Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Bulletdodger

Senior Member
Volgens de belasting teken je de definitieve overeenkomst op het moment dat je de auto krijgt. En hij dient op je naam te staan

Waar staat dat? Telefonische antwoorden van de belastingdienst heb ik niet echt veel vertrouwen in.

Ik denk dat je jezelf niet rijk moet rekenen, ik denk dat tekening van de eerste koopovereenkomst leidend is.
 
Ik reken mezelf ook niet rijk. Maar zou wel een mooi bedankje voor het lange wachten... ik ga ze morgen nog een keer bellen en zo gauw de auto geleverd is het gewoon proberen.

leuker kunnen we het niet maken...

en het net als bij de ev van het werk moest ook voor op 31-12-2020 op naam staan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha das een goeie dan maar maandag!

misschien kan er nog iemand bellen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dit staat in de staatscourant.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-28162.html


§ 3 Subsidie lease nieuwe elektrische personenauto’s
Artikel 2.3.1 Voorwaarden
  • 1.De lease van een nieuwe elektrische personenauto door de aanvrager vindt plaats op basis van een schriftelijke overeenkomst tot lease, gesloten met een lessor die het Keurmerk Private Lease voert.

  • 2.Het Keurmerk Private Lease is van toepassing op de overeenkomst tot lease.

  • 3.De overeenkomst tot lease is niet eerder gesloten dan op de datum van publicatie van deze regeling.

  • 4.De catalogusprijs van de personenauto is op de datum van ondertekening van de overeenkomst tot lease niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.

  • 5.De elektrische personenauto heeft een actieradius van minimaal 120 km.
 

ogiticadoks

Nieuw lid
Bij de veel gestelde vragen staat:

Ik heb voor 4 juni 2020 een elektrische auto gekocht, waarom krijg ik geen subsidie?


Dit heeft te maken met het verplichte stimulerende karakter van subsidies. De regeling gaat in met terugwerkende kracht vanaf publicatiedatum 4 juni 2020. Vanaf het moment van publicatie zijn de voorwaarden en verplichtingen van subsidie definitief bekend. U kunt dan met de mogelijkheid van subsidie rekening houden bij de beslissing tot koop of lease van een elektrische personenauto.

Dat zou betekenen dat we er geen recht op hebben. We gaan het aanvraagformulier gewoon invullen en zien wel wat het antwoord wordt.
 
Als ik kijk naar de prijzen die nu gelden dan mogen we nog steeds in onze handjes knijpen ... als je kijkt naar de huidige leaseprijzen dan zie je wel waar die subsidie uiteindelijk naar toe gaat ... toch naar de leasemaatschappij ... met het verkooppraatje: "tja die prijs vanaf 425 Euro is eigenlijk maar 345 Euro want u krijgt wel ruim 80 Euro subsidie ... en die subsidie is wel na 48 maanden afgelopen (staat dan in de hele kleine lettertjes) en betaal je nog 12 maanden de volle mep ... (maar dat zeggen we niet te hard)"

En als ik de nieuwe leaseprijs vanaf 446 Euro voor de Style mag geloven ... Zelfs met Comfort pakket en Sunset als extra zit ik daar ruim 200 Euro onder ... en dan voor 60 maanden in plaats van 48 maanden subsidie. Dus ik denk dat @Simonron gelijk heeft.
 

xchello

Nieuw lid
Bij de veel gestelde vragen staat:
https://www.rvo.nl/subsidie-en-fina...de-vragen-sepp#agnl_faq-block_faq_faqpagina-0
Ik heb voor 4 juni 2020 een elektrische auto gekocht, waarom krijg ik geen subsidie?


Dit heeft te maken met het verplichte stimulerende karakter van subsidies. De regeling gaat in met terugwerkende kracht vanaf publicatiedatum 4 juni 2020. Vanaf het moment van publicatie zijn de voorwaarden en verplichtingen van subsidie definitief bekend. U kunt dan met de mogelijkheid van subsidie rekening houden bij de beslissing tot koop of lease van een elektrische personenauto.

Dat zou betekenen dat we er geen recht op hebben. We gaan het aanvraagformulier gewoon invullen en zien wel wat het antwoord wordt.


Ik ben benieuwd, wij hebben de auto vorig jaar besteld en het schijnt dat hij ergens in juni geleverd gaat worden... Zou mooi zijn als we nog een subsidie aanvraag kunnen indienen maar ben er bang voor...
 

Berrychello

Forumguru
als je kijkt naar de huidige leaseprijzen dan zie je wel waar die subsidie uiteindelijk naar toe gaat ... toch naar de leasemaatschappij ...
Je kan denken wat je wil, maar dit is gelul. Je ziet toch wat het tarief nu is? Nu zit er geen of nauwelijks bijloop in. De aanbieding eind vorig jaar was gewoon mega scherp, daar gaan weinig partijen aan verdienen...
Wil je nu goedkoop een EV rijden dan moet je bij MG aankloppen (maar die is aardig onzuinig er dan de 13,4/100km die wij met de Citigo gemiddeld over 1700km hebben gehaald).
 

Bulletdodger

Senior Member
@Berrychello Net even gekeken op de site van MG, die doet nu vanaf 377.

En de Citigo nu 425, dat vind ik echt behoorlijk wat ten opzichte van de MG, en dan heb je met de MG ook "meer" auto. Niet dat ik hem mooi vind maar dat terzijde.

Het is dat die Citigo zo goedkoop was en ik blij dat ik die aanbieding heb, maar anders had ik het echt nooit voor dit bedrag gedaan.
 

Berrychello

Forumguru
Er wordt nu gestunt met de prijs van de MG, hoewel ik de Skoda nu ook wel erg duur vind. De eGolf was destijds ook maar €299 (was ook een actie).
 
Bovenaan Onderaan