hier de echte fotos vd facelift!

LenK

Forumguru
Koplampen en houtstrips vind ik een afknapper. Voor de rest OK, maar ook niet zo'n schokkende wijzigingen.
Gekleurde stootstrips eindelijk! Maar jammer dat er niet wat chroom is toegepast. Maakt hem wat minder kaal.
Voorbereiding in bumper voor dubbele uitlaat.
 

Fabia

† In Memoriam
Ziet er niet verkeerd uit. Ik hoop 'm snel in het echt te zien. En eindelijk de mee gespoten stootstrips op de deuren.
 
Ziet er zeker goed uit, 'k zal alleen ff moeten wennen aan die nieuwe koplampen ik vindt namelijk dat de hoge punt aan de binnenzijde (bij de gril dus) wat lager had moeten zijn.


Dit bedoel ik dus...
octavia2009gv9.jpg



Verder niets dan lof voor de aanpassingen...
 

Frankie

Actief lid
Verrek... wordt de volgende mss wéér een O2 !!!(?) Ik vind t niet verkeerd. Ietwat gewaagder had de achterkant mogen zijn. Ik stel het "hout" wel op prijs. Alleen niet rond radio, is net iets te veel dan... Maar goed.. Gelukkig niet TE schokkend, moet nog 'even' met de huidige doen (85.000 van 180.000 ;)
 
Ik vind de koplampen niet mooi. Skoda had beter voor de koplampen kunnen kiezen die op de nieuwe Superb zitten.
 
ik heb nog geen spijt dat ik vorige week mijn 'oude' O2 heb besteld als ik dit zo zie. Wie weet verandert dat als ik de facelift in real life zie...
 

___JC___

Forumguru
Mmmm eerste indruk is niet echt positief.
Smoelt niet echt lekker met die rare voorlampen.
Jammer...
 

TL@

Forumguru
Voorkant is idd een beetje wennen maar vanbinnen ziet er beter uit (als je niet dat lelijk nep-hout neemt) en beste nieuwigheid is schakellepels achter het stuur, die had ik heel graag gehad op de O2 die ik donderdag mag gaan halen.
 
Wow... ik vind hem mooi hoor. Zowel het front als de binnenkant. Alleen zou ik hem nooit met hout nemen. Daar hou ik niet van maar dat is een kwestie van smaak.

Maar ik ben heel blij met het oude model dat voor mij besteld is hoor
 

Captain Hook

Forumguru
Mooi! :cheer:
Alleen inderdaad dat afgrijselijke hout (waaibomen plastic). Doet zo'n afbreuk aan de strak zakelijke uitstraling die de O2 altijd had.
Maar voor de rest is het geheel weer wat opgefrist. Ook de koplampen zijn weer helemaal bij de tijd.
Wat me altijd aantrok (en nog steeds) aan de O2 is weglaten van overbodige designtierlantijnen. Zelfs dat glimmende chroom op de portierontgrendeling en de versnellingspook mogen ze voor mij weglaten. Maak er mat geborsteld RVS van ofzoiets. Da's pas chique.

Zoals op een andere designforum wel eens gemeld wordt:
"Perfection is reached not when there is no longer anything to add,
but when there is no longer anything to take away. "
En daar sluit ik me helemaal bij aan.
De kunst zit 'm in het weglaten! Niet in de gepimpte toevoegingen!
 

Hetzer

Forumguru
Link hierboven is van skoda-auto.com hoor.

Nee hoor volgens mij is dit de franse site, lijkt wel erg op de internationel site ,ik neem aan dat de Franse het eerst zijn omdat de "new" octavia geintroduceerd word op de Parijse auto show over een aantal dagen
 

Michel

Forumguru
Ziet er goed uit!
Ben wel erg benieuwd naar de motoren (1.4TSI / Com.Rail)

Weliswaar in het Engels, maar hierbij de opsomming van de te leveren motoren:

"The technology featured in the new Octavia is amongst the most advanced found in modern cars. The new Octavia is available with five petrol and three diesel engines, and a range of manual and automatic gearboxes.

This includes a revolutionary DSG 7° automatic transmission system, specially developed for the 1.4 TSI/90kW (122 bhp) and 1.8 TSI/118 kW (160 bhp) engines.

The new Octavia’s engine displacements and outputs cover a wide range, meeting the needs of every customer. Petrol engines range from the 1.4 MPI/59 kW (80 bhp) to the top class 2.0 TFSI with an output of 147 kW (200 bhp). The Octavia’s diesel offering includes the choice of two turbo engines with an output of 77 (105 bhp) or 103 kW (140 bhp), or a common rail fuel injected two-litre turbo-diesel with an output of 125 kW (170 bhp). "
 
Dus geen commonrail 140pk zoals in de passat/golf etc. Jammer. Verder is een zeer geslaagde facelift. Veel details van de golf 6, Suberb2. Ik rijd inmiddels een VW Passat Variant maar ik vond de Skoda top, afgezien van het te hoge geluidsnivo van de tdi.
 
Bovenaan Onderaan