaart staat, of deze dan niet uitbreidbaar is met flitspalen en eigen poi's of zelfs met een compleet andere software. Zou wel leuk zijn :489:
 

bat

Lid
In de Golf VI is de Amundsen verkrijgbaar als RNS310, dus inderdaad de vervanger van het oude pijltjesnavigatiesysteem.

En inderdaad: touchscreen. Kortom: het kleinere broertje van de Columbus.

Al met al vind ik het wat de radioopties betreft wel jammer dat ik geen faceliftmodel heb. Zelfs de 'gewone' radio (dus het model onder de bolero) ziet er toch een stuk gelikter uit dan de Stream die ik nu heb.
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Octavia II/III leverbaar?

Weet iemand tot wanneer de huidige Octavia leverbaar is? Dus stel dat ik half November mijn Octavia bestel, kan ik dan wellicht kiezen tussen oude en nieuwe (facelift) model?
 

Michel

Forumguru
Weet iemand tot wanneer de huidige Octavia leverbaar is? Dus stel dat ik half November mijn Octavia bestel, kan ik dan wellicht kiezen tussen oude en nieuwe (facelift) model?

Je kan dan kiezen voor een Octavia van de huidige generatie, maar dan heb je enkel de keuze uit de exemplaren die dan nog op voorraad zijn. Of je kiest voor de nieuwe versie, maar die wordt dan pas begin 2009 uitgegeven.
 

LenK

Forumguru
Autoweek.nl zei:
De Octavia was de eerste auto waarvoor Skoda vrijelijk in de VW-magazijnen mocht graaien, met een goed product tot gevolg. Alleen de interieuraankleding moest van het moederconcern op een lager niveau zijn dan in een Volkswagen, maar na de facelift heeft de Octavia de beschikking over veel mooiere materialen dan voorheen.
Volgens mij is het interieur 95% hetzelfde als nu, dus wat hier mee bedoeld wordt???
 

sitechris

Donateur
altijd zelfde geblaat in elk autoblad bij iedere facelift van een auto. Is vaak gewoon bullshit om pagina's te vullen. Een nieuw aircopaneeltje, nieuw stuurwiel. That's it volgens mij. En oh ja, goedkoop ogend nephout. Houtlook vind ik best mooi, maar niet als het goedkoop eruitziet als in de nieuwe Octi of in de Mondeo Ghia
 

bat

Lid
altijd zelfde geblaat in elk autoblad bij iedere facelift van een auto. Is vaak gewoon bullshit om pagina's te vullen. Een nieuw aircopaneeltje, nieuw stuurwiel. That's it volgens mij. En oh ja, goedkoop ogend nephout. Houtlook vind ik best mooi, maar niet als het goedkoop eruitziet als in de nieuwe Octi of in de Mondeo Ghia
Yep, en hout is niet standaard (ge-luk-kig).

In dat nieuwe TV programma presteerde de presentator het zelfs de luchtrooster aan te wijzen en te zeggen: een hele verbetering ten opzichte van de huidige. Die luchtroosters zijn echt precies hetzelfde.

De meeste autojournalisten vinden de Octavia per definitie saai en hebben de O2 nog nooit van binnen gezien of gewoon niet opgelet.

Dat Skoda roept dat het interieur een update heeft gehad wordt voor zoete koek geslikt, plus het vooroordeel dat het toch nog wel een beetje oostblokauto's zijn en klaar is je review van de vernieuwde O2.
 
Bovenaan Onderaan