Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Gefiliciteerd Joostev ... ben benieuwd wanneer jouw Citigo geregistreerd wordt bij de RDW ... er is sinds 07-04-2020 geen enkele Citigo meer bij gekomen ... Jij hebt een Style besteld, toch? Geen kleur bekend?
 
Gefiliciteerd Joostev ... ben benieuwd wanneer jouw Citigo geregistreerd wordt bij de RDW ... er is sinds 07-04-2020 geen enkele Citigo meer bij gekomen ... Jij hebt een Style besteld, toch? Geen kleur bekend?
Een zilveren..
Ben benieuwd wanneer hij bij de dealer is...
 

Michel1972

Nieuw lid
Dat is goed nieuws Joost! Mag ik vragen wanneer jouw citigo is besteld? Ik heb 'm namelijk eind November 2019 besteld, zou eerst begin februari geleverd worden toen begin mei en vandaag langsgeweest bij de dealer en te horen gekregen dat hij half september geleverd zal worden (maar dat is een schatting op dit moment ) Over 2 weken zou hij meer kunnen vertellen... Nou ik ben benieuwd
 
Begin december... maar kun je niks opzeggen. De dealer heeft er al een afgeleverd die na ons besteld was. Die had hem al in maart. Volgens mij stond op elk contract februari.
 
  1. Mezelf, 27-Nov, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, half feb, week 14 => 19/ ,…
  2. Bulletdodger, 27-Nov, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, Week 14 / ,…
  3. El coche SKODA, 19-Nov, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 gebouwd, levering dinsdag 11-2-2020, 15:00 uur
  4. Simonron, 24-Nov, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb, productiedatum week 16/17, bij dealer week 19/20
  5. Twardt, 30-Nov, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, wk 37
  6. Robvee, 14-Nov, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, ?,…
  7. Cali05, 16-Nov, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 9, week 5 gebouwd, week 8, 21 februari
  8. El Bautista, 22-Nov, Pon dealer Naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, week 8 / week 10,
  9. Dixon, 17-Nov, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, eind maart, 11-05-2020
  10. Gitty Up Go, 18-Nov, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, week 7, afleverdatum 27-2 ingepland
  11. Berrychello, 14-Nov, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, feb, week 7 definitief, afleverdatum 7 mrt,…
  12. Joostev, 4-Dec, Dago Doetinchem, Style, tungsten Silver, Week 22 bij pon
  13. Fleezo, Nov, Van den Udenhout, Ambition, Zwart, ?,/ Week 20,…
  14. Ahr, Eind nov, Style, Wit, full options, ophaaldagen 28 februari
  15. Benjamin Ben, 6-Dec, Auto Poppe Goes, Style, Tungsten Silver, In eerste instantie Week 6, toen -> Week 19, -> Laatste update Week 46.
  16. EpicCobra, half Nov, Hoogenboom rotterdam, Style, Crystal Blue, half februari, half juni -> oktober -> week 9, zojuist telefoon gehad en afspraak gemaakt om de auto vrijdag 21 februari af te leveren
  17. Pemojo, Begin dec, ?, Style, Deepblack, Eind februari, Week 32,…
  18. MadPatrick, 17-nov, Hoogenboom Rotterdam, Ambition Deep Black, week 7 -> 24 maart geleverd
  19. Bodie, 29-nov, Century Groningen, Ambition+comfort pakket, Candy White, week 7 (12-feb) week 22/week 24 week 35, ?
  20. Lamstefan, half november, Vallei autogroep, Style, Deepblack, week 37,...
  21. Solar charged, 17 november, van Udenhout Veldhoven, Style, Candy White, week 7-> week 12...
  22. OutFlowValve, 6 december, Broekhuis Alkmaar, Ambition, Tungsten Silver, week 11 > week 24....
  23. Pils92, 25 November, Dago Doetinchem, Ambition, Candy white, week 8 op contract > week 20 telefonisch > Update mail week 25
  24. pjvwerk, 22 November, De Waal Autogroep Tiel, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, afleveren 14 februari
  25. Citigo_EHV, (offerte) 19 november, Ambition, Candy White, week 13 op contract -> oktober/november verwacht.
  26. Go-Go Citi, 12 november, Zijm Arnhem, Style, Deep Black, begin maart, week 19 telefonisch???
  27. JJE, 29 november offerte, bestelling lease medio december, Vallei Autogroep, Style + comfort pakket, Deep black, begin maart -> juni (bericht eind december)
  28. Noël, 9 december 2019, Vallei autogroep Veenendaal, Style, Deep Black, 19 februari 2020 op contract -> 5 maart 2020
  29. Inkie, 14 december 2019 besteld, a Point Almere, Style Crystal Blue, 27 februari op contract, leverdatum nu geschat op eind juni
  30. Bokirules, 22 november 2019, Broekhuis (Alkmaar), ambition, eind februari begin maart, nieuwe datum week 24 (begin juni)
  31. JaluMSX, 27 november 2019, Century (Groningen), ambition + comfort pakket, Deep Black, telefonisch week 10, levering week 13
  32. Marie Jose, november 2019, Van Udenhout Den Bosch, , Sunflower Yellow, week 7, Geleverd 19 februari
  33. Padoes, 10 december 2019, Century Groningen, Ambition, Deep Black, levering eerst in maart en nu eind mei / begin juni
  34. McCabe, 16 november 2019, Zijm Arnhem, Style, Tornado Red, week 5 op contract, klaar bij dealer op 27 februari 2020
  35. Citigoat_Elly, 26 nov 2019, Ames (Dordrecht), Style, Candy white, gevraagd april, nu -> productieweek 19
  36. Athene: eCitigo Style, yellow, A-point Amsterdam, dealercontract ondertekend op 21/11/19, leasecontract op 5/12/2019 door dealer besteld op 12/12/19, opgegeven leverdatum was 19/2/2020, inmiddels staat "aankomst in Nederland" voor 18/5/2020.
  37. Kelseydj: 30 nov 2019, Vallei Autogroep, Style Deep Black, schatting week 11, laatste bericht week 19
  38. Tharock:27 Nov 2019,Van den Brug Heerenveen,Ambition deep Black,Februari daarna Mei
  39. JeroenL: december 2019, Maas Autogroep Nieuwkoop, Style, Candy white, 6 maart 2020 volgens contract, nu medio juni/juli?
  40. Marc97: december 2019, Skoda Pouw Apeldoorn, Style, Deep Black. Levering eerst feb, mrt, jun. Nu onbekend
  41. Frison: 3 december 2019, Van den Brug Heerenveen, Style + deep black, op contract leverdatum datum 14 februari, nu onbekend.
 

Twardt

Lid
Dat is goed nieuws Joost! Mag ik vragen wanneer jouw citigo is besteld? Ik heb 'm namelijk eind November 2019 besteld, zou eerst begin februari geleverd worden toen begin mei en vandaag langsgeweest bij de dealer en te horen gekregen dat hij half september geleverd zal worden (maar dat is een schatting op dit moment ) Over 2 weken zou hij meer kunnen vertellen... Nou ik ben benieuwd

Bij mij precies hetzelfde verhaal met dezelfde datums. Ik hoor graag wat jouw dealer over 2 weken te vertellen heeft.
 

Michel1972

Nieuw lid
Twardt... Ook half september(week 38) als laatste datum?
Ik vraag mij af hoe het kan dat sommige mensen wel al de citigo gekregen hebben terwijl ze 'm later besteld hebben
 

Michel1972

Nieuw lid
Zou er misschien een verschil worden gemaakt in koop of lease?
Ik vind het namelijk erg vreemd dat sommige mensen 'm wel al hebben.
Of zouden de mensen die bij de eerste 500 zitten langer moeten wachten dan de mensen die nu meer betalen? Dat zou natuurlijk ook een mogelijkheid zijn...
Gisteren was ik 5 minuten binnen bij de dealer maar ik ben bang dat ik als over 2 weken niet na 5 minuten weer buiten sta want dan gaat de vrouw mee... Die is echt niet blij dat ze zo lang moet wachten op haar autootje
Trouwens een andere vraag: Communiceren alle Skoda dealers zo weinig? Of is dit normaal, want dit is voor ons de eerste keer dat wij een nieuwe auto bestellen....
 
Goedemorgen Michel1972 ... mijn ervaring met een andere Skoda-dealer is inderdaad net zo slecht ... tot aan het tekenen van het contract gaat het prima ... sindsdien vanuit de dealer zelf geen enkel initiatief en moet ik zelf steeds contact opnemen. Hoe het komt dat sommige mensen later hebben besteld en toch hun auto eerder hebben is mij ook onduidelijk. De uitvoering kan het probleem haast niet zijn. Of wij als eerste 500 (eigenlijk 600) langer moeten wachten zou kunnen maar dat levert enkel op korte termijn een beetje meer geld op. Op de lange termijn maakt dat voor een leasebedrijf als Pon niets uit ...
Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand eerder een auto ontvangt omdat iemand anders (toevallig?) dezelfde heeft besteld en heeft afgezegd. Ik heb begrepen dat er wel wat afzeggingen waren ivm Covid-19 (volgens een dealer).
 

elcocheSKODA

Actief lid
Hoe het komt dat sommige mensen later hebben besteld en toch hun auto eerder hebben is mij ook onduidelijk. De uitvoering kan het probleem haast niet zijn. Of wij als eerste 500 (eigenlijk 600) langer moeten wachten zou kunnen maar dat levert enkel op korte termijn een beetje meer geld op.

Geheel duidelijk is het voor mij ook niet. Wat ik wel weet is dat sommige dealers pas de daadwerkelijke order/bestelling plaatsen als er volledige goedkeuring is voor de private lease.
Andere dealers, "durven" het aan en plaatsen meteen de order. Gezien de vele aanvragen, zou zo dus het verschil kunnen zijn ontstaan.
 
Ik weet dat mijn dealer daar ook op heeft gewacht en dat pas op dat moment ook het contract is getekend (levering 6 maart)... ik zou me ergens wel kunnen voorstellen dat kopers voorrang hebben gekregen boven leasers omdat vooral een dealer daar meer aan verdient. Dat zou dan wel betekenen dat een dealer bij Skoda bewust kopers naar voren schuiven ten koste van lease-rijders. Voor Skoda zelf maakt dat financieel niet uit.
 

elcocheSKODA

Actief lid
In mijn geval, ben ook een private leasert en wij hebben de auto al vanaf februari j.l.
In het maken van verschil tussen kopers en (private) leasers geloof ik niet. Trouwens in het geval van de Citigoe IV, denk ik namelijk dat er nauwelijks tot geen kopers zijn.
 
Laatst bewerkt:

Michel1972

Nieuw lid
ElcocheSkoda,

Wanneer heb jij 'm dan besteld? Ik ben blij dat jij 'm wel al hebt begrijp me niet verkeerd
Gisteren werd mij ook gezegd dat de fabrieken 8 weken dicht zijn geweest. Nou dat zou betekenen dat onze citigo's dan' 'maar' 8 weken later komen en niet 4 of 5 maanden
 

Twardt

Lid
Ja dat Covid-19 excuus gaat maar gedeeltelijk op. De initiële dat was half feb, en dat was ruim voordat de hele covid shit losbarstte. Toen werd het april, vervolgens mei. En nu krijg te horen september. Tussen Mei en september zit wel wat meer dan 8 weken, laat staan als je vanaf februari gaat rekenen.
 
Onze dealer had in december al wel gezegd dat de datum van februari niet gehaald zou worden. Wat ik wel raar vindt is dat nu het virus als excuus gebruikt wordt en dat dit er wel over heen komt maar ze er gewoon eigenlijk te veel “verleasd” hebben. En er gewoon niks gezegd wordt vanuit wie dan ook. Als ze nu gewoon wat meer communiceren zal het al minder erg zijn..
 
Laatst bewerkt:

Bulletdodger

Senior Member
In mijn geval, ben ook een private leasert en wij hebben de auto al vanaf februari j.l.
In het maken van verschil tussen kopers en (private) leasers geloof ik niet. Trouwens in het geval van de Citigoe IV, denk ik namelijk dat er nauwelijks tot geen kopers zijn.

dat weet ik wel zeker, ik denk dat er weinig mensen zijn die 25k aftikken voor een citigo met alle respect natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan