Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Topic in 'Citigo' gestart door Me Zelf, 04-12-2019.

1. JeroenL

JeroenL Nieuw lid

Gelukkig maar als dat zo is ... subsidie als extraatje is wel leuk, voor een wallbox o.i.d. ... gelukkig compenseert onze gunstige leaseprijs veel, zeker op de lange termijn ... dat scheelt als ik kijk bij verschillende andere leaseaanbieders al zo'n 100-150 euro per maand ... ik zie mijn bestelde Style bij HK Autolease staan voor 415 Euro en dat is echt véél meer dan ik op het contract heb staan.

Michel1972 vindt dit leuk.

2. Berrychello

Berrychello Actief lid

In onze contracten zit ook een soort subsidie, maar dan in de vorm van een flinke korting ;)
    Linksom of rechtsom maakt niet uit, de prijs is gunstig.

3. Twardt

Twardt Lid

De gunstige prijs is aan Skoda te danken, maar de subsidie is van de overheid. Ik zou niet willen zeggen dat het niets uitmaakt, ik vind €4000 subsidie over de gehele lease periode toch wel serieus geld. Dat scheelt je, afhankelijk van de leasetermijn, toch € 67 tot € 83 per maand.

4. JeroenL

JeroenL Nieuw lid

Ik had ook begrepen van de dealer dat de gunstige prijs van Skoda was om een mogelijke hoge boete vanuit de EU te voorkomen door genoeg milieu-vriendelijker auto's in de markt te zetten voor datum X ... Een eigenlijk te lage kostprijs was veel goedkoper dan de boete.

5. Twardt

Twardt Lid

Daar zat ik dus ook aan te denken. Ze moeten de gemiddelde CO2 uitstoot naar beneden brengen om geen boete te krijgen. Het mooie is dat ze een verkochte EV (0 gr CO2 uitstoot) dubbel mee mogen rekenen. Toen de verkoop in één keer zo hard ging hebben ze de prijzen verhoogd, want ze willen er denk ik net genoeg verkopen om geen boete te krijgen en niet meer. Zeker nu de autoverkopen in zijn geheel op zijn gat liggen zijn de fabrikanten niet gemotiveerd om flink met de EV's bezig te gaan.

6. Michel1972

Michel1972 Nieuw lid

Dit kan toch niet betekenen dat zij die citigo's gaan produceren als ze zin hebben. Laat staan afleveren alleen omdat ze op papier aan de voorwaarden hebben voldaan om geen boete te kunnen krijgen...zou toch te gek voor woorden zijn. Of is dit te kort door de bocht denken?

7. JeroenL

JeroenL Nieuw lid

Ehm ik hoop dat dat niet de reden zal zijn ... bestelling is toch bestelling? Dat de productie nu wat langzamer gaat snap ik ... corona, minder mensen, ik heb gelezen dat sommige VAG-fabrieken maar één shift draaien ipv 3 ... maar onze bestellingen zouden dan toch ergens nog wel een beetje prioriteit moeten krijgen? Ik heb gelukkig mijn Octavia 2.0 tdi net voordat de corona echt uitbrak kunnen verkopen aan mijn eigen garage (geen dealer) ... toen reed ik zo'n 35.000 km per jaar ... nu rijd ik zakelijk geen enkele kilometer meer, dat gaat in de toekomst ook geen 35.000 per jaar meer worden maar hoogstens 8.000-10.000 ... toch hoop ik op korte termijn goed nieuws te krijgen ... liever eerder dan toch pas week 37 of nog later ... meer dan een half jaar wachten op levering vind ik toch echt wel veel (vertraging voor mij is nu 27 weken ten opzichte van de contract levertijd).

8. Berrychello

Berrychello Actief lid

Ze moeten uiteraard nog wel geregistreerd worden om mee te tellen voor de gemiddelde uitstoot van een merk, dus er is hen ook alles aan gelegen om ze dit jaar nog op kenteken te krijgen.

9. Zojuist bericht van Ames: productie in week 31

1. Mezelf, 27-Nov, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, half feb, week 14 => 19/ ,…
    2. Bulletdodger, 27-Nov, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, Week 14 / ,…
    3. El coche SKODA, 19-Nov, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 gebouwd, levering dinsdag 11-2-2020, 15:00 uur
    4. Simonron, 24-Nov, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb, productiedatum week 16/17, bij dealer week 19/20
    5. Twardt, 30-Nov, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, wk 37
    6. Robvee, 14-Nov, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, ?,…
    7. Cali05, 16-Nov, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 9, week 5 gebouwd, week 8, 21 februari
    8. El Bautista, 22-Nov, Pon dealer Naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, week 8 / week 10,
    9. Dixon, 17-Nov, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, eind maart, 11-05-2020
    10. Gitty Up Go, 18-Nov, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, week 7, afleverdatum 27-2 ingepland
    11. Berrychello, 14-Nov, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, feb, week 7 definitief, afleverdatum 7 mrt,…
    12. Joostev, 4-Dec, Dago Doetinchem, Style, tungsten Silver, Week 22 bij pon
    13. Fleezo, Nov, Van den Udenhout, Ambition, Zwart, ?,/ Week 20,…
    14. Ahr, Eind nov, Style, Wit, full options, ophaaldagen 28 februari
    15. Benjamin Ben, 6-Dec, Auto Poppe Goes, Style, Tungsten Silver, In eerste instantie Week 6, toen -> Week 19, -> Laatste update Week 46.
    16. EpicCobra, half Nov, Hoogenboom rotterdam, Style, Crystal Blue, half februari, half juni -> oktober -> week 9, zojuist telefoon gehad en afspraak gemaakt om de auto vrijdag 21 februari af te leveren
    17. Pemojo, Begin dec, ?, Style, Deepblack, Eind februari, Week 32,…
    18. MadPatrick, 17-nov, Hoogenboom Rotterdam, Ambition Deep Black, week 7 -> 24 maart geleverd
    19. Bodie, 29-nov, Century Groningen, Ambition+comfort pakket, Candy White, week 7 (12-feb) week 22/week 24 week 35, ?
    20. Lamstefan, half november, Vallei autogroep, Style, Deepblack, week 37,...
    21. Solar charged, 17 november, van Udenhout Veldhoven, Style, Candy White, week 7-> week 12...
    22. OutFlowValve, 6 december, Broekhuis Alkmaar, Ambition, Tungsten Silver, week 11 > week 24....
    23. Pils92, 25 November, Dago Doetinchem, Ambition, Candy white, week 8 op contract > week 20 telefonisch > Update mail week 25
    24. pjvwerk, 22 November, De Waal Autogroep Tiel, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, afleveren 14 februari
    25. Citigo_EHV, (offerte) 19 november, Ambition, Candy White, week 13 op contract -> oktober/november verwacht.
    26. Go-Go Citi, 12 november, Zijm Arnhem, Style, Deep Black, begin maart, week 19 telefonisch???
    27. JJE, 29 november offerte, bestelling lease medio december, Vallei Autogroep, Style + comfort pakket, Deep black, begin maart -> juni (bericht eind december)
    28. Noël, 9 december 2019, Vallei autogroep Veenendaal, Style, Deep Black, 19 februari 2020 op contract -> 5 maart 2020
    29. Inkie, 14 december 2019 besteld, a Point Almere, Style Crystal Blue, 27 februari op contract, leverdatum nu geschat op eind juni
    30. Bokirules, 22 november 2019, Broekhuis (Alkmaar), ambition, eind februari begin maart, nieuwe datum week 24 (begin juni)
    31. JaluMSX, 27 november 2019, Century (Groningen), ambition + comfort pakket, Deep Black, telefonisch week 10, levering week 13
    32. Marie Jose, november 2019, Van Udenhout Den Bosch, , Sunflower Yellow, week 7, Geleverd 19 februari
    33. Padoes, 10 december 2019, Century Groningen, Ambition, Deep Black, levering eerst in maart en nu eind mei / begin juni
    34. McCabe, 16 november 2019, Zijm Arnhem, Style, Tornado Red, week 5 op contract, klaar bij dealer op 27 februari 2020
    35. Citigoat_Elly, 26 nov 2019, Ames (Dordrecht), Style, Candy white, gevraagd april, nu -> prod. wk 19 > 6 weken later > prod. wk 31
    36. Athene: eCitigo Style, yellow, A-point Amsterdam, dealercontract ondertekend op 21/11/19, leasecontract op 5/12/2019 door dealer besteld op 12/12/19, opgegeven leverdatum was 19/2/2020, inmiddels staat "aankomst in Nederland" voor 18/5/2020.
    37. Kelseydj: 30 nov 2019, Vallei Autogroep, Style Deep Black, schatting week 11, laatste bericht week 19
    38. Tharock:27 Nov 2019,Van den Brug Heerenveen,Ambition deep Black,Februari daarna Mei
    39. JeroenL: december 2019, Maas Autogroep Nieuwkoop, Style, Candy white, 6 maart 2020 volgens contract, nu medio juni/juli?
    40. Marc97: december 2019, Skoda Pouw Apeldoorn, Style, Deep Black. Levering eerst feb, mrt, jun. Nu onbekend
    41. Frison: 3 december 2019, Van den Brug Heerenveen, Style + deep black, op contract leverdatum datum 14 februari, nu onbekend.

10. Simonron

Simonron Lid

Vandaag maar weer eens contact gezocht met Skoda Customercare. Wat schetst mijn verbazing. De auto is al gebouwd en verwacht wordt dat deze in week 25 bij de dealer staat!

Ik durf mijn oren bijna niet te geloven

1. Mezelf, 27-Nov, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, half feb, week 14 => 19/ ,…
    2. Bulletdodger, 27-Nov, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, Week 14 / ,…
    3. El coche SKODA, 19-Nov, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 gebouwd, levering dinsdag 11-2-2020, 15:00 uur
    4. Simonron, 24-Nov, Pouw Apeldoorn, Ambition, white,half feb, productiedatum week 16/17, bij dealer week 19/20. Bij dealer week 25
    5. Twardt, 30-Nov, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, wk 37
    6. Robvee, 14-Nov, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, ?,…
    7. Cali05, 16-Nov, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 9, week 5 gebouwd, week 8, 21 februari
    8. El Bautista, 22-Nov, Pon dealer Naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, week 8 / week 10,
    9. Dixon, 17-Nov, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, eind maart, 11-05-2020
    10. Gitty Up Go, 18-Nov, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, week 7, afleverdatum 27-2 ingepland
    11. Berrychello, 14-Nov, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, feb, week 7 definitief, afleverdatum 7 mrt,…
    12. Joostev, 4-Dec, Dago Doetinchem, Style, tungsten Silver, Week 22 bij pon
    13. Fleezo, Nov, Van den Udenhout, Ambition, Zwart, ?,/ Week 20,…
    14. Ahr, Eind nov, Style, Wit, full options, ophaaldagen 28 februari
    15. Benjamin Ben, 6-Dec, Auto Poppe Goes, Style, Tungsten Silver, In eerste instantie Week 6, toen -> Week 19, -> Laatste update Week 46.
    16. EpicCobra, half Nov, Hoogenboom rotterdam, Style, Crystal Blue, half februari, half juni -> oktober -> week 9, zojuist telefoon gehad en afspraak gemaakt om de auto vrijdag 21 februari af te leveren
    17. Pemojo, Begin dec, ?, Style, Deepblack, Eind februari, Week 32,…
    18. MadPatrick, 17-nov, Hoogenboom Rotterdam, Ambition Deep Black, week 7 -> 24 maart geleverd
    19. Bodie, 29-nov, Century Groningen, Ambition+comfort pakket, Candy White, week 7 (12-feb) week 22/week 24 week 35, ?
    20. Lamstefan, half november, Vallei autogroep, Style, Deepblack, week 37,...
    21. Solar charged, 17 november, van Udenhout Veldhoven, Style, Candy White, week 7-> week 12...
    22. OutFlowValve, 6 december, Broekhuis Alkmaar, Ambition, Tungsten Silver, week 11 > week 24....
    23. Pils92, 25 November, Dago Doetinchem, Ambition, Candy white, week 8 op contract > week 20 telefonisch > Update mail week 25
    24. pjvwerk, 22 November, De Waal Autogroep Tiel, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, afleveren 14 februari
    25. Citigo_EHV, (offerte) 19 november, Ambition, Candy White, week 13 op contract -> oktober/november verwacht.
    26. Go-Go Citi, 12 november, Zijm Arnhem, Style, Deep Black, begin maart, week 19 telefonisch???
    27. JJE, 29 november offerte, bestelling lease medio december, Vallei Autogroep, Style + comfort pakket, Deep black, begin maart -> juni (bericht eind december)
    28. Noël, 9 december 2019, Vallei autogroep Veenendaal, Style, Deep Black, 19 februari 2020 op contract -> 5 maart 2020
    29. Inkie, 14 december 2019 besteld, a Point Almere, Style Crystal Blue, 27 februari op contract, leverdatum nu geschat op eind juni
    30. Bokirules, 22 november 2019, Broekhuis (Alkmaar), ambition, eind februari begin maart, nieuwe datum week 24 (begin juni)
    31. JaluMSX, 27 november 2019, Century (Groningen), ambition + comfort pakket, Deep Black, telefonisch week 10, levering week 13
    32. Marie Jose, november 2019, Van Udenhout Den Bosch, , Sunflower Yellow, week 7, Geleverd 19 februari
    33. Padoes, 10 december 2019, Century Groningen, Ambition, Deep Black, levering eerst in maart en nu eind mei / begin juni
    34. McCabe, 16 november 2019, Zijm Arnhem, Style, Tornado Red, week 5 op contract, klaar bij dealer op 27 februari 2020
    35. Citigoat_Elly, 26 nov 2019, Ames (Dordrecht), Style, Candy white, gevraagd april, nu -> prof. wk 19 > 6 weken later > prod. wk 31
    36. Athene: eCitigo Style, yellow, A-point Amsterdam, dealercontract ondertekend op 21/11/19, leasecontract op 5/12/2019 door dealer besteld op 12/12/19, opgegeven leverdatum was 19/2/2020, inmiddels staat "aankomst in Nederland" voor 18/5/2020.
    37. Kelseydj: 30 nov 2019, Vallei Autogroep, Style Deep Black, schatting week 11, laatste bericht week 19
    38. Tharock:27 Nov 2019,Van den Brug Heerenveen,Ambition deep Black,Februari daarna Mei
    39. JeroenL: december 2019, Maas Autogroep Nieuwkoop, Style, Candy white, 6 maart 2020 volgens contract, nu medio juni/juli?
    40. Marc97: december 2019, Skoda Pouw Apeldoorn, Style, Deep Black. Levering eerst feb, mrt, jun. Nu onbekend
    41. Frison: 3 december 2019, Van den Brug Heerenveen, Style + deep black, op contract leverdatum datum 14 februari, nu onbekend.

11. Bulletdodger

Bulletdodger Senior Member

@Simonron skoda customer care? kan je daar ook heen bellen voor info? en wat is het telefoonnummer daar van?

12. Simonron

Simonron Lid

Ik kwam ze tegen op facebook een paar maanden geleden. Heb toen een reactie achter gelaten en werd keurig benaderd. Na een lange tijd radiostilte gisteren maar weer eens gemaild.

Het emailadres is skoda.customercare@pon.com

Bulletdodger en Michel1972 vinden dit leuk.
  13. JeroenL

JeroenL Nieuw lid

@Simonron
    Ik denk dat ik ze dan ook maar een vriendelijk mailtje ga sturen ... net een mailtje terug van de eigen dealer, die heeft nu géén concrete info meer en verwacht pas over enkele weken meer info te krijgen.

Simonron vindt dit leuk.
  14. Marc97

Marc97 Nieuw lid

Ik waag er ook een mailtje aan. Ik ben benieuwd! Dank voor het delen @Simonron

Simonron vindt dit leuk.
  15. Derooke

Derooke Senior Member

Is dit enkel voor NL of voor BE of beide?

16. Simonron

Simonron Lid

Ik durf het niet te zeggen. Probeer het gewoon

17. Berrychello

Berrychello Actief lid

Pon heeft niet zoveel met de Belgische markt te maken he...

18. Lucebert

Lucebert Lid

Het is dat de aanbieding zo goed is. Maar wat mij betreft is het de laatste Skoda die ik ooit neem. Zelden zo'n puinhoop meegemaakt in de informatievoorziening richting klanten. Ik heb begrip voor de bijzondere omstandigheden maar de totale radiostilte vanuit PON en de dealer is oorverdovend.

Laatst aangepast: 29-05-2020
    Derooke en Michel1972 vinden dit leuk.
  19. Me Zelf

Me Zelf Senior Member

Ook lekker op de hoogte gehouden door de dealer @Simonron... als je zelf geen actie had ondernomen dan had je misschien in 2021 belletje gekregen of je dat ding eens van hun parking zou wilen halen (en worden er parkeerkosten in rekening gebracht).

Michel1972 en Simonron vinden dit leuk.
  20. Simonron

Simonron Lid

@Me Zelf
    Ik ben bang dat je daar wel eens gelijk in kon hebben. Ik ben zelf nooit actief benaderd. Laat zo af en toe iets van je horen, ook al is het niets concreets.

Michel1972 en Me Zelf vinden dit leuk.

Deel deze pagina