Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Net contact gehad met klantenservice ((wel eerst mail gestuurd) zij belde mij terug)heel vriendelijk te word gestaan. Over het miscomuniseren van de dealer voordat het gesprek ten einde was had ik ook mail van de dealer. Het kan dus wel.
 
@Tharock
Nee, bij mij niet in ieder geval. De dealer zegt geen enkele concrete informatie te hebben maar misschien over enkele weken iets meer. Dus van die kant schiet het niet op.
Aan Skoda Customer Care met dit antwoord van de dealer een mailtje gezonden en die komt met het antwoord: "Door de onverwacht grote interesse in de CITIGOe iV, zijn de levertijden inmiddels voor sommige auto's langer dan verwacht. Zeker als er enkele weken verstreken zijn, tussen het eerste contact met de SKODA dealer en het daadwerkelijk bestellen van de auto, kan het dat de levertijd in de tussenliggende weken door de vele bestellingen opgelopen is.
De officiële levertijd van een auto, is de levertijd die opgegeven wordt op het moment dat uw dealer de auto in bestelling zet."

De enige datum die ik heb gekregen is 6 maart als leverdatum ...

Kennelijk is het heel erg afhankelijk van de goodwill van de dealer of die bereid is om wat moeite te doen en/of wie je vraag bij Skoda CC in behandeling neemt om ook maar een beetje info te krijgen.
 

Me Zelf

Forumguru
En wat nu dus ook gebeurt is dat je auto een definitieve productieweek krijgt, de week komt en gaat en vervolgens de auto toch niet gebouwd blijkt te zijn (pas bij specifiek navragen overigens). Maar dat ze wel hopen dat het nu snel gaat gebeuren...Tsja Corona meneer, ze draaien maar op halve kracht en daarin voorziet de planning niet.

Shocking... hoezo voorziet je planning daarin niet? Dan wordt het een absolute chaos in een industrie waarin “just in time delivery” van onderdelen ook echt just in time is.

Misschien wordt het eind juni dat ie in Nederland arriveert zeggen ze nu. Ik ben werkelijk alle vertrouwen kwijt in dat stelletje prutsers.
 

padoes

Nieuw lid
De ervaringen met de communicatie zijn erg herkenbaar. Wanneer ik een pakje van 10 euro besteld via een willekeurige webshop wordt je tot op de minuut op de hoogte gehouden over de status van de levering. Koop je een auto van 23000 euro bij Skoda dan hoor je niets en krijg je met moeite antwoord wanneer je uiteindelijk zelf maar besluit te bellen. Dat het ding niet op tijd kan worden geleverd begrijp ik maar communiceer daar eens fatsoenlijk over met de klant!!
Dat het anders kan bij Skoda weet ik intussen ook. Ik oriënteer mij op een nieuwe leaseauto en heb interesse getoond in een aantal modellen (Superb). Dan zijn ze er opeens als de kippen bij een bellen ze je plat of je al weet waar de keuze op gaat vallen. Maar goed. Dan valt er wat te halen. Wat ze daarbij niet lijken te begrijpen is dat de sympathie voor het merk hard minder wordt en daarmee de gunfactor als ze je aan de andere kant net zo hard links laten liggen wanneer er problemen zijn zoals nu met de levering van de Citigo. Als het zo moet dan kies ik liever een ander merk. Een gemiste kans dus Skoda!
 
@pardoes
De ervaring dat ze je haast plat bellen op het moment dat je nog een keuze moet maken en er nog géén contract is, dat herken ik. Dat is ook het wrange ... is het contract eenmaal getekend dan is kennelijk de provisie binnen, is het geld verdient en hoor je niets meer (tenzij je zelf initiatief neemt) ... Over het merk zelf ben ik best tevreden (heb er al best wat kilometers op zitten) alleen klantenbinding en klanttevredenheid zijn niet direct woorden die bovenaan bij hun op het lijstje staan.
 
Ik heb vandaag de belastingdienst (0800-0749) gebeld en na 15 min kreeg ik antwoord en als je auto na 2 juni geleverd is krijg je 4000 euro subsidie uitgesmeerd over 48 maanden (€83,33) wel kun je de subsidie pas aanvragen na 1-6-2020. De auto dient na 2 juni op je naam gezet te zijn! Ik hoop zo vurig dat de info klopt!

Heb 2 keer gebeld en kreeg 2 keer exact het zelfde antwoord...
 
@Joostev.

ik hoop dat je gelijk hebt. Hieronder een opsomming met voorwaarden die anders is dan jij of de belastingdienst schetst.

https://www.milieucentraal.nl/duurzaam-vervoer/elektrische-auto/subsidie-elektrische-auto/


Voorwaarden subsidie elektrische auto
De Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP) ziet er zo uit:
Bullet 8 gaat over de datum van ondertekening van de overeenkomst helaas.
  • Je koopt of least de elektrische auto privé. Dus niet als auto van de zaak.
  • Het gaat om een kleine of compacte middenklasse auto met een catalogusprijs (nieuwprijs) tussen de € 12.000 en € 45.000. Op rvo.nl staat een lijst met auto's waar je mogelijk subsidie voor kunt krijgen.
  • De auto heeft een bereik van minstens 120 kilometer.
  • Het subsidiebedrag voor een nieuwe auto is € 4.000 en voor een tweedehandsauto (occasion) € 2.000.
  • Voor een koopauto geldt dat de auto 3 jaar op jouw naam moet blijven staan. Verkoop je de auto binnen 3 jaar? Dan moet je een deel van de subsidie terugbetalen.
  • Bij particuliere lease krijg je de subsidie per maand uitbetaald. Als je de leaseauto binnen 4 jaar weer inlevert, stopt de subsidie.
  • Voor een gebruikte auto (occasion) geldt dat je die moet kopen bij een autobedrijf met RDW-erkenning Bedrijfsvoorraad. Voor een lease-auto geldt dat je die least bij een maatschappij met het Keurmerk Private Lease.
  • Je kunt subsidie krijgen voor een auto die je op of na 4 juni 2020 koopt of gaat leasen. De datum van de ondertekening van de koop- of leaseovereenkomst is bepalend.
  • De subsidie-aanvraag kun je vanaf 1 juli 2020 indienen op rvo.nl. Om de aanvraag te doen moet de auto op jouw naam staan.
  • Er zit voor 2020 17,2 miljoen euro in de subsidiepot. Als de pot leeg is, kun je dat jaar geen subsidie meer krijgen. Weten of er nog wat in zit? Kijk op www.rvo.nl/sepp.
  • Tip: zet een ontbindende voorwaarde in de overeenkomst waardoor je de koop of lease kunt ontbinden als je onverhoopt geen subsidie krijgt.
 
@Joostev
Dat zou inderdaad goed nieuws zijn ... het is al 2 juni geweest en de afgelopen week (op de 4e) heeft slechts 1 Citigo e iV een kenteken gekregen. En op naam zetten kan pas nadat een voertuig een kenteken heeft gekregen. Dus ook subsidie aanvragen kan vanaf het moment van levering. Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/actuee...isch-rijden-definitief-aanvragen-vanaf-1-juli en https://www.rijksoverheid.nl/onderw...rticulier-subsidie-voor-mijn-elektrische-auto ...
Dat punt je van Simonron is wel een dingetje ... want onze contracten zijn sowieso al ouder dan 60 dagen (binnen die termijn zou de aanvraag al gedaan moeten zijn) ook al staat er nog geen auto op naam
 
Laatst bewerkt:
Volgens de belasting teken je de definitieve overeenkomst op het moment dat je de auto krijgt. En hij dient op je naam te staan
 
Bovenaan Onderaan